دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در یکی دیگر از جلسات آموزشی سئو در سایت رویاکو در خدمت شما دوستان عزیز هستم. امروز میخواهیم به طور کلی بررسی کنیم ببینیم که در جزیئات هر کدام از بخشها چه چیزهایی را ما یاد خواهیم گرفت و به چه چیزهایی ما مسلط خواهیم شد. کلا این دوره را به شش بخش اصلی تقسیم کرده ایم و شش تا سر فصل اصلی که میخواهم راجب آنها صحبت کنیم.

مهمترین بخش های سئو
مهمترین بخش های سئو

مفاهیم و اصطلاحات سئو

در فصل اول که مبحث مقدمه و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات هست راجب مفاهیم سئو با همدیگر صحبت میکنیم. اینکه چه سایتی خوب است و ویژگی های یک سایت خوب چیست، آشنایی با معماری ساختار و در واقع موتورهای جستجو پیدا میکنیم، درمورد اصطلاحات کاملا تسلط پیدا میکنیم چون یکسری اصطلاحات وجود دارد که ما در کل این دوره باید با آنها کار کنیم و لازم است شما نسبت به آنها اطلاعات دقیقی داشته باشید مثل smo، sem،بک لینک،کرولر، ایمپرشن ، مفهومی مثل بانسریت و … را شما باید نسبت به آنها اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید هرکدوم از آنها چیست که در چه بخشی که ما از آنها استفاده کرده ایم؟ شما در واقع مشکلی نداشته باشید و بدانید معنا و مفهوم این کلمه چیست و چه نقشی را در بهینه سازی وبسایت ما میتواند داشته باشد.

کلمات کلیدی در سئو
در فصل دوم ،هرکدام از این فصل ها میتواند شامل چند جلسه باشد،در فصل دوم راجب کلمات کلیدی صحبت میکنیم، چطوری من کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنم ؟چطور آنالیز کنم؟ ابزارهای آنالیز چیست؟ کی ورد استافینگ چیست؟lsi کی ورد چیست؟چطوری وبسایتمان رادر کلمه کلیدی سرچ کنیم ،بررسی کنیم ، آنالیز کنیم ببینیم رتبه ما چنداست و کلمه کلیدی کی ای آی چیست؟ببینیم آن کلمه ای که میخواهیم انتخاب کنیم آیا رقابت پذیری بالا یا کمی دارد؟ الان استراتژی سئومون چیست؟چه کلمه ای رو باید انتخاب کنیم؟آیا کلمه میزانی که سرچ در آن زیاد هست یا کلمه ای میزان سرچ آن زیاد نیست.رقابت کم است یا رقابت زیاد است … همه اینها در بخش انتخاب کلمات کلیدی به آن خواهیم پرداخت.
در فصل سوم در مورد محتوا میخواهیم باهم صحبت کنیم،محتوا میدانید خیلی در سئو مهم است .انواع محتوا رو میشناسیم.چطور یک محتوای مناسب برای search engine optimization بسازیم را باآن آشنا میشویم ،چه نکاتی رو باید رعایت کنیم، محتوای تکراری چیست، بامیکرو فرمتها در اینجا آشنا میشویم و نهایتا در این بخش ما میتونیم محتوای یک صفحه وبسایت را و ساختارش رو بهینه کنیم .کاری کنیم که علاوه بر اینکه این محتوا مناسب برای کار برای ما است و کاربران آن را در واقع کاملا اهمیت میدهند از دید search engine optimization هم آن بسیار کاربردی باشد و نکاتی که لازم هست در آن رعایت بشود.

بهینه سازی داخلی در سئو
در فصل چهارم من میخواهم درمورد بهینه سازی داخلی on page seo یا اصطلاحا on side seo با شما صحبت کنم، من زیاد از کلمه سئو استفاده میکنم بگذارید نکته ای را در اینجا بگویم که این کلمه در واقع کلمه غلطی است ،سئو در واقع seo هست search engine optimization امادر ایران آنقدر از کلمه سئو استفاده شده دیگر کاملا جا افتاده است ،حتی شما سرچ هایی انجام میدهید که با کلمه سئو این کار را میکنید اما در واقع کلمه صحیحش seo هست و ما به علت اینکه دیگر عام شده و کاملا جا افتاده است در این دوره هم از کلمه سئو بیشتر استفاده میکنیم. در بخش چهارم بهینه سازی داخلی یادر واقع آن پی سئو درموردش صحبت میکنیم، با متا تگ ها را آشنا میشویم، هدینگا را چطور باید استفاده کنیم، قسمتهای مختلف سایت ازلحاظ اهمیت search engine ،کلمات کلیدی را من کجا استفاده کنم که بهینه باشه،subdomine چیست؟چطور یک url مناسب در صفحه ام داشته باشم، لینکها را چجوری بهینه کنم،تصاویر را بهینه کنم ،المانهای مختلف صفحه وبسایتم را چطوری بهینه کنم؟ این بسیار در on page seo مهم است .خب نرخ به روز رسانی یک مفهومی است که بایددر آن پیج سئو اهمیت بدهم و بدانم ،چه عواملی باعث سرعت یا کندی ایندکس شدن صفحات من در گوگل میشود ؟ در همین بخش بطور کاملا حرفه ای و تخصصی یاد میگیریم که چطور سرعت لود یک وبسایت را افزایش بدهیم.

بهینه سازی خارجی در سئو

فصل پنجم بهینه سازی خارجی سایت که بسیار هم مهم است ، off side seo و off page seo هم به آن میگویند، مفاهیمی مثل link building، بک لینک مفهوم لینک فالو و آن نو فالو چیست؟ ببینیم سوشیال مارکتینگ یا همان مارکتینگ شبکه های اجتماعی چه کمکی میتواند به آف پیج سئو ما بکند. سایت مپ رو باهاش آشنا میشویم، با سی تی آر آشنا میشویم، بانسریت را با آن کار میکنیم، مفاهیم کلاه سیاه را کار میکنیم و با آن آشنا میشویم و چه تکنیک هایی رو بکار میبریم که خیلی سریع سئو میشود.

ابزارهای سئو
و نهایتا در فصل آخر (ششم) ما چندتا مبحث مهم داریم ، اول قرار است با ابزارها کار کنیم ، مثل ابزار وب مستر که بسیار بسیار مهم است،،‌استراکچر دیتاها را در وب مستر درموردش صحبت میکنیم، دیتاهای لایتر سایت لینکها و کلیه بخشهای وب مستر را بطور کامل برای شما دوستان عزیز توضیح خواهیم داد.همینطور کلیه بخشهای گوگل آنالیتیکس که بتوانید آنالیز بسیار مناسبی از صفحه وب سایتتان داشته باشید. این میتواند خیلی خیلی کمک شما بکند که از ابزارهای که خود گوگل ارائه میکند در زمینه سئو استفاده کنید. در این بخش میخواهیم با الگوریتم های مختلف هم اشنا بشوید، آشنایی با الگوریتم های مثل پنگوئن ،پاندا ، گور خر، مرغ مگس خوار ،کبوتر الگوریتم هایی مثل دزد دریایی، المانهایی که لازم هست ما درمورد آن اطلاعات داشته باشیم و نهایتا در این بخش ما جمع بندی کلی دوره را داریم و شما میتوانید بعد از گذشت این شش فصل که هر کدام او انها میتواند شامل چندین فایل آموزشی باشد به یک سئو کار حرفه ای تبدیل بشوید. قرار نیست که شما در این دوره به یک سئو کار سطحی تبدیل بشوید و کسی باشید که با مطالعه دو رفرنس ساده میتواند یک سایت را تا یه حدودی سئو بکند و نهایت علمش در سئو این باشد که یکسری هدینگ تغییر بدهد یکسری متا تگ رو تغییر بدهد و منتظر باشد که ببیند چه اتفاقی برای وب سایتش می افتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *