عدم ایندکس سایت

فهرست مطلب

وب سایت تان در گوگل نمایش داده نمی شود؟

در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که برای رفع این مشگل چه کاری انجام بدهید. این پست به شما کمک می کند تا مواردی را که مانع از نمایش سایت شما در جستجوی گوگل می شود ، تشخیص داده و به طور بالقوه برطرف کند.

 

  1. مهمترین دلایل عدم ایندکس و عدم نمایش سایت
  2. چگونه سایت مپ (sitemap ) خود را به گوگل ارسال کنیم؟
  3. چرا گوگل باید سایت شما را به کاربران خود نشان دهد؟
  4. آیا گوگل بات (Googlebot) را در پرونده Robots.txt خود مسدود کرده اید؟
  5. اگر وب سایت شما جریمه شده باشد در گوگل نشان داده نمی شود.
  6. در صورت بروز مشکل فنی در وب سایت شما ، چه باید کرد؟

عدم ایندکس سایت و عدم نمایش سایت شما در گوگل، به احتمال زیاد بخاطر یکی از دلایل زیر است:

_ گوگل هنوز وب سایت شما را فهرست بندی نکرده است. این مورد بیشتر در وب سایت های کاملاً جدید دیده می شود.

_ گوگل سایت شما را به اندازه ی کافی “قابل اعتماد” یا “مرتبط” نمی داند تا بتواند آن را برای کلمات کلیدی موردنظر برای رتبه بندی نشان دهد.

_ شما کرالر یا خزنده ی (crawler ) گوگل بات را در robots.txt خود مسدود کرده اید.

_ شما یک صفحه یا سایت را روی “noindex” تنظیم کرده اید ، کادر “discourage search engines from indexing this site” را در وردپرس علامت گذاری کرده یا صفحه دیگری را به عنوان نسخه ی متعارف تنظیم کرده اید.

_ گوگل شما را تنبیه کرده و سایت تان را از اعتبار خارج کرده است.

_ یک مشکل فنی در سایت شما وجود دارد که مانع از کرالر و فهرست بندی گوگل، توسط سایت شما می شود.

اگر سایت شما جدید است ، ممکن است گوگل آن را پیدا نکرده باشد. گوگل با دنبال کردن لینک هایی در وب سایت هایی که قبلاً ایندکس کرده است ، اینترنت را جستجو می کند. اگر هیچ وب سایتی به وب سایت کاملاً جدید شما لینک نمی دهد ، احتمالاً قادر به تشخیص و شناسایی سایت شما نیست.

سریعترین راه برای اینکه گوگل بفهمد سایت شما وجود دارد و چه صفحاتی در آن وجود دارد ، به اشتراک گذاشتن نقشه ی سایت یا سایت مپ با آن است. این کار را می توانید با Google Search Console انجام دهید.

چگونه سایت مپ (sitemap ) خود را به گوگل ارسال کنیم؟

ابتدا باید «سایت مپ» ایجاد کنید.
اگر سایت وردپرس (WordPress) با افزونه های سئو مانند Yoast SEO یا Rank Math دارید ، « سایت مپ » را برای شما ایجاد کرده است. اگر به وب سایت خود بروید و یک /sitemap_index.xml اضافه کنید ، می توانید آن را مشاهده کنید (می توانید «سایت مپ » ما را در https://royaco.ir/sitemap_index.xml مشاهده کنید). افزونه های دیگری در دسترس وردپرس است که «سایت مپ » شما را برای شما تولید می کند ، کافیست مخزن وردپرس را بررسی کنید تا آنها را پیدا کنید.

در مرحله بعدی ، به یک Google Search Console نیاز خواهید داشت.
و سپس در مرحله بعد، برای ارسال سایت خود به گوگل ، ایجاد یک حساب Google Search Console است.

حساب Search Console که قبلاً با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد، ابزاری است که گوگل در اختیار دارندگان وب سایت ها قرار می دهد تا به آنها اجازه دهد از وضعیت فهرست وب سایت های خود مطلع شوند. علاوه بر ارائه ی تعداد دفعاتی که یک سایت در جستجوگر نشان می دهد ، تعداد نمایش در سایت و تعداد زیادی از داده های دیگر ، این امکان را به شما می دهد تا« سایت مپ » را ارسال کنید و درخواست فهرست بندی سایت کنید.

« سایت مپ » خود را به گوگل ارسال کنید.
هنگامی که حساب را ایجاد کرده و محدوده ی خود را تأیید کردید ، یک برگه در سمت چپ مشاهده می کنید که “index” و زیر آن ” سایت مپ ها” را نشان می دهد.
اگر شما می خواهید یک « سایت مپ » جدید اضافه کنید، روی “ارسال” کلیک کنید.

زمان درخواست برای فهرست بندی است.
هنگامی که « سایت مپ » خود را ارسال می کنید ،دوست دارید که گوگل زودتر سایت را جستجو کند. سپس روی ابزار ” URL inspection ” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

شما URL سایت خود را در نواری که در بالای صفحه ظاهر می شود تایپ کنید و سپس Enter را بزنید.

اگر صفحه ی شما ایندکس شود ، صفحه ای مانند این را مشاهده خواهید کرد:

اگر اینگونه نیست ، بر روی دکمه ” request indexing ” کلیک کنید. گوگل صفحه ی شما را در نوبت قرار خواهد داد.

اگر سایت شما در فهرست گوگل است اما برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید نمایش داده نمی شود چه کاری باید انجام دهید؟
کلید به دست آوردن سهم جستجو ، کسب اعتماد است.

با اطمینان می توان ادعا کرد که کل صنعت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به همین دلیل به وجود آمده است. بسیار رایج است که کسی بخواهد برای شغل و حرفه ی خود یک وب سایت ایجاد کند ،به شرطی که گوگل آن را در صفحه ی ۹، دفن نکند (یا اصلاً سایت نشان داده نشود).

بیایید از دیدگاه گوگل به آن نگاه کنیم:

چرا گوگل باید سایت شما را به کاربران خود نشان دهد؟

آیا مورد بی نظیری در مورد تجارت یا وب سایت شما وجود دارد؟ آیا دلیلی وجود دارد که گوگل باید آنقدر به شما اعتماد کند که نسبت به سایتهای دیگر که ماهها یا سالهاست بالا رفته اند، سایت شما را در اولویت قرار بدهد ؟

چگونه می توان اعتماد گوگل را جلب کرد؟
این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در SEO است که دو‌ کمپ در حمایت از دیدگاه خود با آن بحث می کنند.

*سئو کلاه سفید( White Hat SEO، سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه سازی سایت گفته می‌شود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد.)
سئوکاران کلاه سفید با تولید ارزش برای کاربران اینترنت ، رویکردی را برای جلب اعتماد پیش می برند. این روشی است که گوگل می خواهد ما وب سایت های خود را مدیریت کنیم: تحقیق کنید تا موضوعاتی را که مربوط به مشاغل ما هستند و برای کاربران اینترنت مفید هستند بیابید و محتوای بی نظیر و ارزشمندی پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید (چیزی مانند مقاله ای که اکنون می خوانید).

به نظر می رسد مردم همیشه برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند در وب سایت شما و یا برعکس به بازدید از وب سایت های دیگر می پردازند. علاوه بر این ، اگر دارایی های منحصر به فردی ایجاد می کنید که به نظر مردم ارزشمند است ، پس وب سایت های دیگر نیز از شما درخواست لینک خواهند کرد. این فرایند تحت عنوان “لینک های کسب” یا “لینک سازی” شناخته می شود.

ترکیبی از انجام جستجو و به دست آوردن لینک ها از وب سایت های دیگر ، به موتور جستجو نشان می دهد که باید به شما اعتماد کرد و هنگامی که افراد موضوعات مرتبط با صفحات وب شما را جستجو می کنند ، باید وب سایت شما را برای نتیجه بازگرداند.

* سئو کلاه سیاه( Black Hat SEO ، تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند.)
سئوکاران کلاه سیاه با استفاده از روش های مختلف به وب سایت های خود لینک می دهند. مزیت استفاده از این تکنیک ها این است که آنها معمولاً به تلاش کمتری نیاز دارند و سریعتر از روشهای سئو کلاه سفید کار می کنند.

نقطه ضعف این تکنیک این است که مهندسان در گوگل معمولاً روشهای مورد استفاده خود را خیلی سریع انتخاب می کنند ، و این باعث می شود که آنها تاکتیک های بلند مدت برای یک کسب و کار را کمتر از حد مطلوب داشته باشند.

آیا گوگل بات (Googlebot) را در پرونده Robots.txt خود مسدود کرده اید؟

فایل robots.txt شما به خزنده ها می گوید که چه صفحاتی را می تواند در سایت شما بخواند یا نخواند. اگر به طور تصادفی صفحه یا پوشه ای را که دارایی مهمی در آن است مسدود کنید ، بعید است گوگل، سایت شما را فهرست بندی کند.

به عنوان مثال در زیر، یک عکس از robots.txt نیویورک تایمز مشاهده می کنید:

صفحه هایی که در این لیست هستند فهرست نمی شوند. robots.txt خود را بررسی کنید تا ببینید به طور تصادفی صفحه ای را که می خواهید در گوگل نشان داده شود مسدود کرده اید یا خیر.

اگر صفحه ی خود را روی “Noindex” تنظیم کنید ، در فهرست گوگل قرار نخواهد گرفت (تصور کنید!)
چگونه تشخیص دهیم که صفحه ی خود را روی Noindex تنظیم کرده ایم؟
یک دستورالعمل “noindex” به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای در فهرست قرار ندهند. اگر این کار را انجام دهید ، دلیل بر این است که صفحه شما در گوگل نشان داده نمی شود.

موثرترین راه برای تشخیص عدم ایجاد صفحه بدون صفحه این است که به صفحه بروید و کد منبع را مشاهده کنید (نگران نباشید ، برای این کار نیازی به توسعه دهنده ندارید). هنگامی که به صفحه ی کد نگاه کردید ، CTRL + F یا CMD + F را فشار دهید و کلمه “noindex” را جستجو کنید. اگر چیزی نشان داده نشود ، صفحه خود را از فهرست خارج نکرده اید.

اگر از افزونه های سئو مانند Yoast SEO در یک سایت وردپرسی استفاده می کنید ، باید بررسی کنید که آیا صفحه ی موجود در سایت را noindex کرده اید یا خیر. به اتصال Yoast بروید ، روی چرخ دنده در سمت چپ کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که آنها در قسمت “allow search engines to show this page in search results “، روی “بله” تنظیم شده باشند. همچنین ، مطمئن شوید که “canonical URL ” روی صفحه دیگری تنظیم نشده باشد.

یک “rel = canonical” به موتور جستجو می گوید که این محتوای اصلی نیست و آن را فهرست بندی نمی کند ، بلکه آدرس ” canonical ” را فهرست بندی می کند.

اگر وب سایت شما جریمه شده باشد در گوگل نشان داده نمی شود.

اگر وب سایت شما قبلاً در نتایج جستجو بود و دیگر وجود ندارد ، آن را با جستجوی سایت تأیید کنید (کلمه کلیدی :yourdomain.com) .

اگر چیزی بالا نیامد ، ممکن است مشکلی داشته باشید.
اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید ، حوزه ی خود را در Google Search Console تأیید کنید و بررسی کنید که آیا اخطار دریافت جریمه دستی را دریافت کرده اید یا خیر. گوگل معمولاً به شما اطلاع می دهد که آیا وب سایت شما جریمه شده است و دلایل مجازات آن چیست. همچنین به شما امکان می دهد پس از رسیدگی به موارد متخلف ، آن را مجددا در سایت بررسی کنید.
جریمه ها و مجازات ها معمولاً هنگامی اتفاق می افتند که وب سایت کاری را انجام می دهد که نباید انجام می داده است ، از جمله لینک های هرزنامه ، خراشیدن محتوا یا حتی هک شدن.

گوگل بیشتر تمایل به لغو مجازات دارد ، اگر شما مراقب محتوای سایت خود باشید ، اما اگر چیزی مانند لینک هرزنامه باشد ، ممکن است مسائل زیادی برای شما پیش بیاید.

در صورت بروز مشکل فنی در وب سایت شما ، چه باید کرد؟

تا زمانی که تجربه ی SEO ( بهینه سازی موتور جستجو ) فنی نداشته باشید ، این کاری نیست که بتوانید خودتان انجام دهید. به خصوص هنگام کار با SEO تجارت الکترونیکی ، توسعه ی سایتی که برای کاربران کارساز باشد اما برای کرالرهای موتور جستجو قابل دسترسی نباشد ، بسیار آسان است. اگر گوگل بات (googlebot) نتواند محتوای شما را درک کند ، در نتیجه نمی تواند آن را ارائه دهد.

من می دانم که این چقدر نا امیدکننده است
شما وقت ، تلاش و منابع خود را در وب سایت خود قرار داده اید و اکنون بازدید کننده ای ندارید. بهترین شرط شما این است که با یک مشاور SEO در ارتباط باشید تا به شما کمک کند.

اگر در زمینه ی تشخیص و رفع مشکلات SEO (بهینه سازی موتور جستجو) خود می خواهید مشاوره بگیرید، به صفحه ی خدمات بهینه سازی سایت برای موتور جستجو رویاکو مراجعه کنید.

 

من واقعاً امیدوارم که این مقاله مفید واقع شده باشد. لطفاً اگر بود در زیر این پست نظرات خود را کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو