برندسازی با تولید محتوا

فهرست مطلب

برندسازی با تولید محتوا دارای مزیت های بسیاری از ارتباط و تعامل مستقیم با مشتریان یا مخاطبان، جذب مخاطب جدید و دیکته کردن دانش و مهارت و تخصص خود به مخاطبان و در نتیجه کسب اعتماد بیشتر از آنها و … می توان اشاره کرد.

تولید محتوا با توجه به گستردگی آن دارای تعاریفی به اندازه تمام آدم های روی کره زمین دارد! تولید محتوا تمام عقاید و بحث ها و پیشنهادات و انتقادات و نطرات و … ما در طول روز است که با آن سر و کار داریم که می تواند شفاهی باشد یا متنی یا تصویری و … .

تولید محتوا دارای انواع مختلف است که مهمترین آنها:

ا. محتوای نوشتاری (محتوای متنی)

  • – محتوای آموزشی
  • – محتوای مقایسه ای
  • – محتوای بررسی و معرفی
  • – محتوای امنیتی (دستورات و قوانین، حریم خصوصی)
  • – محتوای UGC (تولید محتوا توسط کاربران)
  • – محتوای تعاملی (سوالات متداول)

2. محتوای تصویری ، صوتی و ویدیویی (محتوای رسانه ای)

گستردگی تولید محتوا و اهمیت و ارزش آن باعث شده که با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری استفاده از اینترنت، تبدیل به یکی از مهمترین زیر مجموعه های بازاریابی اینتر نتی شود. اگر در مورد تاریخچه شرکت بزرگ دیجی کالا مطالعه کنید متوجه می شوید مهمترین دلیل موفقیت این فروشگاه اینترنتی در بدو تاسیس، تولید محتوای قوی و انتشار معرفی محصولات و مقایسه آنها با یکدیگر بوده است.

این یک توضیح کلی از محتوا و اهمیت آن بود تا با شناخت آن وارد بحث مهم برندسازی با تولید محتوا شویم.

برندسازی چیست؟

برند به فرآیندی از ما (شخصی) یا کسب و کار ما گفته می شود که در نهایت منجر به ایجاد ارزش مطلوب از ما در ذهن مخاطبین و مشتریان می شود.

حس، تجربه و تداعیات ذهنی هویت تجاری ما که دیگران درک یا احساس می کنند شامل این فرآیند و فعالیت ها هست.

برای موفقیت در بازار پر رقابت امروز نیازمند ایجاد یک برند معتبر و محبوب از خود هستیم. محبوبیت برند اگرچه با تلاش بسیار و زمان زیاد ایجاد می شود ولی تاثیرات مثبت بسیار پایداری روی کسب و کار ما خواهد داشت و بسیاری از هزینه های جانبی ما مانند تبلیغات را کاهش می دهد.

از برند سازی با محتوا به عنوان شاه کلید اعتماد، جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری در بازاریابی آنلاین نام می برند.

چرا برای برند سازی باید سایت داشته باشیم؟

یکی از در دسترس ترین و راه های سریع برند سازی ، راه اندازی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

اطلاع رسانی ، افزایش سطح آگاهی، ایجاد اعتبار برای برند و… از نتایج راه اندازی سایت برای برندسازی است. سایت اگر با تجربه کاربری مناسبی طراحی شده باشد می تواند با ایجاد تعامل با کاربران و ایجاد حس نزدیکی و اعتماد بین آنها نقش اساسی در برندسازی را ایفا کند.

از مهمترین مواردی که در راه اندازی سایت باید رعایت کنید؛ انتخاب عنوان و آدرس اصولی و حرفه ای از نطر برندسازی باشد. منحصربفرد بودن، کوتاه بودن (یک کلمه ای)، تلفظ راحت و قابلیت بین المللی شدن آن است که باید مورد توجه قرار داد.

خود عنوان سایت و برند شما باید حس مثبت و خوبی در کاربران ایجاد کند و مفاهیم و معانی خوبی را القا کند.

کاتالوگ آنلاین
کاتالوگ آنلاین

کاتالوگ آنلاین (دیجیتال) چیست؟

کاتالوگ های دیجیتال یا آنلاین صفحات یا وبسایتی هستند که با بهره گیری از فناوری های روز و با ترکیب طراحی گرافیکی، کدنویسی و محتوای تبلیغاتی و معرفی طراحی شده و از طریق ابزارهای مختلف مانند کامپیوتر ، موبایل و … در دسترس و قابل مشاهده است.

الان دیگر کمتر از کاتلوگ های چاپی استفاده می شود. در کاتالوگ های آنلاین حرفه ای شما می تواند ضمن دریافت اطلاعات همزمان خدمت یا محصولی را سفارش دهید و یا به صورت انلاین به پشتیبانی شرکت به چت و پفتپو بپردازید.

مهمترین مزایای کاتالوگ آنلاین:

  1. سهولت در دسترسی به ککاتالوگ
  2. امکان ویرایش و تغییرات سریع محتوای کاتالوگ
  3. دائمی بودن کاتالوگ  و کاهش هزینه ها (دیگر نیاز به تکرار چاپ  و توزیع نیست)
  4. عدم محدودیت در افزایش اطلاعات و صفحات
  5. امکان استفاده از ویدیو ، صوت و تصاویر در کاتالوگ
  6. امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نقش سئو در برند سازی

سئو سایت در واقع مقدمه برندسازی آنلاین است. سایت شما نیاز به بهینه سازی و تولید محتواهای ارزشمند دارد که بتواند در صفحات گوگل به رتبه های برتر برسد. این دقیقا همان روند و فرآیندی هست که برندینگ طی می کند.

وقتی سایت شما در رتبه های ابتدایی صفحه اول گوگل پدیدار می شود کارابرانی زیادی را جذب می کند و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند. با توجه به بهینه سازی هایی که انجام دادید قطعا تجربه کاربری خوبی برای کارابران اتفاق می افتد و آنها باز هم به سایت شما سر خواهند زد.

بعد از موفقیت در سئو به طبع آن برندینگ ملاحضه خواهید کرد که برند شما در کنار کلمات کلیدی که برای ارتقای رتبه آن تلاش و هزینه کردید بیشترین ورودی را از گوگل خواهند داشت و آن وقت شما می توانید از این موفقیت لذت ببرید.

در نتیجه قبل از برندسازی در اینترنت باید ابتدا روی سئو سایت خود کار کنید که می توانید از خدمات سئو سایت رویاکو استفاده کنید.

تبلیغات نیتیو و برند سازی

تبلیغات نیتیو از آن جهت اهمیت دارد که در 5 سال آینده  بخش اعظمی از بودجه تبیلغات شرکت ها و برندها (بیش از 25 درصد) را به خود اختصاص می دهد. تبلیغات نیتیو در کنار بازاریابی محتوا در آینده نزدیک در زمینه تبلیغات و برندسازی پادشاهی خواهند کرد.

تبلیغات نیتیو یا همسان دارای انواع مختلف است که در زیر به آن می پردازیم:

تبلیغات نیتیو اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر به اشخاص فعال و محبوب در یک حوزه خاص که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند گفته می شود. تبلیغات اینفلوئنسری یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات بر کسب و کارها است. دلیل آن نیز اعتماد کردم به تخصص و دانش اینفلوئنسر و در مقابل آن کاهش اعتماد مردم به روش های تبلیغی سنتی برندها می باشد. در سال های اخیر تبلیغات اینفلوئنسری رشم چشمگیری داشته است .

با توجه به این اعتماد و دانش ، برندها با استفاده از این مزیت به معرفی برند خود می پردازند و با استفاده از ترفند هایی مانند تکرار تبلیغات اینفلوئنسری

و کمپین های چند مرحله ای تا تبدیل شدن برند خود به یکی برند محبوب و معتبر ادامه می دهند.

2. تبلیغات نیتیو ویدیویی

اهمیت و جایگاه تبلیغات ویدیویی در دنیای کسب و کارها به سرعت در حال پیشرفت است. به آمار زیر توجه کنید:

استفاده از محتوای ویدیویی در تبلیغات 63% از کسب و کارها

در 83% از کسب وکارهایی که در تبلیغات خود از ویدیو استفاده کردند ویدیو جایگاه اول و ویژه دارد.

در 83% از شرکت های معتبر، تبلیغات ویدیویی دارای بازگشت سرمایه بهتری است.

بنابراین ویدیو از اصلی ترین ترندهای تبلیغی در آینده خواهد بود. اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید تاثیر و میزان استفاده از تبلیغات ویدیویی را خواهید دید. انیمیشن های طنز تبلیغی، لایو های شبکه های اجتماعی ،عکس ها یا ویدیوهای تبلیغی که با خلاقیت بالایی ساخته شده و به سرعت وایرال می شوند.

تبلیغات نیتیو در موبایل

بیشترین دسترسی و استفاده از ابزارهای دیجیتال را موبایل به خود اختصاص داده است. بنابرین تبلیغات همسان در موبایل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در طراحی این نوع تبلیغات باید به سایز گوشی های موبایل حجم فایل تبلیغی و … اهمیت داد تا به تعداد بیشتری این تبلیغات منتشر شود.

تبلیغات نیتیو بنری در رسانه ها

یکی از متداول ترین نوع تبلیغات در ایران که یکی دو سال اخیر به شدت رشد کرد و مدل تبلیغی بنری ثبت را در رسانه ها را پس زد ، تبلیغات همسان بنری است.

در این مدل تبلیغات بر اساس محتوای رسانه ها تبلیغات مرتبط در بالا یا پایین مطالب با همان گرافیک اصلی سایت منتشر می شود و در ظاهر تفاوتی با مطالب خود سایت اصلی ندارد و به ازای کلیک به رسانه ها هزینه پرداخت می شود.

باتوجه به انتشار تبلیغات نیتیو در رسانه های پر بازدید تخصصی می تواند تاثیر شگرفی در محبوبیت و شناخته شدن برندها بگذارد.

جایگاه ریپورتاژ خبری در برند سازی

رپورتاژ آگهی نوع دیگری از تبلیغات همسان است و بیشتر در رسانه های با اعتبار بالا منتشر می شوند. همانطور که می دانیم با معرفی و شناخت بیشتر برند نیاز به تبلیغات داریم. برند ما هر چه بیشتر دیده شودآگاهی از برند ما نزد مخاطبان  بیشتر می شود.

رپورتاژ آگهی نوعی متفاوت از تبلیغات است که تنها هدف خرید را دنبال نمی کند . در واقع شرح کاملی از داستان برند، ارزش ها و اهداف برند و همچنین چشم انداز و ماموریت کسب و کار است.

این شرح برند را نمی توانیم با روش های تبلیغ سنتی انجام بدهیم و پورتاژ اگهی بهترین روش برای آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو