دامنه سایت

فهرست مطلب

بنظر شما دیوار دامنه بهتری انتخاب کرده است یا شیپور؟

در این مطلب به بررسی این دو دامنه، مهمترین نکاتی را که موقع انتخاب دامنه قبل از طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید باهم مرور میکنیم.

تعداد کارکتر دامنه سایت

اولین نکته طول دامنه سایت است بهترین حالت برای دامنه این است که بین شش تا دوازده کارکتر باشد،شما اگر بروید و یک کلمه کلیدی را گوگل کنید حتما میدانید که هیچ کدام از سایتهایی که صفحه اول نمایش داده میشود دامنه های طولانی ندارند!

علاوه براین طولانی بودن اسم دامنه باعث میشود که احتمال اشتباه تایپی هم بیشتر باشد.

تلفظ راحت دامنه سایت

هرچقدر دامنه ای که انتخاب میکنیم راحتتر تلفظ بشود این باعث میشود که بهتر در ذهن مشتری بماند.علاوه بر این بهتر است  دامنه ای که انتخاب میکنیم از نظر املایی هم راحت باشد تا مخاطب به شک نیافتد .

مثلا استفاده از کلماتی که آخرش “ه” دارد ممکن است کاربر را از این نظر که آخر دامنه شما E ختم میشود یا EH به شک بیاندازد پس بهتر است حتما دامنه ای که انتخاب میکنید فقط ی جور نوشته شده باشد.

به عنوان مثال سایت دیوار را فقط یک حالت میتوانیم بنویسیم اما شیپور را چند حالت مختلف میتوانید تایپ کنید.

بهتر است نام دامنه علائم نگارشی هم نداشته باشد و بصورت کلی دامنه ای که انتخاب میکنیم جوری باشد که حتی اگر بخواهیم تلفنی هم به کسی آدرس بدهیم به راحتی این کار را انجام بدهیم و احتیاجی به تکرار کردن آن نداشته باشیم.

دامنه سایت

اگر نام برند شما برایتان مهم است حتما موقع خرید دامنه پسوندهای مختلف آن دامنه را هم خریداری کنید و قبل از خرید دامنه چک کنید که آن آیدی در شبکه های اجتماعی مختلف آزاد باشد تا آیدی شبکه های اجتماعی شما  با نام دامنه شما یکسان باشد. برای این مورد از ابزار کاربردی ….. میتوانید استفاده کنید.

نکته آخر اینکه دامنه را حتما به اسم خودتان خریداری کنید تا کنترل کامل داشته باشید و بعدا مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو