سئو برای سایت داروسازی

فهرست مطلب

سئو برای سایت داروسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا مطالب مهمی را در دسترس و در معرض دید شما قرار بدهیم. یکی از موثرترین این روشها ، بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل است.

قبل از اینکه شروع به خواندن مقاله ی ما بکنید، به آماری که سئو برای دیدن داروخانه ی شما در گوگل نشان می دهد، نگاهی بیندازید.

• موقعیت شماره 1 در گوگل حدود 32٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. (منبع سایت Backlinko)
• نتیجه ی سه جستجوی برتر در گوگل حدود 75.1٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص داده اند. (منبع سایت Backlinko)

سئو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

سئو  برای سایت داروسازی یعنی چه؟

یک موتور جستجو مانند گوگل دارای چک لیستی است تا صفحات وب پیشنهادی آن یک تجربه ی کاربری عالی را برای کاربران فراهم کند. موتور جستجو ، صفحات را بر اساس امتیاز دهی آنها در آن چک لیست پیشنهاد می کند. به زبان ساده ، بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که باعث می شود یک صفحه وب با کسب امتیاز خوب در آن چک لیست ، رتبه بالاتری داشته باشد.

گذشته از همه ی مشکلات ایجاد یک وب سایت و پر کردن آن با محتوا ،گاهی اینکار برای کسی که به سایت مراجعه می کند شاید به نظر یک تمرین بی معنی برسد. تصور می کنم تا زمانی که سئو را به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود استفاده نکنید، این تنها تجربه ی شما از داشتن یک وب سایت باشد.

اما شما تنها نیستید. این تصور اکثر کسانی است که با اینترنت سروکار دارند، مخصوصاً برای وب سایت های مربوط به داروخانه ها.

90.63 درصد از کل صفحات گوگل بازدید صفر دارند و 29/5 درصد از آنها ده بار در ماه یا کمتر از این بازدید کننده دارند. (ahrefs.com)

سئو چه کاری انجام می دهد؟

دارندگان داروخانه هایی که در مورد وب سایت آنها با هم صحبت می کنیم معمولاً همه دارای یک وب سایت یکسان و بدون محدودیت هستند. اگر شما یک ساعت رولکس 50 دلاری بخرید ، اگر بعد از یک ماه از کار بیفتد آیا تعجب خواهید کرد؟ شما چیزی را در اختیار خواهید داشت که قیمت آن را پرداخته اید. اینکار در مورد وب سایت ها نیز صدق می کند.

آیا شما یک وب سایت را “چون فکر می کنید که باید بخرید”، می خرید بدون اینکه هیچ برنامه ای داشته باشید یا نحوه ی کار با آن را بلد باشید؟ احتمالا شما ارزانترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. چرا اینکار را نکنید ؟ شاید شما اصلا نمی دانید که با خرید یک وب سایت می خواهید به چه چیزی دست یابید. به جز “داشتن یک وب سایت” هیچ عامل دیگری را در ذهن خود ندارید، از این رو ارزان ترین مسیر را برای رسیدن به هدف خود انتخاب می کنید.

بسیار خب، شما الان صاحب یک وب سایت هستید. حالا که چی؟ تنها زمانی وب سایت شما نشان داده خواهد شد که افراد به دنبال داروخانه شما با نام مشخصی باشند. این حداقل چیزی است که اتفاق خواهد افتاد و بهتر از آن است که به شخص دیگری نشان داده شود و این افرادی که با نام خاصی داروخانه ی شما را جستجو می کنند در حال حاضر مشتری شما هستند. این در حالی است که وب سایت شما بازدید کننده جدیدی جذب نمی کند. هدف سئو دقیقا این است: جذب تجارت جدید.

سئوی درون پیج در مقابل سئوی خارج پیج

سئو می تواند به طرز باورنکردنی پیچیده و سریع باشد. شما صاحب یک تجارت و بیزنس هستید ، نه بازاریاب. از این رو شما به آن پیچیدگی ها اهمیتی نمی دهید. اینگونه برایتان توضیح می دهم که شما می توانید یک تصویر بزرگ را بدون نیاز به چاپِ خوب مشاهده کنید.

گوگل را به عنوان یک مرکز اطلاعات بازدید کننده برای شهرستان/ شهری که در آن هستید تصور کنید. وقتی شخصی در گوگل جستجو می کند ، درست مثل این است که از راهنمای میز اطلاعات سوال می کند.

مثلا سوالاتی شبیه این :

  •  “از کجا می توانم نزدیکترین داروخانه را پیدا کنم؟”
  •  “چگونه با خیال راحت از شر موم گوش خلاص شوم؟”
  •  “از کجا می توانم بصورت واکسینه سفر کنم؟”

برای اینکه راهنما شما را درست راهنمایی کند، باید از چیزی که طالب آن هستید مطلع شود. این کمی شبیه قوانین یک بازی است. این قوانین شما را تنها برای مواردی که به آنها گفته اید، راهنمایی می کنند.

شما تنها بازیکن در بازی موتور جستجو نیستید.

شما تنها کسی نیستید که از راهنما توصیه می خواهد. همه ی افراد در یک شهر، بازدید کننده می خواهند. بنابراین راهنما از یک سیستم استفاده می کند. هر کس باید محتوایی ایجاد کند که فکر می کند به راهنما در حل مشکلات مردم کمک می کند.

بیایید از کتابها به عنوان جایگزین وب سایتها استفاده کنیم تا نکته را واضح تر توضیح داده باشیم. شما می خواهید خدمات مربوط به حذف موم گوش را ارتقا دهید. بنابراین شما کتابی به نام “چگونه موم گوش را بدون خطر پاک کنیم – راهنمای داروساز” می نویسید. در کنار مثلا جاده ی ورود به شهر یک کلینیک موم گوش کتابی به نام “حذف موم گوش – همین حالا این کتاب را تهیه کنید” ، نوشته است و در آن سوی شهر ، داروخانه دیگری کتابی با عنوان “حذف ارزان موم گوش” نوشته است.

راهنما این کتابها را می خواند و بر اساس فهم آسان مطالب هر کتاب و اینکه هر کتاب چقدر مفید است و اطلاعاتی که کتاب در اختیار وی می گذارد، راهنمای کتاب شما را در مقایسه با سایر کتابهایی که سایر مشاغل به وی داده اند ، درجه بندی می کند. این سئوی در صفحه است.

بنابراین رتبه بندی چگونه کار می کند؟

تصور کنید شما راهنما هستید.
کدام یک را به مردم توصیه می کنید؟ بستگی دارد، درست است؟ اگر آنها در عنوان کتاب از عبارت “حذف موم گوش با آسانترین و ارزانترین روش” استفاده کرده باشند ، شما به این ترتیب میتوانید سوالات خود را طبقه بندی کنید:

  1. کتاب ارزان حذف موم گوش
  2. حذف موم گوش – تهیه ی سریع کتاب
  3. چگونه موم گوش را با خیال راحت از بین ببریم – راهنمای داروساز

همانطور که گفته شد، سئو فقط با عنوان تعیین نمی شود. اگر محتوای گزینه های دوم برای آن عبارت جستجوی بهینه شود ، این ترتیب می تواند متفاوت باشد. عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند این موقعیت ها را تغییر دهد ، مانند کوکی ها و موقعیت مکانی شما. می بینید ، این مشکل است!
اگر آنها از راهنما نحوه ی پاک کردن موم گوش با روشی امن و بدون خطر سوال می کردند ، شما احتمالاً دستور کاملاً مخالف را پیشنهاد می دادید.

عناوینی که دارای سوال هستند 14.1٪ کلیک بیشتر نسبت به عناوینی که ندارند ، دریافت می کنند. (Backlinko.com) چرا؟ زیرا بیشتر افراد هنگام جستجوی آنلاین سوالی در ذهن خود دارند. با دیدن سوالی که آنها می پرسند اعتماد به نفس ایجاد میشود و آنها جوابی را که برای آنها اعمال می شود پیدا می کنند.

به خاطر داشته باشید ، شما تنها راهنما در شهر نیستید. در نهایت ، اگر مردم توصیه های شما را خوب نمی دانند ، از راهنمای دیگری استفاده می کنند.

موتورهای جستجو بر رفتار بازدید کننده نظارت می کنند. راهنمای گوگل محتوای شما را بر اساس برداشت اولیه خود توصیه می کند ، اما این امر کاملاً بازخورد کاربران را نیز شامل می شود. اگر موتور جستجو کتاب شما را پیشنهاد می کند ، و شخصی بلافاصله برمی گردد و می گوید که کتاب دیگری می خواهد ، این نکته را مد نظر قرار می دهد و اگر افراد زیادی این کار را انجام دهند ، دیگر توصیه کتاب شما را متوقف می کند. تنها هدف آن کمک به مردم در حل مشکلاتشان است. اگر کتاب شما به مردم کمک نمی کند بنابراین توصیه ی شما را متوقف می کند.

اکنون ، هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید ، می توانید از طریق راهنمای گوگل برای کلمات کلیدی مختلف راهنمایی شوید. کلمات کلیدی اساساً موضوعاتی هستند که کتابهای شما آنها را پوشش می دهد . سعی کنید این کلمات را اغلب در عنوان بگنجانید. با استفاده از مثال قبلی ما ، عنوان “حذف موم گوش” کلمه ی کلیدی بود که شما بعنوان هدف در عنوان قرار دادید. کلمات کلیدی به راهنما اطلاع می دهند که کتاب درباره چه چیزی صحبت می کند و چه توصیه ای برای شما دارد.

اما به یاد داشته باشید ، قسمت مهم ایجاد این محتوا راهنمای توصیه شما در وهله اول است. راهنما به مرور یاد گرفته است که مردم دوست دارند چه چیزهایی را ببینند. بنابراین اگر این انتظارات را برآورده نکنید ، به هیچ وجه به جستجوی کاربران توصیه نخواهید شد. صرف وقت برای نوشتن کتاب فایده ای ندارد اگر راهنما فکر می کند این نوشته و تولید محتوای شما به درد نخور است پس هرگز آن را به کسی توصیه نمی کند.

عکس این مطلب نیز صادق است ، هرچه کاربران بیشتر به مطالب پیشنهادی شما روی بیاورند ، ارزش وقت شما نیز بیشتر در نظر گرفته میشود و مطالب شما در جستجو بیشتر نشان داده میشود.

اکنون زمان استفاده از سئو است تا تبلیغ داروخانه ی شما در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد.

هنگام چاپ این مقاله در 19 مه 2021 ، واقعاً رقابت زیادی هم وجود نداشت. بنابراین استفاده ی فوق العاده موثر از وقتی است که شما برای تولید محتوا میگذارید، زیرا افراد زیادی وجود ندارند که برای دریافت بالاترین توصیه ها با شما رقابت کنند.

البته راهنما کمی حیله گر است. با استفاده از Google Ads می توانید هزینه ی آن را پرداخت کنید تا در رده بندی قرار بگیرید. این مساله به افراد می گوید که شما برای این توصیه هزینه پرداخت کرده اید و همچنان قبل از هر کسی که هزینه ای برای آن پرداخت نکرده است به شما توصیه می کند. این دقیقاً کارآمدترین فرآیند نیست ، اما از این طریق می توان به سوددهی رسید.

مشاهده می کنید که تبلیغات در بالای صفحه تسلط دارند. اما درصد بالایی از بازدید آنلاین به جای کلیک کردن روی تبلیغات ، به نتایج ارگانیک می رسد.

سئوی بیرون از پیج – چگونه این امر روی توصیه های شما تأثیر می گذارد؟

اگر سئوی درون پیج در حال نوشتن کتابی است که گوگل به مردم توصیه می کند ، سئوی بیرون پیج تماما تبلیغاتی است که کتاب از افراد دیگر می کند.

• آیا افراد دیگر کتاب شما را در کتاب های خود ارجاع می دهند؟ (پیوند از وب سایت های دیگر به صفحه شما.)

• آیا کتاب شما بدون توصیه ی گوگل، توسط تبلیغات خود شما نیز زیاد خوانده می شود؟ (این همان محتوایی است که از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل به اشتراک می گذارید).

• آیا کتاب های دیگر شما نیز به این کتاب اشاره می کنند؟ (آیا صفحه اصلی وب سایت شما پیوندی به این صفحه دارد؟ اگر آنرا فوق العاده مهم نمی دانید، پس چرا گوگل باید این کار را انجام دهد؟)

مهم است که از سئوی خارج پیج خود غافل نشوید. در اینجا یک دلیل ساده وجود دارد که چرا نباید از اینکار غافل بشویم:

شما می خواهید گوگل فکر کند وب سایت شما عالی است ، درست است؟ دوباره به یک کتاب فکر کنید. اگر کسی کتابی را که تحویل گرفته است به شما بدهد و به شما بگوید که بسیار عالی است، شما می توانید آن را بخوانید و تصمیم خود را بگیرید که عالی بوده است یا خیر.

اگر این کتاب در لیست پرفروش ترین های NY Times است، برنده ی چندین جایزه شده و میلیون ها نسخه از آن به فروش رسیده است ، قبل از مطالعه كتاب ، قطعا كیفیت و حس خوبی از آن را تصور خواهید کرد. این در مورد وب سایت شما نیز صادق است. هرچه منابع خارجی افراد بیشتری را به سمت وبسایت شما سوق دهد ، گوگل محتوای سایت شما را بهتر فرض کرده و اعتبار و رتبه ی بیشتری به شما می دهد.

برای بهتر شدن سئوی خارج پیج چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

این یک موضوع بسیار مهمی است. اگر فقط نمونه ای از سئو خارج پیج را در عمل نشان دهید ، می توانید راهنمای نهایی سئو خارج پیج توسط «نیل پاتل» را بررسی کنید. «نیل پاتل» این مقالات مفید را می نویسد و افرادی مثل من در موقعیت هایی از این دست از آنها استفاده می کنند. هرچه این اتفاق بیشتر بیفتد ، گوگل سایت او را بیشتر خواهد پسندید. و آنها این کار را می کنند.

استفاده از سئو برای داروخانه تان چگونه به تجارت شما کمک می کند؟

1. تجارت جدید از یک بازار فعال

افرادی که در بازار فعال هستند می دانند که مشکلی دارند و نیاز به راه حل نیز دارند. (آنها معمولاً می دانند راه حل نیز چیست.) عبارات جستجوی آنها ممکن است “کیسه های آب رسانی” باشد. نوشتن محتوا برای این بازار می تواند بازده فوری را مشاهده کند و به مردم اجازه می دهد تا بدانند از کجا می توانند شما را پیدا کنند تا به شما پول بدهند تا مشکل خود را حل کنند. آنها مشکلی دارند و به دنبال راه حلی هستند که شما برای آن مشگل ارائه کرده اید.

2. فعال کردن بازار خاموش

بازار خاموش اغلب نمی داند هنوز چه مشکلی دارد ، بنابراین آنها علائم مشکل خود را در گوگل قرار می دهند. برای ادامه ی مثال ، آنها عبارت “چگونه می توان خماری را درمان کرد” را در گوگل جستجو می کنند. آنها هنوز از مشکلشان مطمئن نیستند (دچار کمبود آب بدن شده اند) اما نوشتن محتوایی مانند “10 روش برای درمان خماری” به این بازار می رسند.

یکی از 10 راه می تواند به کیسه های آب رسانی اشاره کند ، “… که می توانید در داروخانه ما تهیه کنید”. شخص مستقیما به دنبال محصول شما نبوده ، اما آن را اتفاقی پیدا کرده است. این پایان سخنان من در مورد عبارت “فعال کردن بازار خاموش 101” است.

3. آگاهی از برند

به خصوص برای داروخانه ها ، ما در دوره ای انتقالی هستیم که آگاهی عمومی برای خدماتی که شما ارائه می دهید هنوز وجود ندارد. ارسال افراد به وب سایت شما برای حل مشکلات فعلی آنها به شما این امکان را می دهد تا سایر مواردی را که ارائه می دهید به آنها نشان دهید.

شخصی برای واکسن سفر، به وب سایت شما می آید و می بیند که شما همچنین در مورد مثلا پروتز لب نیز مطالبی ارائه کرده اید. آنها شما را برای یک چیز دیگر جستجو می کرده اند اما از چیز دیگری نیز آگاه شده اند.

هرچه بیشتر در هر منطقه ای از سرچ در معرض دید قرار بگیرید ، بهتر است. ترافیک وب صرفاً از مزیت حجم زیاد برخوردار است ، به ویژه هنگامی که برای جستجوی مشترک در رتبه بالایی در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو قرار دارید. اعدادی را که یک وب سایت با سئوی مناسب ارائه می کند نمی تواند کمکی به سرمایه گذاری شما بکند.

سئو فنی و تکنیکال چطور؟

سئو فنی عمداً تا آخر باقی مانده است. در واقع سئو فنی مهمتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. اما کمی کسل کننده نیز هست.
موتورهای جستجو نه تنها میزان رتبه بندی محتوای درون پیج شما را خوب ارزیابی می کنند ، بلکه کلیه ی جنبه های فنی وب سایت و محتوای شما را نیز اندازه می گیرند و آن را با بهترین روش مقایسه می کنند. زیرا عملکرد برای تجربه ی کاربر بسیار مهم است.

سئو ی درون پیج را می توان به عنوان ظاهر اتومبیل و سئو ی خارج پیج را به عنوان نحوه ی کارکرد اتومبیل در نظر گرفت. ممکن است شخصی با هیجان پشت فرمان لامبورگینی بشیند ، اما اگر در راندن این ماشین مهارت نداشته باشد، سریعاً از آن خارج خواهد شد.

به عنوان مثال ، صفحاتی که در عرض دو ثانیه بارگیری می شوند متوسط ​​نرخ گزاف گویی آن ها 9٪ است ، در حالی که صفحاتی که در عرض پنج ثانیه بارگیری می شوند ، نرخ پرش خود را به 38٪ افزایش می دهند. (“گزاف گویی” به معنی بازدیدکنندگانی است که بدون تعامل با آن صفحه از صفحه خارج می شوند.) در زیر بخشی از توییت جان مولر را در گوگل آورده ایم.

اطمینان حاصل کنید که آنها سریع برای کاربران شما بارگیری می شوند. من اغلب https://t.co/s55K8Lrdmo را بررسی می کنم و که در عرض دو تا سه ثانیه بارگیری میشود.
– جان (JohnMu @) 26 نوامبر 2016

من می توانم به شما به عنوان کسی که تمرکز خود را بر روی سئوی پیج دارد بگویم که سئو فنی چیزی نیست که بخواهید با آن گیر بیفتید و تا زمانی که ندانید چه می کنید و‌چه می خواهید در رویارویی با آن دچار یک سردرد طولانی و دردناک خواهید شد. ساخت سایت و مدیریت آن توسط متخصصان، ساده ترین راه برای از بین بردن آن سردرد است.

جمع بندی

امیدوارم که این مقاله یک دید واضح در مورد سئو و اهمیت آن به شما داده باشد. آیا شما بازاریابی خودتان را انجام می دهید؟ لطفاً و خواهشا سئو را در رأس اموری که انجام می دهید قرار دهید. بازاریابی خود را برون سپاری کنید.

شما اکنون اهمیت سئو را در کاری که ما یا هر شخص دیگری برای شما انجام می دهیم ، درک می کنید. اگر آژانس، پاسخ یا نتایج رضایت بخشی با سئو ارائه نمی دهد ، جای سوال است که چرا اینگونه نیست. سئو سایت هرگز تضمین کننده ای نیست ، اما اگر سئوی سایت شما ارائه نمی شود ، حداقل ضمانتی می خواهید که تمرکز بهتری بر سایت شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو