راه اندازی کسب و کار آنلاین

فهرست مطلب

بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ در این پست میخواهم از بین دو راهکار سایت یا اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار آنلاین (اینترنتی) یا داشتن درآمد آنلاین، یکی را انتخاب کنیم و با همدیگر مقایسه کنیم!
خیلی از ماها ترجیح میدهیم برویم طرف سایت و امکانات آن بیشتر است و بعضی ها میخواهند با پیج اینستاگرام شروع کنند.
بیایید با هم مقایسه کنیم:

1. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین کدام یک راحتتر است؟

طبیعتا اینستاگرام! خیلی سریعتر همین الان اگر شما بخواهید یک پیج بیزینسی بزنید همین الان که گوشی دست شما است در ده دقیقه بعد پیج بیزینسی شما آماده است و شاید پست اول را هم گذاشته باشید.
ولی برای راه اندازی وبسایت واقعا زمان بیشتری را باید گذاشت. یک یا دو روز راه اندازی آن طول میکشد .

راه اندازی کسب و کار آنلاین
سایت بهتر است یا اینستاگرام

بازدید کننده کدام یک بیشتر است؟

اینجا باید یک کمی بیشتر فکر کنیم! درسته که همه ما گوشی موبایل داریم ،پیج اینستاگرام داریم و در اینستاگرام هستیم طبیعتا تعداد بازدید کننده آن خیلی بیشتر از وبسایت است، ولی شکل بازدید چه جور است؟
من در اینستاگرام در پیج های مختلف که آنها را فالو کردم میچرخم و ممکن است یک ویدئو یا پست، چهار یا سه ثانیه یا نه سی ثانیه نگاه کنم و رد بشوم و بروم.
ولی در وبسایت اینطور نیست ،من رفتم یک کلمه ای را سرچ کرده ام و دنبال آن آمده ام در وبسایتی نرخ —- ،نرخ زمانی که کاربر در وبسایت می ماند حدود دو دقیقه است. دو دقیقه در وبسایت بوده ام و آن هم در پشت کامپیوتر معمولا،که پشت کامپیوتر احتمال خرید بصورت مستقیم خیلی بیشتر از طریق موبایل است. پس شکل بازدید کننده فرق میکند.
من میتوانم بگویم که کیفیت بازدید کننده وبسایت بیشتر است و همچنین نرخ بازدید اینستاگرام بیشتر است، این دو باهم فرق میکند.

مورد بعدی از نظر امکانات کدام بهتر است ؟

طبیعتا وبسایت. شما در اینستاگرام وابسته به اینستاگرام هستید و در اینستاگرام هم برای ما ایرانی ها حداقل یک محیط بیزینسی کامل نیست یعنی اینکه شما یک پیجی دارید واطلاعات میدهید و نهایتا یک لینکی را هم آن بالا میگذارید و بالاخره آن لینک هم به وبسایت برود ولی بقیه قسمتها برای خرید مستقیم چیزی ندارد!، یا امکاناتی که بتوانی با مشتری تعامل خاصی داشته باشید ،ابزارهای مارکتینگی که میخواهید اضاف کنید و تغیرات را ایجاد کنید،هیچی ب هیچی میشود.

ولی در وبسایت کاملا دست خودت است . انواع پلاگین ها و انواع روشها را انتخاب میکنید برای وبسایت و محتوا و شکل متفاوتی را در وبسایتتان اجرا کنید. که در نهایت چیزی که از همه اینها مهمتر است این است که شما باید صاحب کسب و کار خود باشید.

در اینستاگرام شما صاحب یک کسب و کار نیستید شما یک غرفه ای دارید در یک فروشگاه صاحبش آن فروشگاه نیست ،صاحبش اینستاگرام است بخاطر همین است که شما یک پیجی دارید که یک میلیون فالوور دارد و پانصد هزار فالوور دارد و دستیابی به اینها هزینه میلیونی دارد که شما به این نتیجه برسید! و بعد اینکه اینستاگرام تصمیم میگیرد که ری اکتیو کند آن اکانت را یا هر مشکل دیگر که ممکن است پیش بیاید .شما آیا میتوانید پیگیری کنید؟ که آیا من زحمت کشیده ام؟، نه.

ولی وبسایت برای شما هست و صاحبش هستید و بنام شما ثبت شده  .پس در نهایت من به شما میگویم که هر دو را داشته باشید و حتما به عنوان کسب و کار هر دو را داشته باشید ولی بیشتر کسب و کارتان را بگذارید روی وبسایت و نرخ ورودی اینستاگرام راهم از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو