رپورتاژ آگهی

فهرست مطلب

یک وبسایت که آماده رفتن به مرحله رپورتاژ هست اول باید به سایتهای کوچک و نوپا رپورتاژبدهد سپس معروف و بزرگ؟ یا از ابتدای رپورتاژ میتواند به همه سایتهای بزرگ و مطرح رپورتاژ دهد؟

سوال بسیار خوبی است ، برای مثلا فعالیت بین صفر تا سه ماه ،سه تا شش ماه ،شش تا یکسال ، یک تا دو سال هم چه راهکاری باید داشته باشد که در شش ماه تا یکسال می رویم سراغ کمپین های رپورتاژ آگهی که  بیشتر سعی می شود در ماه های اول از سایت هایی استفاده کنیم که اصطلاحا گروه خونی آنها O باشد.

سایت هایی که گروه خونی آنها O است چه ماهیتی دارند؟

این است که خیلی تخصصی نیستند تعداد لینکهای زیادی ممکن است بدهند و بگیرند و به سایتهای مختلفی لینک داده باشند ولی خیلی تاکیدی به این که معروف و بزرگ باشن نکرده اند یعنی O بودن به معروف و بزرگ یا بودن ربط نداشته است یا کوچک بودن باعث نمیشود که O باشد.میزان تخصصی بودن محتوا و میزان ارتباطات لینکی آن با سایتهای دیگر ملاک ما بوده است.

پس فرقی نمیکند که اگر واقعا حوزه اش O است شما ممکن است بودجه را مدیریت کنید و بگویید من الان بودجه ندارم، یا دو یا سه سایت ارزانتر پیدا کرده باشید اعتبار دامین آن هم خیلی بالا نیست ولی احساس میکنیم چون این O است مثلا در قیاس با زومیت، برای من این سایت O پلاس هست که بیشتر در حوزه کاری من نوشته شده است و بیشتر به کار من بخوردن من جای شما باشم ممکن است که آن را انتخاب کنم ولی معمولا چون پیدا نمی شود میرویم سراغ معروفترها ،هیچکدام باعث جریمه شما نمیشوند.
فکر نکنید حالا با دو تا رپورتاژ و دوتا سایت عمومی و مجله ای شما میتوانید جریمه بشوید! یا گوگل انقدر سختگیر است که با دو تا رپورتاژ بخواهد سایت شما را جریمه کند! سایتهایی که دیر لینکسازی خارجی را شروع کرده اند هم به همین شکل است، شما هر روزی از جایی شروع کنید از جایی شروع میکنید که دیگر سایت خودش اعتبار دامینش چقدر است میتواند تاثیر گذار باشد روی اعتباری که بما می دهد ولی به این معنی نیست که من چون در نقطه شروع هستم حتما سایت باید اعتبار دامین بالا ذاشته باشد نه، ما گفتیم که سایت حوزه فعالیتش عمومی باشد و خیلی تخصصی نباشد. و این را دیگر بودجه ما تعریف میکند شاید من بتوانم بروم از سایت O که سه میلیون هست بگیرم یا یک نفر برورد از سایتی که O است و 500 هزارتومان هست بگیرد.
و آن 500 هزارتومانی بجای اینکه Oباشد O پلاس است. و حتی شاید ارزش بیشتری هم داشته باشد.
این را هم در نظر داشته باشید که بخاطر همین طرز تفکر است که الان در ذهن شما شکل گرفته است ،بگذار پول هایم را جمع کنم و از آن که گرانتر است خرید کنم. این باعث میشود که یکسری از سایتها تعداد رپورتاژهایی که منتشر میکنند خیلی زیاد باشد و محتوای شما در آن سایت دیده نشود و خیلی اعتباری از آن سایت نداشته باشد ولی یکسری از سایتها هستند که نه چون ارزان هستند و تازه شروع کرده اند و کمتر به آنها توجه شده باشد رپورتاژهای کمی هم دارند ، این شاید ارزش بیشتری به شما بدهد.

سایتهای مرجع خبری چون خبرخوان دارند یک لینک برند بگیرید در 50 سایت دیگر هم منتشر می شود، لینک بنظر من در آنجا برای کارهای مرجع خیلی مناسب نباشد نظر شما در این مورد چیست؟

اینکه به رپورتاژی میروم که 50 تا سایت که 48 تای آن را گوگل میشناسد و سایت بدرد بخور و معتبری نیستند و محتوا کپی است به عنوان محتوای اصلی به حساب نمی آید.
این رفتار اصلا دور از ذهن نیست این را هم یادمان نرود که ما در سایت های گروه O مدل لینک سازی ما خیلی اگزکت کیوورد نبود یعنی باید در قدم های بعدی می آمدیم سراغ کلمات کلیدی اگزکت ، حالا ترکیب کلمات که دیدید با برند من در دو سایت دیگر هم میرود یا برند من میرود یا یک عبارت عمومی میرود هیچ اتفاقی عجیبی نمی افتد این سایت های که میروند کپی میکنند برای ما مورد چالش نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو