دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این قسمت از دوره آموزشی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در سایت رویاکو در خدمت شما دوستان عزیز هستم.
در این فصل مطالب مختلفی را با همدیگر بررسی میکنیم، نکاتی را بررسی میکنیم که به ما یاد میدهد محتوای مناسبی در وبسایتمان ایجاد کنیم و اگر محتوا ،محتوای مناسبی نیست که تا الان ایجاد کردیم در وبسایتمان ببینیم بر اساس چه پارامترهایی آن محتویات را به روز و آپدیت کنیم.
در این دوره با مفهوم آشنا میشویم و یک سری موارد که در این دوره و با همدیگر بررسی خواهیم کرد .
ببینید یک ضرب المثلی در سئو است وجود دارد که میگوید: محتوا پادشاه است.
میخواهم این نکته را توضیح بدهم که محتوای خوب بقدری مهم است که خیلی از وبسایتها بدون درست سئو شدن در نتایج نخست موتورهای جستجو هستند.
فقط به واسطه اینکه محتوای مناسبی ایجاد میکنند. من باید اول بدانم که محتوای مناسب چه پارامترهایی دارد که بیایم با آن محتوای مناسبی ایجاد کنم.
واقعا محتوا در سئو بسیار بسیار مهم است. Content یا همان محتوا همانطور که توضیح دادم یکی از مهمترین عوامل در بهینه سازی است.
اما ببینید برای اینکه بتوانید محتوای مناسبی را ایجاد کنیم باید چه کارهایی را انجام بدهیم.
اولا یک لیست از کلمات کلیدی مناسب که قطعا آنها اگر از فرمولهایی که به شما توضیح دادم عبور کرده باشند و امتیاز مناسبی را گرفته باشند کلماتی هستند که کاملا مرتبط با زمینه کاری ما هستند و میتوانند بیشترین جذب ترافیک سایت ما را داشته باشند.
همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین هدف ما جذب ترافیک است .کاری که من باید انجام بدهم این است من 20تا 30تا 50تا کلمه کلیدی انتخاب کرده ام یا تعدادکمتری که وبسایتی که شما دارید سئواش میکنید یک پروژه سئو باشد تعدادکلمات که روی آن پروژه سئو کار میکنید بسیار محدود تر است.
مثلا روی 5 تا کلمه کار میکنیم این 20 یا 30 تا زمانی است که شما بزینس خودتان را کار کنید و وب سایت خودتان را بهینه کنید. لازمه تک تک این کلمات کلیدی صفحه و محتویاتی ایجاد بشود.
پس من اینکار را نمیکنم و خیلی عجله کنم و 30 تا صفحه را با هم دیگر بسازم و میگم می آیم در هفته های آینده دیتاها را در آن میریزم. نه این را میدانیم که هر آن ممکن است صفحه توسط روباتهای گوگل دیده بشود و ایندکس بشود،پس خطر نمیکنیم یکی یکی محتویات را جلو میبریم .
این صفحه ای که قرار است من ایجاد کنم محتویاتش را چه نکاتی باید در آن رعایت بشود ، اولا هدف ما از ایجاد محتوا کاربر باشد،یک روش قدیمی که وجود داشت و وبسایتها را سئو میکردند خیلی قدیمی ولی متاسفانه هنوز خیلی از سئو کارها از آن استفاده میکنند ، روشی است که شما همینطور می آیید و از کلمات کلیدیتان از متن صفحهاتتان و متن محتوا استفاده میکنید هدف آن مطلب اصلا کاربر نیست.
فرض کنید کلمه کلیدی که من انتخاب کردم برای کار سئو و برای شروع کار بهینه سازی وب سایتم کلمه کلیدی آموزش طراحی سایت است من می آیم یک صفحه ای را ایجاد میکنم و هدفم در ابتدا اگر اشتباه بروم مسیر را ،فقط یکسری مطالب را میگذارم و سعی میکنم تا جایی هم که امکان دارد از کلمات کلیدی استفاده کنم آن کلمات لینک بشوند و یکسری کارهای روتین را انجام بدهم.
کاربر می آید و آموزش طراحی سایت را در گوگل سرچ میکند وارد وب سایت من میشود و با یک مطلب بسیار بی کیفیت روبرو میشود که اصلا مشخص نشده برای آن که چه کارهایی باید انجام بدهد تا بتواند آموزش ببیند در زمینه طراحی سایت آن کاربر قطع به یقین وب سایت من را خواهد بست و میرود.
اگر در کلمات کلیدی دیگری کاربر سرچ کند و وب سایت من در نتایج نخست باشد روی آن کلیک نمیکند چون من اعتماد آن کاربر را از دست داده ام.
فرض کنید مثلا من میخواهم در پروسه سئو و بهینه سازی یک وب سایت آژانس مسافرتی بیایم و در ارتباط با مالزی که خدمتتان توضیح دادم جلسات گذشته مطلبی را بنویسم ،بیایم درمورد تفریح و جاذبه های گردشگری مالزی توضیح بدهم کاری که انجام میشود محتوا که در واقع جم و جور میشود یک مقدار در مورد تاریخچه مالزی توضیح میدهیم،در مورد جاذبه های توریستی عنوان میکنیم و توضیح میدهیم و …..
همینجور محتوایی بیش از 20 یا 30 خط را ایجاد میکنیم و امید داریم که این محتوا باعث میشود وبسایت ما سئو بشود .اما بهترین گزینه این است که خودتان را جای کاربر بگذارید مثلا کاربری که آموزش طراحی سایت را سرچ میکند در موتور جستجو به دنبال آموزش دیدن است لازم است که من بیایم در آن صفحه توضیحات کاملی در رابطه با آموزش سایت به این کاربر بدهم. کسی که تفریح در مالزی را سرچ میکند چندتا آیتم برایش مهم است ، هزینه هایی که برای تفریحات بگذارد ، زمانهایی که باید بگذارد و در واقع کجا باید برود دنبال این تفریحات باید بداند هزینه این تفریح الان چقدر است در مالزی ؟
باید کاربر من بداند که برای آموزش دیدن در طراحی سایت چه مراحلی را باید پیش برود . اگر کاربری بیاید در صفحه آموزش طراحی سایت من و در آن توضیح داده باشیم که مرحله اول شما باید با HTM آشنا بشوید ، HTMl چیست و توضیح بدهیم برایشان و فرض را بر این بگذاریم که کاربر ما چیزی از HTMl نمیداند ،مرحله بعدی این است که CSS را یاد بگیرد CSS را هم در چند خط توضیح بدهیم .و بعد هم سراغ جاواو اسکریپت، قالب ،گرافیک ،مراحل برنامه نویسی ، سیستمهای مدیریت محتوا مثل ورود پرس را توضیح بدهیم و از صفر تا صد به کاربر بگوییم که از چه مسیری باید بروید که شما به یک طراح وب سایت تبدیل بشوید. چقدر زمان میبرد و هزینه دارد برایتان این دوره ،آموزشگاه های مختلفی که این کار را انجام میدهند ،روشهای مختلفی که شما میتوانید یاد بگیرید ، وب سایتهای معتبر در این زمینه چه وبسایتهایی هستند؟ خب این کمک میکند به کاربر که به من اعتماد کند. آموزش طراحی سایت را سرچ کرده و آمده در صفحه ای که من برایش محتوا ایجاد کرده ام و مطالب مفیدی را گرفته است این باعث میشود کاربر به من اعتماد کند وقتی که کاربر به من اعتماد میکند اگر در کلمات کلیدی دیگری هم مرا سرچ کند و در صفحه نتایج گوگل، من در رکورد 4 یا 5 باشم شاید اعتمادش از رکورد یک هم بیشتر باشد و شاید اگر رکورد یک را باز میکند وبسایت من را هم باز میکند ببیند مطلب مناسبی دارد یا نه. شاید این اتفاق بیافتد و وبسایت را بوکمارک کند اصطلاحا و به عنوان یک منبع یا رفرنس آن را نگه دارد و درمورد هر موضوعی بیاید به وب سایت من و سرچ کند .
این مهمترین گزینه است در ایجاد محتوا ، حتما هدفمان کاربر باشد نه متور جستجو!
البته که من در کنار کاربر ، موتور جستجو را هم احتیاج دارم و لازم است که حالا زمانی که محتواایجاد شد بیایم و بر اساس یکسری پارامترهایی که خدمتتان توضیح میدهم آن صفحه و مطالب را مدیریت کنم ،از تگ های هدینگ در جای مناسب استفاده کنم. لینک سازیم را در آن صفحه ببرم بالا و کارای دیگر که برای بهینه سازی محتوا ایجاد کنیم.
اما اصل مطلب همین است که محتوا برای کاربر ایجاد شود. به هیچ عنوان دنبال تولید محتوا برای موتورهای جستجو نباشید.
یک کاری که در این مرحله اتفاق می افتد یعنی کسانی که تولید محتوا میکنند، صرفا برای موتورهای جستجوها، این است که از کلمات کلیدیشان زیاد استفاده میکنند.
کلمه کلیدی را تکرار و به نوع های مختلف مینویسند شما یک متنی را که میخوانید حالتان بهم میخورد و تکرار میکند آموزش طراحی سایت ،آموزش طراحی سایت ،آموزش طراحی سایت .
آموزش طراحی سایت این است که شما این را یاد بگیرید و پارامترهای دیگری که میشود گنجاد در این مطلب که کاربر سریعا سایت ما و صفحه ای که ما ایجاد میکنیم را میبندد باید ما در کنار اعتبار کاربران اعتماد موتورهای جستجو را هم دریافت و جلب کنیم که در موردش به شما توضیح خواهم داد.
یک ایرادی که وجود دارد اکثر کاربران می آیند وترافیک وب سایتشان را صرفا به صفحه اصلی میدهند.
شما فرض کنید من اولا تعداد کلمات کلیدی که میخواهم کار کنم 30 تا کلمه است و بیایم در این 30 تا کلمه صرفا جوری کار کنم که صفحه اصلی من بهینه بشود و روی لینکی که کلیک میکنند بیاید صفحه اصلی سایت من ، این چند تا نکته منفی دارد.
حالا کاربر وارد وب سایت اصلی من شد حالا باید بگردد مطلبی که میخواهد را پیدا کند ، شاید این کار را هرگز انجام ندهد و وب سایت را ببندد و برود.
دومین نکته حجم تعداد کلماتی که ما میخواهیم برای یک صفحه داشته باشیم بسیار بالا است ، در مقابل شما فرض کنید که کاربری می آید و کلمه کلیدی را در گوگل سرچ میکند و ما مستقیم میبریم صفحه ای که مطلب را توضیح دادیم.
بطور مثال من صفحه ای در وبسایتم دارم تحت عنوان آموزش طراحی سایت ، کاربر را مستقیم انتقال میدهم به آن صفحه ، زمانی که کاربر در آن صفحه مطالب و دیتای مناسبی دریافت میکند درصد اینکه بیاید وقسمت دیگر وب سایت من و صفحه اصلی وب سایت من را ببیند به مراتب بالاتر از حالتی است که کاربر بیاید در صفحه اصلی و بخواهد دنبال مطلب بگردد.
پس سعی کنیم ترافیک هر کلمه کلیدی و بازدید مربوط به هر کلمه کلیدی را به صفحه خودش انتقال بدهیم که حالا زمانی که در مورد لینک بلدینگ با شما صحبت خواهیم کرد و بحث بک لینک آنجا بیشتر توضیح میدهم که به بخشهای مختلف وب سایتتان لینک بدهید و ترافیک وبسایتتان را روی صفحه اصلیتان قرار ندهید.
هرچقدر کاربر به وب سایت بیاید من و آن مطلبی که میخواهد را نگیرد و وب سایت را ببندد باعث میشود که نرخ پرش وب سایت من بالا برود که این در سئو بسیار تاثیر منفی خواهد داشت.
استفاده مناسب از تصاویر و ویدئو ها : شما وارد وبسایتی شده باشید که مطالبی که قرار داده در آن وبسایت که یکسری پاراگراف هستند که نه از رنگی استفاده شده در آن و نه تصویری دارد و شما را میترساند و بعید میدانم که آن وب سایت را مطالعه کنید و مطلب را بخوانید. مگر اینکه آن مطلب واقعا هیچ رقیبی نداشته باشد و هیچکس محتوا مشابه آن محتوا را ایجاد نکرده باشد و شما مجبور باشید که آن مطلب را بخوانید.
اما استفاده صحیح از تصاویر و ویدئو ها و رنگ ها به ما کمک میکند که کاربر را بیشتر در وب سایت خودمان نگه داریم و بیشتر باعث میشود آن مطلب را کامل بخواند. پس در ایجاد محتوا حواستان باشد که پاراگراف های خیلی بلند نداشته باشید ، بجای مناسب از تصاویر استفاده کنید و بعضا لازم است جاهایی از ویدئویی داشته باشید تا مطلب را بهتر برای کاربر جا بندازید و حتما این کار را انجام بدهید.
عدم استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ، توضیح دادم بارها کلمات کلیدی باید حدشان مناسب باشد ما باید جوری استفاده کنیم که آزار دهنده نباشد و خودتان وقتی این مطلب را میخوانید بیش از حد این کلمات کلیدی استفاده شده است قطعا این شما را آزار خواهد داد یک پاراگراف را میخوانید چهار یا پنج بار از یک کلمه کلیدی استفاده شده است و متوجه میشوید که صرفا این متن تبلیغاتی و برای شما که کاربر هستید ایجاد نشده است و در اینکه در موتورهای جستجو امتیاز بگیرند و وب سایتشان بالا بیاید ایجاد شده است و حس خوبی را نمیدهد. نکته ای که لازم است اینجا توضیح بدهم این است که کاربرانی که مطالب وب سایت شما را میخوانند در صورتی که آن مطلب برایشان راضی کننده و جالب باشد مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند در فیسبوک ، اینستاگرام و…… همینقدر که این قضیه باعث میشود که کاربران دیگری هم وبسایت شما را ببینند این باعث میشود که موتورهای جستجوگر هم به شما امتیاز بالایی بدهند و آن مطلب شما را اهمیت بدهند و امتیازی بدهند که وب سایت شما در نتایج جستجو بالا بیاید پس اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه توسط خود ما میتواند امتیاز مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *