فهرست مطلب

در قسمت اول دوره دیجیتال مارکتینگ به معرفی آن پرداختیم و در این مقاله میخواهیم به مهمترین فعالیت های بازاریابی دیجیتال بپردازیم.

 

1.وب سایت مارکتینگ (Website Marketing)

داشتن یک وب سایت زیبا در عین حال ساده می تواند مشتریان شما را به کسب و کار تان جذب کند. در واقع بدون داشتن وب سایت استفاده از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بی معناست اینستاگرام یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قوی برای جذب مشتریان است که حتما باید از آن استفاده کنید. اما فقط به عنوان یک ابزار می توانید از آن استفاده کنید. به روزی فکر کنید که این شبکه اجتماعی محبوب در کشور ما خارج از دسترس باشد. حال تکلیف مشتریانی که جذب کرده اید چیست؟ جدا از این مسائل اگر وب سایت نداشته باشید مشتریان هدفمندی که قرار است از گوگل شما را پیدا کنند غیر ممکن می شود! وب سایت شما اعتبار شماست. اگر وب سایتی نداشته باشید از دید مشتریان تان یک برند معتبر نخواهید بود!

2.بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو (SEO)

یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجو دارد سئو است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو می توانید هدفمند ترین مخاطبین را داشته باشیدمخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود. چون با توجه به نیازش شما را انتخاب می کند.در این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می شود، سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد.

3.بازاریابی محتوا (Content Marketing)

در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان رمعرفی اا بر طرف کنید یا اینکه یک ویدئوی آموزشی تولید کنید. در واقع در این روش محتوای تولیدی شما مثل یک قلاب عمل می کند. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می توانید آن ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می شود و بعد به شما اعتماد می کنند و خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتواهای آموزشی تان ارتباط دارند می شوند.در بازاریابی محتوا که زیر مجموعه ای از بازاریابی درونگرا است دیگر نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید و آنها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند. بلکه مشتری خودش با میل خودش به سمت شما می آید و خواستار محصولات و خدمات شما می شود.

 

4.شبکه های اجتماعی (Social Media)

کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. همین امر باعث می شود که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به سر ببرند.در این شرایط راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ویروسی می توانند بهترین بازدهی ها را برای هر نوع کسب و کاری بوجود آورند. افرادی با کسب و کارهایی هستند که حتی بدون داشتن سایت و به صورت کاملا رایگان توسط شبکه های اجتماعی محبوب، کسب درآمد های بالایی را برای خود رقم می زنند. پتانسیلی که در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد شاید در هیچ کدام از رسانه ها وجود نداشته باشد.

5.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که هیچ کسب و کار موفقی را نمی توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد. در واقع بازاریابی با ایمیل ابزاری است که موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین می کند. هرکسب و کاری با ایمیل مارکتینگ می تواند مخاطبان بیشتری را به مشتریان وفادارش تبدیل کند. این ثابت شده است. ایمیل مارکتینگ هم دقیقا مثل بازاریابی محتوا مناسب برای هر کسب و کاری با توجه به هر میزان بودجه ای است. شما می توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. ایمیل مارکتینگ مناسب ترین ابزار برای رابطه سازی است. یعنی شما فقط از طریق ایمیل می توانید پیشنهاد های ویژه تان را به کاربران سایتتان بدهید و آن ها را مجاب کنید دوباره به سایت شما بیایند. ایمیل مارکتینگ فقط به اینجا ختم نمی شود که صرفا شما با ارسال یک ایمیلی که در آن پیشنهاد خرید محصولی را با ارائه کوپن تخفیف 50 درصدی به کاربرانتان را داده اید! بلکه فراتر از این داستان ها است. با ایمیل مارکتینگ می توانید فروش های بی نظیری را در همان لحظات ابتدایی که کاربر تازه با سایت شما آشنا شده است ایجاد کنید.

 

6.بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

درک این مسئله بسیار آسان است. اگر من جلوی ویدئو ظاهر می شدم و با شما رو در رو صحبت می کردم چه اتفاقی می افتاد؟ مسلما بیشتر به من اعتماد می کردید. حس بهتری نسبت به من در شما ایجاد می شد.دقیقا ویدئو مارکتینگ ابزاری است در بازاریابی دیجیتال که بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطبان می گذارد. یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است. محتواهای ویدئویی خیلی خیلی بیشتر می توانند تاثیر گذار باشند. شاید تا چند سال پیش کسی علاقه ای به دیدن ویدئو ها نداشت. ولی الان قضیه فرق کرده است. الان هر کسی دارای اینترنت پر سرعت است. خیلی از افراد هستند که دیدن ویدئو ها را به خواندن متون طولانی ترجیح می دهند.برای درک این مسئله بهتر است سری به تلگرام بزنید. اونجا می تونید متوجه منظورم بشید. ببینید در روز چقدر ویدئو منتشر می شود و چقدر ویدئو ها دست به دست می چرخند.زمانی که شما بتوانید ویدئوی تاثیر گذار تبلیغاتی بسازید مطمئن باشید خیلی راحت می توانید مخاطبان زیادی را به کسب و کارتان علاقه مند کنید.

7.بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)

کسب و کار کوچکی که نمی تواند هزینه سنگین تبلیغات اینترنتی یا سنتی را بدهد می تواند از روش بازاریابی چریکی استفاده کند.در بازاریابی چریکی سعی می شود با کمترین هزینه بیشترین بازدهی دریافت شود. کسب و کار نوپای شما هیچ وقت نمی تواند در ابتدا با رقبایش مقابله کند. به همین خاطر به جای پول خرج کردن باید ایده خوب داشته باشید. یکی از اهدافی که در بازاریابی چریکی دنبال می شود این است که به مشتریان فعلی بیشتر بها داده شود تا اینکه به دنبال مشتریان جدید بود. مشتریان فعلی می توانند برای شما پولسازی کنند. از مشتریان فعلی می توان برای جذب مشتریان جدید استفاده کرد. در این روش باید از آن ها استفاده ابزاری شود. مثلا با دادن هدیه به آن ها می توانید از آن ها درخواست کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.در بازاریابی چریکی مهم نیست مردم درباره شما چه می گویند، مهم این است که مردم درباره شما می گویند.

8.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

از دیگر نمونه های تبلیغات دیجیتال تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدید است. نمونه شرکت هایی که از قدیم تا به امروز مجری چنین تبلیغاتی در دنیای مجازی بوده است شرکت صباویژن است.. تبلیغات کلیکی فقط محدود به نمایش در سایت های بزرگ نمی شود. بلکه شما حتی می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن های موبایلی نیز به نمایش در آورید.یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اول اینکه شما از طریق رپورتاژ آگهی می توانید بک لینک های با کیفیت و دائمی دریافت کنید. دوم اینکه ممکن است از طریق لینک منبع ترافیک سایت شما بالا برود. سوم اینکه به برند سازی شما کمک می کند. و در آخر که مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی است اینه که به سئوی سایت شما بسیار بسیار کمک می کند. یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان است. این روش را بیشتر در اپلیکیشن های موبایلی می بینیم. یعنی زمانی که شما در حال استفاده از گوشی موبایل خود هستید تبلیغاتی به صورت پوش نوتیفیکیشن برای شما ظاهر می شود. این روش هم یکی از جدیدتری و بهترین روش های تبلیغات دیجیتالی است.

9.بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

در واقع بازاریابی پیامکی برای همه کسب و کارها جوابگو نیست و این تصور اشتباه باعث شده تا خیلی از کسب و کارها نتوانند از آن به درستی استفاده کنند و نتیجه بگیرند. بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یک ابزار فوق العاده قوی و زودبازده تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال است که متاسفانه خیلی ها در ایران به درستی از آن استفاده نمی کنند. اگر اصول و قواعد بازاریابی پیامکی را به خوبی بدانید می توانید بازدهی خیلی خوبی از این ابزار قدرتمند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. اس ام اس مارکتینگ صرفا به ارسال پیامک های تبلیغاتی و تخفیف های دوره ای ختم نمی شود! بلکه یک ابزار مهم در ارتباط با مشتریان است. به عنوان مثال اگر مشتری در سایت شما عضو شود و خرید کنید خیلی خوب است که از عضویت و خریدش از سایت تشکر کنیدبازاریابی پیامکی علاوه بر هدفمندی اش بسیار مقرون به صرفه نیز است. با استفاده از پنل های پیامکی آنلاین می توانید سیستم بازاریابی پیامکی کسب و کار خود را به راحتی راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید.

10.پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)

پوش نوتیفیکیشن یکی از جدیدترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ است که بدون دریافت اطلاعات مشتریان تان می توانید برای آن ها پیام هایی به صورت اعلان ارسال کنید. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن پیام های زیادی در روز برای کاربران اینترنت ارسال می شود که از بسترهای مختلفی انجام می شودبا استفاده از سرویس نجوا که یک پوش نوتیفیکیشن ایرانی است می توانید سیستم پوش نوتیفیکیشن سایت یا اپلیکیشن خود را فعال کنید و پیام های سفارشی سازی شده خود را در هر لحظه از شبانه روز که بخواهید برای کاربران یا مشتریان تان ارسال کنید. همچنین می توانید آمار دقیقی از تعداد دیده شدن اعلان ها، تعداد کلیک ها و تعداد ورودی هایی که منجر به خرید شده اند را در سیستم های پوش نوتیفیکیشن داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو