فهرست مطلب

فهرست:

برای مطالعه هر بخش روی آن کلیک کنید:

  1. اهمیت طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای
  2. چرا باید وب سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم؟
  3. انتخاب دامنه مناسب قبل از خرید سایت فروشگاهی حرفه ای
  4. طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای برای جذب مشتری
  5. سایت فروشگاهی حرفه ای و موتور های جستجو
  6. نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ایی
  7. ویژگی های لازم برای ایجاد سایت های فروشگاهی
  8. سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه حرفه ای
  9. پشتیبانی فنی فروشگاه حرفه ای آنلاین
  10. ظاهر وبسایت فروشگاهی
  11. امنیت وب سایت فروشگاهی
  12. محتوای وبسایت فروشگاه
  13. آپتایم در وبسایت فروشگاه
  14. سرعت لود در وبسایت فروشگاه
  15. هاستینگ مناسب وبسایت فروشگاهی

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دنیای اینترنتی نیز بسیار پیشرفت کرده است به طوری که در تمامی دنیا از وب سایت های آنلاین استفاده می ‌شود. این سایت ها طبیعتاً اگر به صورت حرفه‌ای طراحی شود می ‌تواند بخش مهمی از استراتژی آنلاین تجارت بوده و به راحتی نوع حضور هویت را به مخاطبان بشناسند. طبیعتاً اگر وب سایت دارای یک طراحی زیبا و البته کارآمد باشد نگاه مشتریان بیشتری را به خود جلب خواهد نمود زیرا همان طور که یک ویترین فروشگاه می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند و حتی افرادی که قصد خرید ندارند را به سمت مغازه بکشاند، طبیعتاً یک سایت حرفه ای نیز می تواند تمامی کاربرانی که به صورت گذری از کانال های مختلف به سایت وارد می شوند را به عنوان مشتری جذب کند که این امر منجر به سودآوری برای سایت فروشگاهی خواهد شد.

چرا باید وب سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشیم؟
با توجه به افزایش مشغله های زندگی و نبود زمان برای مراجعه حضوری به فروشگاه ها و بررسی جزئیات محصولات، بدیهی است تمامی کسب و کارها به منظور معرفی بهتر محصولات، خدمات و ارائه آن ها، انجام امور بازاریابی ، تبلیغات و در نهایت رونق کسب و کار و تجارت خود به یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای نیاز دارند. وب سایتی که در اسرع وقت هرآنچه که مشتری می خواهد را به اطلاع او برساند. برای این کار نیاز به یک سایتی دارید که براساس کسب و کار شما سفارشی سازی شود و نیاز مشتری را شناسایی نماید. بنابراین اهمیت طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای و سفارشی و ضروری بودن وجود وب سایت برای یک کسب و کار کاملا واضح و آشکار است. نکته مهم این است که یک وب سایت حرفه ای دارای ویژگی های مهمی برای رونق کسب و کار شما و ارتباط مستمر با مشتریان می باشد.


انتخاب دامنه مناسب قبل از خرید سایت فروشگاهی حرفه ای


داشتن سایت فروشگاهی حرفه‌ ای به قدری مهم شده است که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این سایت های فروشگاهی می باشند. اما در اینجا نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از شروع به طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای، مهمترین بخش انتخاب نام دامنه مناسب می باشد. شما می توانید یک پسوند دامنه آی آر یا کام و یا هر پسوند دیگری که بسته به نوع فعالیت و نظر شخصی مناسب تر است را انتخاب نمایید مهم ترین نکته در خرید دامنه توجه به حروف این دامنه است به طوری که بهتر است این سایت های فروشگاهی حداقل حروف ممکن را داشته تا به راحتی مشتری بتواند آن را به خاطر بسپارد. از طرفی بهتر است این این دامن معرف نام برند باشد و تا حد امکان شباهتی به دامنه‌های از قبل ثبت شده نداشته باشد. اگر بتوانید از کلمه‌ی کلیدی اصلی مدنظرتان نیز در این دامنه استفاده کنید به طور حتم مزایای زیادی خواهد داشت.
نکته بسیار مهم در خرید سایت فروشگاهی حرفه ای
هنگامی که قصد خرید از سایت فروشگاهی کردید نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، دقت به طراحی سایت فروشگاه واکنش گرا می باشد زیرا از آن جایی که امروزه بسیاری از افراد از گوشی های موبایل و تبلت و حتی تلویزیون های هوشمند جهت مشاهده سایت استفاده می کنند طبیعتاً سایت باید به گونه ای باشد تا در این موارد نیز به خوبی نمایش داده شده تا کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده نمایند. همچنین باید توجه کنید که گوگل در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده به صورت تدریجی تمامی سایت هایی که به خوبی در گوشی های موبایل نمایش داده نمی شوند را از جستجو حذف می کند.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای برای جذب مشتری
یکی از نکات بسیار مهم در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای، جذب مخاطبان بیشتر می باشد. مهمترین مواردی که منجر به این امر می‌شود شامل سرعت بالا، دربرگرفتن مفهوم و ماهیت اصلی سایت فروشگاه و گرافیک زیبایی سایت فروشگاه می باشد. علاوه بر این که یک سایت فروشگاهی باید نظر اکثریت کاربران اینترنتی را به خود جلب نماید، لازم است بررسی شود که مخاطبان سایت فروشگاه در چه رده سنی هستند و از چه نوع دستگاهی جهت متصل شدن به اینترنت استفاده می‌کنند و این مخاطبان به دنبال چه چیزی می باشند که تمامی این موارد می ‌تواند در طراحی و پیاده سازی سایت فروشگاهی حرفه ای موثر باشد. باید بدانید که استفاده از محتوای مناسب در طراحی حرفه ای نیز می تواند نقش کلیدی ایفا کند. استفاده از فونت مناسب، عدم تکرار جملات و… از عواملی است که تاثیر مثبت دارد.


سایت فروشگاهی حرفه ای و موتور های جستجو
در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای باید به نظر مخاطبان توجه شود طبیعتاً لازم است موتور های جستجو را نیز مد نظر قرار داد. مثلاً از آنجایی که موتورهای جستجو همچون گوگل نمی تواند سایت را از نگاه مخاطب ببیند لازم است که اطلاعات دقیق تر و اضافه تری وجود داشته که برای مخاطب قابل مشاهده نیست.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ایی

  • اصول گرافیکی: طراحی سایت فروشگاهی بسیار زیبا گرافیکی و با استفاده از جدیدترین استانداردها و اصول گرافیکی UX و UI تخصص مهندسان شرکت کیان تجارت می باشد. پیاده سازی قالب ها بصورت ریسپانسیو و واکنش گرا در جهت مشاهده کامل سایت فروشگاه در تمامی دستگاه ها ، حتی تبلت و موبایل که منجر به حفظ بیننده در سایت و تلاش برای تبدیل شدن او به مشتری می شود.
  • کاربرد پذیری: اصلی ترین اصولی که باید در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای رعایت شود اصل کاربرد پذیری سایت و یا Usability می باشد، این قابلیت بدین معناست که سایت فروشگاه باید به گونه ای طراحی شود تا کاربر به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن و با صرف کمترین کلیک و بدون اتلاف زمان و انرژی به هدف خود در سایت فروشگاه دست یابد. در کل باید سایت فروشگاه کاربرد داشته و هدف دار طراحی شده باشد.
  • سرعت سایت: سرعت load اطلاعات و صفحات سایت فروشگاهی ، هم از بعد راحتی استفاده کاربر و هم از منظر بهینه سازی سایت یا سئو در طراحی حرفه ای بسیار مهم است. کاربرانی که از اینترنت استفاده می نمایند، عموما زمان و حوصله زیادی ندارند تا منتظر نمایش سایت های با سرعت پایین باشند، لذا بایست گرافیک و اطلاعات و کدهای سایت فروشگاه به گونه ای بهینه و طراحی شوند تا اطلاعات و محتوا سایت فروشگاه در سریع ترین زمان ممکن در اختیار بازدیدکننده قرار گیرد. همچنین موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، به سایت هایی با سرعت لود بالا امتیاز بیشتری داده و در هنگام جستجو توسط کاربران، سایت های سریع تر در رتبه های بالاتر گوگل قرار می گیرند.
  • امنیت سایت: سایت فروشگاهی حرفه ای سایتی است که تمامی استانداردهای امنیتی و نفوذناپذیری در آن رعایت شده باشد. البته واضح است که در عالم وب هیچگاه نمیتوان امنیت را به صورت صد در صد تضمین نمود، اما با رعایت اصول و استانداردهای امنیتی، میتوان تا حد بسیار بسیار بالایی سایت فروشگاه را ایمن، نفوذ ناپذیر و قابل اطمینان پنداشت.
  • سئو (بهینه سازی رتبه سایت): رتبه سایت فروشگاهی در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مشخص، یکی از مهم ترین مسائل پیرامون یک وب سایت فروشگاهی مورد توجه است چرا که امروزه اکثر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن محتوا و سایت های مورد نظر خود استفاده می کنند. تعداد زیاد این افراد و با در نظر گرفتن این مساله که بازدیدکنندگان سایت معمولا فقط به چند نتیجه اول موتور جستجو اهمیت می دهند، باعث می شود تا بهینه سازی رتبه سایت یا سئو اهمیت بسیار پیدا کند.
  • پشتیبانی فنی حرفه ای: پس از اتمام طراحی سایت فروشگاه ، کارفرما و مدیر سایت فروشگاه معمولا نیاز به اعمال یک سری تغییرات گرافیکی ریز و درشت و همچنین اضافه نمودن قابلیت های جدید به سایت فروشگاه دارند. همچنین ممکن است بنا به هر دلیلی سایت دچار نواقص فنی گردد. لذا حضور مستمر طراح سایت و ارائه پشتیبانی فنی مطمئن، یکی از مهمترین اصول طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می باشد.

15

ویژگی های لازم برای ایجاد سایت های فروشگاهی

  1. کاربر پسند باشد
    این مورد از اصل سادگی ناشی می شود به اینکه سادگی باید یک هدف اصلی در طراحی سایت باشد و باید از پیچیدگی های غیر ضرور اجتناب شود.
    مطالعات نشان می دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت فروشگاهی سهولت استفاده از آن است.
    هدف این است که به خریداران کمک کنیم تا سریعتر و بدون اینکه به پیچیدگی های غیر ضروری روبرو شوند به آنچه می خواهند برسند. فروشندگان آنلاین ، فقط چند دقیقه و یا حتی می توان گفت چند ثانیه برای فروش محصولاتشان زمان دارند. با ارائه دسته بندی های خرید ، فیلترها و قابلیت مقایسه ، بر تجربه کاربر متمرکز شوید.
  2. ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
    خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 50٪ از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد.
    با طراحی سایت فروشگاهی به صورت واکنشگرا ، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید یعنی تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار می شود تا کاربر پسند ترین تجربه را برای مشتری ارائه دهید. والمارت پس از بهینه سازی سایت موبایل خود فروش موبایل را 98٪ افزایش داد.
    فرقی نمی کند که میلیون ها صفحه محصول داشته باشید یا 5 تا؛ ایجاد یک تجربه مناسب برای موبایل برای خریداران شما باعث بهبود فروش و رتبه بندی بالقوه شما خواهد شد.
  3. عکس و فیلم با وضوح بالا
    از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت فروشگاهی قرار داده می شد زمان زیادی گذشته است.
    امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول بدست آورند.
    ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. ما فقط در مورد عکس های حرفه ای صحبت نمی کنیم. این تصاویر هستند که باعث فروش محصول می شوند نه متن ها.
    در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول به نمایش گذاشت و هنگام بارگذاری صفحه، عکس ها باید با وضوح بالا و بهینه شده در جهت سئوی سایت فروشگاه قرار باشند.
  4. دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران از سایت فروشگاه
    حدود 95 درصد از خریداران نظرات ایجاد شده توسط کاربران درباره ی یک محصول را می خوانند؛ و 57٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتیکه فروشگاه یا کسب و کار موردنظر 4 ستاره یا بیشتر داشتته باشند از آن وب سایت استفاده می کنند.
    داشتن نظرات منفی اغلب می تواند مثبت باشد. تحقیقات نشان داده است که محصولاتی که نظرات منفی در آن نسبت به آن محصول وجود ندارد از طرف مشتریان به عنوان سانسور تلقی شده و فرض خود را بر این می گذارند که نظرات و دیدگاه های مثبت جعلی است.
    بسته به قابلیت وب سایت ، در ایجاد وب سایت فروشگاهی می توان از افزونه های معروف ترین سیستم عامل های بررسی از جمله Yelp ، Foursquare و Facebook استفاده کرد.
    شرکت های آینده نگر مانند paddleboards Paiwen ،در ایجاد سایت فروشگاهی خود از دیدگاه ها و نظرات مشتریان به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می کنند تا اقبال اجتماعی ایجاد کنند و کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند.
  5. پیشنهادات ویژه در سایت فروشگاهی
    سایت های فروشگاهی سطح بعدی از املاک و مستغلات برتر در بخش هدر برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه بهره می گیرند.
    در ایجاد فروشگاه های اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل ، صفحات اجتماعی، متن و غیره از پیشنهادات ویژه استفاده می کنند.
    هنگامی که خریداران متوجه می شوند که این قیمت برای خرید محصول یک پیشنهاد ویژه است این انگیزه را به آنها می بخشد تا بیشتر بخرند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت بگذرانند.
    اگر سایت های فروشگاهی به صورت مداوم از تبلیغات استفاده کنند، ارائه یک صفحه به صورت منحصر به فرد در سایت که لیست پیشنهادات را نشان می دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت بلکه باعث بهبود سئو می شود.
  1. ایجاد لیست کالای محبوب در سایت فروشگاهی
    می توان این لیست را به صورتی طراحی کرد که بتوان آنرا به اشتراک گذاشت و یا هنگام موجود بودن برای مشتری پیغام فرستاده تا هر موقع که خواست خرید را انجام دهد.
    امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای حوزه هایی مانند مد، کتاب و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص.
  2. یافتن در فروشگاه
    بعضی خریداران فقط به صورت آنلاین به تحقیق می پردازند و سپس خرید را بصورت حضوری انجام می دهند. این امر به ویژه برای فروشگاه های محلی بسیار مفید است که مشتریانشان بدانند آنها چه کالایی را در حال حاضر موجود دارند و این برای آنها نسبت به فروشگاه های آنلاین بزرگ یک ارجحیت محسوب می شود. همه سایت های فروشگاهی فروشگاه های فیزیکی ندارند.
  3. موارد مرتبط در ایجاد سایت فروشگاهی
    ویژگی “موارد مرتبط” در ایجاد سایت فروشگاهی اثر چسبندگی مطلوبی را ایجاد می کند که بسیاری از بازاریابان در تلاش برای دستیابی به آن هستند. به سادگی دیدن این عبارت ، “ممکن است این را نیز دوست داشته باشید” باعث کنجکاوی و هیجان سیگنالینگ شود.
    موارد مرتبط همچنین می تواند شامل دسته بندی محصولات مشابه فروشگاه در قسمت مقایسه باشد ، “افرادی که این کالا را خریده اند این موارد را نیز جستجو کرده اند” و غیره.
  1. سوالات متداول (سؤالات متداول)
    خریدهای پیچیده نیاز به اعتماد به فروشنده و اطلاعات دقیق هنگام خرید محصولات بصورت آنلاین و رو در رو دارند.
    بخش اطلاعات اضافی اطلاعاتی را که اغلب از آنها سؤال می شود ، ارائه می دهد. این بخش اعتباری را برای فروشنده محصول ایجاد کرده و خریدار می تواند به او اعتماد کند .
    بخش سؤالات متداول همچنین یک منطقه خودی برای کمک به مشکلات مشترک مشتری ارائه می دهد. خریداران اغلب از پشتیبانی محصول ، بازده ، گذرواژه‌های حساب از دست رفته و غیره سؤال می‌کنند.
  2. اقبال اجتماعی
    ارتباط اجتماعی غیرقابل انکار است و اکنون فرصت پیوند با مخاطب راحت تر از همیشه است.
    برندها و فروشندگان آنلاین که با خریداران خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار می کنند، اعتماد و حمایت از برند را از سمت مشتری برای خود ایجاد می کنند.
    پیوند پروفایل های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر با یک سایت فروشگاهی از ویژگی هایی است که به یک فروشگاه آنلاین شخصیت اجتماعی می بخشد.
    رسانه های اجتماعی به برندهای مختلف سایت های فروشگاهی اجازه می دهند تا اصالت خود را نشان دهند و ارتباط عاطفی خود را با مشتریانشان پیوند دهند.
    مثلا می توانید ببینید چگونه ایکیا از مطالب تولید شده توسط کاربران خود در به اشتراک گذاشتن ایده های طراحی برای تولید محصولات خود استفاده می کند.
  3. ویژگی های امنیتی سایت فروشگاهی
    وب سایت های تفروشگاهی می توانند یک هدف سودآور برای مجرمان سایبری باشند. بسیار مهم است که فروشندگان آنلاین از اطلاعات مشتری محافظت کرده و برای اطمینان از حفظ حریم شخصی گام بردارند. معاملات آنلاین بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است.
    همه اینها نیاز به یک پلتفرم فروشگاهی امن دارند. با توجه به اهمیت این موضوع دو پلتفرم فروشگاهی مجنتو و ووکامرس با دارا بودن ویژگی های امنیتی پیچیده و پیشرفته توانسته اند خود را به عنوان سیستم های عامل برتر در طراحی فروشگاه اینترنتی در دنیا معرفی کنند.
    سایر ویژگی های امنیتی الکترونیکی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
    گواهینامه SSL: این گواهینامه یک اتصال ایمن بین کاربر و وب سایت برقرار می کند.
    احراز هویت دو عاملی: با نیاز به نام کاربری / رمزعبور و یک کد تولید شده از سیستم که از طریق ایمیل یا متن ارسال می شود ، یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند.
    استفاده از فایروال: یک دروازه یا دیوار بین دو شبکه را فراهم می کند و اجازه عبور و مرور مجاز و مسدود کردن ترافیک مخرب را می دهد.
    پیوند خط مشی رازداری در فوتر سایت: خط مشی رازداری وب سایت به مشتری این تضمین را می دهد که داده های مشتری با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نشود.
  1. گزینه پرداخت پیشرفته در ایجاد سایت فروشگاهی
    در دنیای پرداخت الکترونیک، گزینه های پرداخت پیشرفته یک ویژگی ضروری است که هنگام ایجاد سایت فروشگاهی حتما باید درنظر گرفته شود. اگر وب سایت شما مجبور است بنا به دلایلی گزینه های پرداخت را محدود می کند ، حتماً دلیل آن را توضیح دهید.
  2. اطلاعات دقیق حمل و نقل
    بسیار مهم است که وب سایت های فروشگاهی شامل اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت باشند، به نحوی که مبلغ حمل و نقل در همان مرحله خرید برای خریدار بتواند محاسبه شده و نشان داده شود. هزینه های غیر منتظره حمل و نقل دلیل شماره یک برای رها کردن سبد خرید است.
    همچنین زمان تحویل و گزینه هایی برای تحویل سریعتر نیز مفید است. جالب است که خریداران در هنگام سفارش رایگان ، 30٪ بیشتر در هر سفارش هزینه می کنند. در صورت وجود کد برای ارسال رایگان آن را در کلیه صفحات سایت و در هدر سایت ارائه دهید.
  3. دسترسی به صفحه تماس با ما
    هرگز وسیله و روش تماس مشتری با شما و یا دسترسی به پشتیبانی سایت را سخت نکنید و راه های مختلفی برای دستیابی مشتری به شما از جمله تلفن ، ایمیل و فرم آنلاین را هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید
    هنگامی که نوبت به ایجاد سایت فروشگاهی می رسد، هیچ چیزی بیشتر از صفحه ” ارتباط با ما ” به ویژه در هنگام فروش کالاهای رده بالا یا محصولات فنی دارای اهمیت نیست.
    دقت داشته باشید که حتماً پیوندهای صفحات اجتماعی و نقشه گوگل مپ را برای درج مکان شرکت در قسمت فوتر و یا صفحه تماس با ما اضافه کنید.
  4. سیاست بازگشت کالا
    این یکی دیگر از ویژگی های اعتماد سازی فروش آنلاین است. این به خریداران این اطمینان را می دهد که اگر ناراضی باشند امکان بازگشت کالا برای آنها وجود دارد.
    تعیین خط مشی ارجاع کالا یک ویژگی اساسی هنگام ایجاد وب سایت فروشگاهی است. سیاست بازگشت کالا باید کاملاً مشهود و کاملاً نوشته شده یا مصور باشد.
    مهم نیست که در چه گروهی قرار دارید ، سایت های فروشگاهی فرصتی باورنکردنی برای استفاده از ویژگی های محرمانه و واقعی آمیخته باعنصرهای جدید نوآورانه برای ایجاد تجربه های خرید فوق العاده دارند.

فروشگاه اینترنتی برای موفقیت در فضای اینترنت و کسب محبوبیت میان مشتریان نیازمند فاکتورهایی مشخص و امتحان شده می باشد که مهمترین آنها عبارتند از دسترسی های آسان، سرعت بالای سایت، کاربری آسان، زیبایی گرافیکی و تصاویر مناسب، طراحی واکنشگرا و اعتماد سازی عمومی.

  • امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای
  • تعریف بی نهایت محصول بصورت ساده یا متغیر
  • دسته بندی و برچسب گذاری محصولات در جهت ایجاد مسیرهای دسترسی آسان
  • بارگذاری تصویر شاخص، گالری تصاویر، اطلاعات جانبی محصول، مشخصات فنی
  • تعریف محصولات متغیر و گزینه های انتخابی متفاوت برای هر محصول که بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهند بود، مانند رنگ، سایز و …
  • قیمت گذاری محصولات و اعمال تخفیف بر روی هر محصول بصورت جداگانه و با قابلیت زمان بندی دوره ای
  • نمایش پرفروش ترین محصولات، محصولات ویژه، پیشنهادات ویژه، محصولات دارای تخفیف
  • نمایش محصولات مرتبط بصورت اتوماتیک یا با انتخاب مدیر
  • نمایش محصولاتکامل شده در پروسه خرید محصول، بعنوان مثال هنگام خرید یک لباس ورزشی محصولات دیگر مانند کفش و جوراب مناسب آن پیشنهاد میگردد.
  • عضویت آسان کاربران در سایت
  • مشاهده و انتخاب محصولات جهت افزودن به سبد خرید و یا حذف آنها
  • انتخاب روش های پرداخت گوناگون شامل کارت به کارت، پرداخت آنلاین و پرداخت در محل
  • انتخاب روش های مختلف ارسال شامل، پست، تحویل در محل و پیک
  • مشاهده و پیگیری خرید های انجام شده در سایت
  • استفاده از کوپن های تخفیف ارائه شده توسط سایت هنگام خرید
  • اضافه کردن محصولات به لیست علاقه مندی های خود جهت خرید آن در مراجعات بعدی به سایت
  • ارسال دیدگاه وامتیاز دهی به هر محصول (نظرات افرادی که محصول را خریداری کرده اند مشخص خواهد بود)
  • جستجو در محصولات براساس نام و دسته بندی های تعریف شده
  • عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت
  • امکانات فروشگاهی و پنل مدیریت
  • قابلیت مدیریت روش های حمل و نقل محصولات
  • قابلیت تعیین مالیات برای محصولات شامل مقدار ثابت یا ارزش افزوده
  • امکان گزارش گیری بر اساس متد و روش های مختلف : گزارش گیری نوع محصول ، دسته بندی ، بازه زمانی ، فروش ، تخفیف ها ، و…
  • مدیریت موجودی کالا ها و غیرفعال کردن خرید برای کالاهای تمام شده
  • اخطار و ارسال ایمیل و به مدیر سایت در صورت پایان یافتن موجودی هر کالا
  • نمایش گزارش ها به صورت نمودار های گرافیکی
  • مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها
  • قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری
  • قابلیت مدیریت و تعریف کوپن های تخفیف مانند درصد تخفیف، میزان تخفیف، ارسال رایگان در شرایطی مانند حداقل میزان خرید مشتری، بازه های زمانی مشخص و مناسبت ها، دسته بندی خاصی از محصولات و یا کدهای عمومی همراه با ایجاد محدودیت استفاده ، تعداد ، کاربران ، تاریخ و
  • سیستم مدیریت درگاه های پرداخت بانکی
  • مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها
  • قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری
  • امکانات تکمیلی سیستم فروشگاه اینترنتی

این قابلیت ها بصورت پیش فرض نبوده و در هر سیستمی کارایی ندارد بلکه با توجه به نیاز مشتری و زمینه کاری آنها پیشنهاد و اجرا میگرد، افزودن هریک از این سیستم ها به سایت پایه نیازمند برآورد زمان و هزینه خواهد بود.

جستجوی سریع (Ajax)
در این سیستم کاربر با وارد کردن عبارت مورد نظر خود و بدون تغییر صفحه به سرعت لیستی مرتبط از محصولات را دریافت میکند. سرعت کار با این سیستم بسیار بالا بوده و موجب افزایش کاربری سایت میگردد.

فیلتر کردن نتایج
پس از انتخاب دسته بندی مشخص و با گردش در محصولات سایت ، کاربران گزینه های مختلفی جهت فیلتر کردن نتایج جستجو مشاهده میکنند. در این سیستم کاربر میتواند بعنوان مثال، محصولات موجود در سایت را براساس قیمت، سایز ، رنگ و برند فیلتر کرده و نتایج مورد نظر خود را سریعا دریافت کند.

مقایسه محصولات
کاربران گزینه های نهایی خود را انتخاب کرده و در یک صفحه به مقایسه ویژگی های آنها با یکدیگر میپردازند. در این سیستم کاربران امکان حذف و یا افزودن گزینه های جدید را نیز خواهند داشت.

پیشنهاد کادوپیچی
پس از طی کردن مسیر خرید و در هنگام پرداخت پیشنهادات گوناگونی شامل کادوپیچی، بسته بندی، کارت پستال و … به مشتریان ارائه میگردد که با انتخاب هرکدام هزینه مشخصی به مجموع سفارش آنها افزوده میگردد.

نمایش سریع
در این سیستم کاربران هنگام گردش در سایت و دسته بندی ها با کلیک بر روی گزینه مشاهده سریع اطلاعاتی مختصر از محصول و قیمت آن بصورت پاپ آپ مشاهده کرده و میتوانند بدون ورود به صفحه خود محصول به سبد خرید خود اضافه نمایند.

اتصال سیستم نظرات به سیستم ستاره دهی گوگل
موتور جستجوی گوگل ساختار های مشخصی برای نمایش ستاره ها و نظرات مشتریان در نتایج جستجوی خود دارد. در این سیستم بخش نظرات و امتیازدهی کاربران متناسب با این ساختار ایجاد شده و در نتایج جستجو نیز امتیاز محصول و تعداد نظرات نمایش داده میشود.

منوی ویژه
در این سیستم منوی سایت علاوه بر نمایش دسته بندی ها با صفحات مختلف در منوی سایت قابلیت گذاشتن تصویر،نقشه،فرم و آگهی نیز وجود دارد.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای
اگر هدف از طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای ورود به عرصه رقابت با سایت ها و شرکت های رقیب است، حتما طراحی سایت اختصاصی فروشگاه اینترنتی لازمه موفقیت فروشگاه آنلاین کسب و کار شماست. مسلم است این نیاز را نمیتوان به هیچ وجه با ساخت سایت فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز های آنلاین تامین کرد، چرا که طراحی بصری وبسایت در طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی، مطابق با نیاز و سلیقه شما و مشتری نهایی‌تان و با نیم نگاهی به فروشگاه های اینترنتی موفق بازار طراحی می شود و همچنین اصول افزایش رتبه و سئو سایت نیز بر اساس نوع فعالیت شما به نحو شایسته انجام می پذیرد. در آینده پیاده سازی امکانات خاص در جهت رسیدن به فروش بیشتر با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی قابلیت توسعه بالاتری خواهد داشت.

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه حرفه ای
لازمه هر کسب و کار دیده شدن توسط مشتری است به دلیل اینکه عمده کاربران از موتوهای جستجو برای یافتن موضوعات دلخواه خود استفاده می کنند، مهمترین وسیله برای دیده شدن شما همین موتورهای جستجو هستند و بر خلاف سیستم های فروشگاه ساز رایج، در ساخت فروشگاه حرفه ای اینترنتی وب رمز از پایه نکات مهم و اصلی افزایش رتبه و سئو سایت را در بر میگیرد و لذا اگر پس از راه اندازی فروشگاه حرفه ای اینترنتی خود به دنبال برندینگ و افزایش بازدید و فروش فروشگاه آنلاین خود با کمترین هزینه و بازدهی بالا هستید، کمک گرفتن از متخصصین بهینه سازی سئو، بهترین گزینه است. همیشه در دسترس بودن برای یک سایت نه به عنوان یک نیاز، که یک اصل اساسی است خصوصا با طراحی سایت فروشگاه حرفه ای انتظار میرود که پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما ۲۴ ساعته در دسترس و قابل خدمت رسانی باشد. یک هاست با کیفیت، با سرعت و آپ تایم بالا که ویژگی های بارز سرویس های میزبانی وب رمز هستند، می تواند در دسترس بودن به معنای واقعی را برای سایت شما به ارمغان آورد. ارائه سرویس میزبانی کاملاً مناسب و سازگار با وب سایت طراحی شده برای شما، در سرعت و آپتایم بالا از دیگر مزیت های طراحی وب سایت در وب رمز است.

پشتیبانی فنی فروشگاه حرفه ای آنلاین
پشتیبانی فنی مداوم و خدمات پس از فروش بعد از طراحی سایت فروشگاه حرفه ای اینترنتی همواره یکی از اصول پایه و اهداف اصلی وب رمز در جهت جلب رضایت و تامین آسایش مشتریان بوده است. بر خلاف خدمات فروشگاه ساز های رایج در بازار، ما به ارتباط دائم و موثر با مشتریان و پیگیری و پاسخگویی نیازهای ایشان در قبال خدمات ساخت فروشگاه حرفه ای اینترنتی ارائه شده اعتقاد داریم و وظیفه خود می دانیم همواره به کیفیت خدمات پس از فروش خود توجه داشته و با بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی به خود افتخار می کنیم. سایت های طراحی شده در وب رمز همواره پشتیبانی خواهند شد تا کوچکترین دغدغه ای بابت به روز رسانی امکانات وب سایت تان ایجاد نشود و با خیال راحت به کار توسعه تجارت آنلاین خود بپردازید.

ظاهر وبسایت فروشگاهی
اولین چیزی که در ورود به یک وبسایت فروشگاهی توجه کاربر را به خودش جلب می‌کند، طراحی و ظاهر وبسایت (UI Design) است. کاربرترجیح می‌دهد مطالب مورد نیاز خود را از وبسایت‌هایی استخراج کنند که ظاهر آن وبسایت‌ها حس خوبی به آنان القاء می‌کند. وبسایت فروشگاهی که ظاهر مناسبی ندارد نمی‌تواند کاربر را برای مدت زمان زیادی در خود نگه‌دارد و این امر علاوه بر کاهش عملکرد مفید وبسایت، باعث بروز اشکالاتی همچون افت رتبه وبسایت فروشگاه در موتورهای جستجو خواهد شد.

طراحی خوب علاوه بر رعایت اصول روز طراحی دنیا لازم است که واکنش‌گرا (طراحی سایت ریسپانسیو) باشد. طراحی ریسپانسیو شکل صحیحی از ظاهر وبسایت در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل و … به نمایش می‌گذارد. اگر طراحی ریسپانسیو نباشد، نمایش سایت فروشگاهی در برخی ابزارها به درستی انجام نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود کاربر رغبتی به گذراندن زمان خود در وبسایت شما نداشته باشد. این امر نیز علاوه بر تأثیر منفی بر روی عملکرد وبسایت فروشگاه ، باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.در بخش ظاهر وبسایت فروشگاهی بحث دیگری با عنوان تجربه کاربری (UX Design) مطرح می‌شود. منظور از تجربه کاربری به طور خیلی خلاصه احساسی است که از نمایش یک وبسایت به کاربر القاء می‌شود. این تجربه بستگی به مواردی همچون نحوه چینش عناصر یک وبسایت، استفاده از آیکن‌ها و تصاویر خاص و … در ساخت سایت دارد. در حقیقت UI و UX دو ملاک وابسته به یکدیگر در طراحی وبسایت می‌باشند که هر دو به طور موازی می‌بایست توسط طراح وبسایت به درستی پیشروی کنند تا نمایش یک وبسایت را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان آن فراهم کنند.

امنیت وب سایت فروشگاهی
امنیت وبسایت فروشگاهی نیز یکی از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت می‌باشد. ممکن است تمامی فاکتورهای یک وبسایت مناسب را در ایجاد وبسایت خود لحاظ کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی وبسایت فعالیت کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، اما اگر امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه امکان بروز اختلال در وبسایت و به هدر رفتن تمامی زحماتتان باشد. از همین رو لازم است که فاکتورهای امنیتی هرچه بیشتر از ابتدای ایجاد یک وبسایت مد نظر قرار گرفته و اعمال شوند.علاوه بر برقراری امنیت وبسایت، امنیت کاربران نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کاربران وبسایتی را انتخاب می‌کنند که اطمینان داشته باشند اطلاعاتشان در امنیت کامل قرار دارد. یکی از مواردی که این اطمینان خاطر را به

کاربر می‌دهد، استفاده از گواهینامه SSL (پروتکل امنیتی https) بر روی آدرس‌های وبسایت می‌باشد. با استفاده از این پروتکل تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور بصورت کد انجام شده و امنیت اطلاعات کاربران بسیار افزایش می‌یابد.

محتوای وبسایت فروشگاه
دلیل اصلی راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی هدایت کاربرانی به وبسایت می‌باشد که به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند. طبعا تولید محتوا منحصر به فرد، مفید، خلاقانه و جذاب است. کپی محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به عنوان یک عامل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود.لازم است که بروزرسانی محتوای وبسایت به صورت منظم طی بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. پویایی یکی از دلایل موفقیت وبسایت شما می‌تواند باشد.

آپتایم در وبسایت فروشگاه
منظور از آپتایم زمانی است که سایت شما بر روی اینترنت برای همه در دسترس است. یکی از دلایل راه‌اندازی وبسایت این است که به صورت حضوری نمی‌توان در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با کاربر در ارتباط بود. اما وبسایت این قابلیت را فراهم می‌کند تا بدون محدودیت مکانی و زمانی بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشیدیک سایت خوب آپتایمی نزدیک به صد در صد دارد. یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می‌تواند به اندازه از دست دادن چندین مشتری به ضرر شما تمام شود.

سرعت لود در وبسایت فروشگاه
کاربران تمایل دارند سایت مورد نظرشان ظرف کمتر از 5 ثانیه بارگزاری شود. اگر بیش از این به طول بینجامد حتی ممکن است کاربر از تماشای وبسایت شما منصرف شود و هرچقدر هم ظاهر و مطالب وبسایت مورد پسند کاربر باشد، باز هم تفاوتی حاصل نخواهد شد.

سئو در وبسایت فروشگاه
بهنیه‌سازی یک وبسایت برای موتورهای جستجو یک سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و و بسیار پربازخورد می‌باشد. عوامل زیادی در بهبود سئوی یک وبسایت تاثیرگذارند. تمامی موارد گفته شده نیز در صورت صحت عملکرد می‌توانند باعث بهبود سئوی وبسایت شوند. از بین عوامل ذکر شده محتوا، آپتایم و سرعت لود سایت، بسیار بر سئو تاثیرگذارند. قرارگرفتن کلمه کلیدی سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو موفقیت وبسایت شما را تضمین می‌کند.

هاستینگ مناسب وبسایت فروشگاهی
منظور از هاستینگ فضایی است که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. اگر امنیت، سرعت لود سایت و آپتایم مناسب می‌خواهید باید یک هاستینگ خوب را برای راه‌اندازی وبسایت خود انتخاب کنید. یک هاستینگ خوب ، پشتیبانی مناسبی نیز ار سرویس میزبانی شما خواهد داشت. رفع مشکلات احتمالی مربوط به سرور جزء وظایف شرکت ارائه دهنده هاستینگ بوده و در صورتی که پشتیبانی مناسبی از سرویس شما انجام شود، مشکلات احتمالی علاوه بر این که به حداقل می‌رسند، به سرعت نیز قابل رفع می‌باشند.
وب رمز با بهره‌گیری از تجربه حدود دو دهه در زمینه خدمات تخصصی وب، استفاده از بهترین سخت‌افزارهای سرور در بهترین دیتاسنترهای دنیا و کانفیگ نرم‌افزاری مناسب تجربه‌ای لذت‌بخش از یک میزبانی خوب را با هزینه‌ای مناسب در مقایسه با خدمات ارائه شده در اختیار شما قرار خواهد داد.

تمام موارد فوق ویژگی یک وب سایت خوب است به طوری که تاثیر بسزایی برای کسب و کار شماخواهد داشت. هرکدام از این موارد در توسعه و رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثلا اگر سایتی طراحی کردید اما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد به طور حتم بازدیدکنندگان سایت خود را از دست خواهید داد. بدین صورت تنها راه اندازی یک سایت کافی نیست و باید در کنار طراحی سایت موارد دیگر را رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو