فهرست مطلب

تعریف سئو | seo
به مجموعه ای از فعالیت ها، عملیات و استاندارد سازی هایی که با هدف نزدیک کردن سایت با الگوریتم گوگل و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو(مثل گوگل) انجام می دهیم را Search Engine Optimizatio میگویند که با علامت اختصاری SEO می گویند و به صورت سئو تلفظ میشود.

به بیانی دیگر مفهوم سئو یعنی تولید کردن صفحاتی از وب که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده می باشد. بهینه سازی صفحات وب این گونه است که شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، بالاترین رتبه یا بیشترین امتیاز را داشته باشید. به این نکته نیز دقت کنید که برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

خیلی ازمدیران نمی دانند سئو(SEO ) چیست اما هربار که برای طراحی سایت تماس می گیرند می پرسند که چطوری می شود در صفحه اصلی گوگل قرار گرفت؟ که همان سئو (SEO ) است. زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحاتی وب سایتی که برای موتورهای جستجو جالب هستند. بهینه سازی صفحات وب بدین معناست که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. کلمات کلیدی سئو توضیحات سئو توضیح سئو علم سئو تگ‌های سئو…
اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.. این قضیه زمانی خیلی مورد توجه قرار گرفت که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کردند.

به عنوان مثال زمانیکه در گوگل و یاهو جستجو می کنید ، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو ، لازم است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد. علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. یکی از کارهایی که متخصصان طراحی سایت انجام می دهند.
به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند

سئو چیست؟ – سئو – بهینه سازی سایت
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization میباشد که با علامت اختصاری SEO نشان داده میشود یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.
سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.
الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.
تغییرات ظاهری در وب سایت بسیار مهم است. سئو در واقع هنر هدایت ترافیک به سمت وب سایت است که معمولا سئوکار ها از این هنر برخوردار هستند
می توان با سئو کارهای زیادی انجام داد. سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که این نیز به نوبه خود در زیر مجموعه ارتقا فروش قرار می گیرد. در حال حاضر در سراسر دنیا یکی از بهترین روش های فروش سئو سایت است.
سئو در واقع روند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی بصورت رایگان و طبیعی از طریق موتورهای موتورهای جستجو است. در بحث سئو موتور جستجوی گوگل جزو قویترین موتورهای جستجو در جهان محسوب می شود
اگوریتم های گوگل در پایان سال 98 تغییرات فراوانی داشته است و این تغییرات باعث شده است سئو برخی سایت ها بهبود و برخی دیگر ریزش داشته باشد. ولی چیزی که مشخص است گوگل همیشه در حال ارائه بهترین نتایج به بازدیدکنندگان است.
در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.
سیگنال های شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر زیادی دارند. در حال حاضر لینکدین، فیس بوک و توییتر جزو وب سایت های پر قدرت از نظر سیگنال شبکه های اجتماعی محسوب می شوند.

چرا SEO مهم است؟!
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند. ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود. ۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول گوگل می رسند.
سئوکار کیست؟
بهینه سازان موتور جستجو کسانی هستند که وبسایت را برای بهبود رتبه گوگل بهینه سازی کرده و «ترافیک ارگانیک» بیشتری را به سایت جلب خواهند کرد. در واقع، یک سئوکار استراتژیستی است که محتوا را می‌سازد و به کسب و کارها کمک می‌کند که فرصت‌هایی جدید برای پاسخگویی به سؤالات کاربران، در بستر موتورهای جستجو به دست آورند.

طراحی سایت بر پایه سئو چگونه است؟
طراحی سایت بر پایه سئو یا طراحی وب سایت سئو بیس (SEO BASE) در این روش به نحوی برنامه نویسی و صورت گیرد که اصول فنی سئو و زیرساخت های لازم را رعایت شود.
بخش فنی سئو و سئو تکنیکال
در طراحی یک وب سایت، نحوه کدنویسی باید استاندارد و به صورت اصولی و از همه مهمتر بهینه انجام شود. برای مثال به منظور اجرای یک دستور یا عملیات در یک وب سایت یا سامانه تحت وب، کدنویسی باید به نحوی انجام شود که تعداد رفت و برگشت به سمت سرور بهینه باشد یعنی با کمترین تعداد درخواست، بیشترین تعداد عملیات انجام گیرد که همین موضوع به مهارت و تجربه برنامه نویس وابسته می باشد، ضمنا حجم تصاویری که هنگام طراحی سایت در صفحات مختلف وب سایت بکار برده می شود باید تا جایی که کیفیت آن حفظ می شود به حداقل برساند.

نقطه شروع سئو در طراحی سایت
اگر بخواهیم کمی به عقب تر هم برگردیم شما باید حتی قبل از اینکه اقدام به طراحی سایت نمایید هدفتان را مشخص کنید یعنی باید این سوال را از خودتان بپرسید که انتظار دارید این وب سایت که طراحی شد چه خروجی به شما بدهد؟ برای رسیدن به هدفتان آیا استراتژی خاصی را دنبال می نمایید یا اینکه بدون برنامه پیش می روید؟ آیا بازاریابی اینترنتی را میشناسید؟

اگر می شناسید، هدف شما از باززاریابی اینترنتی چیست؟ آیا قصد دارید یک وب سایتی طراحی کنید که تنها چند محصول و خدمات خود را در آن نمایش دهید و یا هدفتان از ابتدا مشخص بوده و از همین شروع کار به فکر سئوی سایتتان هستید و در حال تدوین یک استراتژی می باشید.
طراحی سایت برای هر کسب و کاری حکم دفتر کار مجازی را دارد. وقتی شما یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کارتان راه اندازی می کنید به این معنی است که از دفتر کار یا فروشگاهتان یک شعبه در شلوغ ترین نقطه شهر راه انداری نمودید.
در فضای مجازی و اینترنت قوانین و مقرراتی حاکم است که به تناسب آن در فضای غیر مجازی نیز مقررات خاص خود را دارد.
اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که برای همه قابل فهم باشد اینطور مثال میزنیم:
شما برای تدوین یک بیزینس پلن ابتدا باید بررسی کنید که که به چه ابزارهایی نیاز دلریدمثلاً مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز، تعداد نیروی انسانی که برای آن باید در نظر گرفت و … در مرحله بعد می بایست هزینه هایی که برای داشتن این منابع در نظر گرفت را محاسبه نماییم برای مثال نیروی انسانی مورد نیازمان به صورت نفر ساعت است یا روز مزد یا حقوق ماهانه؟ سخت افزار مورد نیاز ما چه مواردی است و هزینه تهیه آنها چه مبلغی است. البته قسمت قابل توجهی از این موارد پس از تعریف تسک ها و ریز کردن فعالیت های اجرای طرح بدست می آید
اکثر افراد با اینکه سئو چیست و ضرورت انجام آن برای سایت های اینترنتی چقدر هست آشنایی کلی دارند اما از جزئیات آن شناخت کافی ندارند
SEO تمامی مباحث مرتبط با بهینه سازی و بهبود عملکرد یک وبسایت را در موتورهای جستجو (مانند گوگل ، بینگ و یاهو ) و رضایت کاربران و بازدید کنندگان را در بر میگیرد و از اصلاح کدنویسی گرفته تا تولید محتوای مناسب ، ارتقا رتبه در گوگل ، افزایش سرعت و کاهش حجم آن و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است
یک سایت بدون فرآیند بهینه سازی خوب و اصولی مانند یک خودرو بدون بنزین است که هر چقدر هم زیبا و لوکس باشد ولی عملا هیچ کاربرد و عملکردی ندارد.
مراحل اصلی سئو سایت
این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. مراحل بسیار وسیع و متعدد هستند که مهم ترین آنها برای سئو داخلی و سئو سایت خارجی مرحله کلی و اصلی بهینه سازی وب هستند. همانطور که از نام آنها پیداست سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و موتور های جستجو می پردازد
سئو داخلی و خارجی هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند ولی ابتدا می بایست بهینه سازی داخلی و سپس بهینه سازی هایی انجام شود ولی در کل بهینه سازی داخلی حدودا بین 30 تا 40 درصد از معیارهای بهینه سازی را به خود اختصاص می دهد. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند.
در رابطه با سئو داخلی و سئو خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد. در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است.
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود. این نوع از سئو بر محتوای «موجود در صفحه» و چگونگی بهینه سازی محتوا در جهت بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو متمرکز است.
سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد. این نوع از سئو بر لینک‌هایی که از سایر صفحات اینترنتی به سایت شما ارجاع می‌شوند، تمرکز دارد.

تعداد «بک‌لینک‌ها» و ناشرانی که آن لینک‌ها را در صفحات خود ایجاد کرده‌اند، به سایت شما کمک می‌کند اعتبار بیشتری در موتورهای جستجو کسب کنند. این موضوع نیز منجر به بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می‌شود.
SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

طراحی وب سایت
به نظر شما اولین مرحله برای شروع فرآیند سئو چیست ؟ طراحی مناسب است که باید از پایه بر مبنای اصول و استاندارد های سئو انجام شود.
نمی توان یک قالب ضعیف و بی کیفیت را ارتقا داد و هرچقدر هم که تلاش کنیم باز یک جای کار می لنگد ولی در صورتی که طراحی عالی انجام شده باشد دیگر مشکلات پایه ای در هنگام انجام بهینه سازی پیش نمی آید.

SEOمخفف چیست؟
کلمه SEO که مخفف Search Engine Optimization است، به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.
زمانی که شما در گوگل به دنبال یک موضوع خاص می گردید مشاهده می کنید که برخی از وب سایتها در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و رتبه بعضی دیگر در صفحات دوم و سوم و… قرار می گیرند پس وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده شده است یعنی اینکه گوگل از این وب سایتها بیشتر خوشش می آید و برای آنها امتیاز و رتبه بالاتری نسبت به بقیه سایتها که در صفحات دورتر هستند قائل است و به بیانی دیگر این سایتها که در رتبه بالاتری قرار گرفته اند برای گوگل بهینه تر بوده اند. حالا باید علت این تفاوت را پیدا کنیم که چرا گوگل از این سایتها بیشتر خوشش می آید و رتبه بالاتری را به آنها می دهد؟ این سایت ها چه تفاوتی با دیگر سایتها داشته و دارای چه مزیتی می باشند که جزو سوگلی های گوگل قرار گرفته اند؟
پس از بررسی این وب سایتهای به اصطلاح سوگلی گوگل، خواهیم دید که اولا با الگوریتم گوگل تطابق بیشتری دارند و دوما آنها هم از لحاظ فنی ،محتوایی، گرافیک ، رابط کاربری، کیفیت محتوا ، تعداد کاراکتر های موجود در صفحات و شاخصه های دیگرکه درباره آنها صحبت خواهیم کرد برتری دارند و به نوعی متفاوت هستند.

نقش تولید محتوای خوب و مناسب در سئو چیست؟
محتوای خوب یکی از الزامات سئو برای سایت می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو علاقه زیادی به آن دارند. علاوه بر این تولید محتوای خوب برای بازدیدکنندگان منجر به افزایش بازدید و علاقه کاربران به وبسایت شما می شود.
محتوا یکی از اهرم های سئوی سایت است که نقش کلیدی و ممتازی در ارتقا جایگاه در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایفا می کند. محتوای خوب همانقدر باعث پیشرفت وبسایت می شود که محتوای تکراری و کپی برداری شده موجب افت آن می گردد.
مطالب و محتوا در عین حالی که باید جدید و غیر تکراری باشند باید تمام اصول سئو مانند تگ های مناسب ، هدینگ های خوب ، طول متن، تعداد کلمات قابل قبول و ارتباط با موضوع سایت را نیز رعایت کنند.
موارد مهم برای بهبود مطالب و محتوای سایت در سئو چیست ؟

مطالب غیر تکراری بنویسید و از متون خارجی و مقالات معتبر استفاده نمایید-
حتما متن نگارش شده باید بیشتر از 700 کلمه باشد-
از هدینگ های H1 تا H3 به صورت درست در صفحه استفاده کنید-
سعی کنید هر 150 تا 200 کلمه را در یک هدینگ قرار دهید-
در متن خود از تصاویر دارای متن جایگزین و دقت در ویژگی alt تصویر استفاده کنید-
تکست ها و لینکدهی داخلی که جز مهم ترین اصول سئو سایت هستند را فراموش نکنید.
نقش افزایش محتوا و مقالات در سئو چیست؟
موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل علاقه زیادی به محتوا و مقالات دارند
آیا می دانید بهترین راه برای برآورده کردن این موضوع چیست ؟ این که یک وبلاگ برای وبسایت خود طراحی کنید. باید سعی کنید که محتوا و مقالات خود را افزایش دهید و این امر باید به مرور زمان و پیوسته سئو را تقویت می کند..

همانطور که گفتیم گوگل به مطالب جدید علاقه دارد به این معنی که ربات ها و خزنده های موتور های جستجو روزانه و لحظه به لحظه عملکرد شما را رصد و بررسی می کنند و وقتی یک محتوای جدید را منتشر می کنید
با توجه به اصول و قوانینی که برای سئو تعریف شده است به وبسایت شما امتیاز مثبت می دهند
علاقه گوگل به مطالب جدید به علت احترامی است که گوگل برای کاربران خود قائل است. با این کار شما در حال کسب و افزایش رضایت کاربری خود هستید که موتورهای جستجو با درک این مطلب خواه ناخواه شما را جز وب سایتهای مطلوب قرار می دهند.
انتخاب کلمات کلیدی سایت در سئو چیست؟
کلمات کلیدی واژگانی هستند که شما علاقه دارید که به ازای جستجوی آنها در گوگل کاربران دامنه شما را پیدا کنند
کلمات اصلی یک سایت ، کلیدی ترین عناصر تعیین روش و فرآیند سئو هستند. اگر شما در زمینه خاصی فعالیت می کنید باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را به خوبی بشناسید. همچنین علاوه بر کلمات کلیدی اصلی ، مترادف ها و کلمات مشابه هم که مورد علاقه کاربران برای جستجو است را بیابید
سپس متناسب با همان کلمات کلیدی اقدام به تولید محتوا و لینکدهی داخلی و خارجی نمایید که این امر شانس سئو را برای سایت شما افزایش می دهد

مفهوم سئو بهینه سازی سایت
اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود، از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می کنند، پس بعنوان مثال: محلی که شما برای جستجوی عبارت یا خرید یک محصول و … به آن مراجعه می کنید و موتور جستجوی گوگل در کمترین زمان مطالب مرتبط با جستجوی شما را از بین میلیونها سایت به شما نمایش می دهد.
یکی از مهم ترین مفهوم ها و مراحل سئو کنترل روزانه سایت می باشد. کنترل وضعیت لحظه ای بوسیله ابزار هایی مثل گوگل سرچ کنسول یا gtmetrix قابل انجام است. این ابزارها موجب می شوند که شما شرایط خود را روزانه رصد و کنترل کنید و در صورتی که ایراداتی در وبسایت وجود داشته باشد آن را برطرف کنید
اگر کنترل خوبی روی شرایط و وضعیت وب سایت خود نداشته باشید خیلی زود در سئو شکست خواهید خورد
اگر از شما بپرسند به مفهوم خیلی ساده سئو چیست !؟ باید در یک عبارت بگویید: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بهینه سازی که منجر به ارتقا و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود و ورودی آن از موتور جستجو را افزایش می دهد
هدف سئو وب هم همین است ، اینکه وبسایت بتواند طوری بهینه سازی شود که برای موتورهای جستجو مطلوبیت و محبوبیت داشته باشد

اوايل شروع سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.
با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.
قیمت خدمات سئو چقدر است؟
سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود
قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟
فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند.
بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:
1- مطالعه یک کتاب پایه
کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی
پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.
3- شرکت در دوره های آموزشی سئو
زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.

اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.
بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.
اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود..

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

*بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
• در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
• باعث ایجاد برند می شود.
• باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
• باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
• باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
• بهترین ابزار برای تبلیغات است.

فرآیند سئو

  1. ساخت فهرستی از موضوعات
  2. ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی با دنباله بلند long-tail keywords بر مبنای موضوعات مورد نظر
  3. ایجاد صفحه برای هر یک از موضوعات
  4. راه اندازی یک وبلاگ
  5. به روز رسانی هفتگی وبلاگ برای افزایش اعتبار صفحات
  6. برنامه ریزی برای فرآیند لینک سازی
  7. فشرده سازی فایل‌های چندرسانه‌ای پیش از قرار دادن در سایت
  8. دنبال کردن اخبار مرتبط با سئو
  9. بررسی و پیگیری کردن موفقیت محتوا

1.ساخت فهرستی از موضوعات
کلمات کلیدی قلب تپنده سئو هستند اما نخستین گام برای رشد ترافیک ارگانیک نیستند. نخستین گام شما، ساخت فهرستی از موضوعاتی است که می‌خواهید ماه به ماه منتشر کنید.
برای شروع، فهرستی از ۱۰ کلمه و عبارت کوتاه که با محصولات یا خدمات شما در ارتباط هستند ایجاد کنید. ابزار کلمات کلیدی گوگل برای بررسی میزان حجم جستجو استفاده .
همانطور که مشخص است، کسب و کار شما با این کلمات کلیدی کوتاه مرتبط است اما هنوز پست‌های وبلاگی مرتبط با این کلمات کلیدی را تولید نکرده‌اید. بدیهی است که این کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و در ابتدای کار برای کسب رتبه بالا در گوگل چندان قابل کاربرد نیستند. در ادامه شیوه استفاده از این کلمات کلیدی را تشریح خواهیم کرد.
از حجم جستجو و میزان رقابت به عنوان شاخصی برای محدود کردن فهرست خود به ۱۰ تا ۱۵ کلمه کلیدی کوتاه که اهمیتی بیشتری برای شما دارند و برای مخاطبان مهم هستند، استفاده کنید. سپس این فهرست را بر مبنای حجم جستجوی ماهیانه و ارتباط آن با کسب و کار خود اولویت ‌بندی کنید.
هر یک از این کلمات کلیدی «ستون» نامیده می‌شوند و نقشی اساسی در پشتیبانی از «خوشه‌ای» بزرگتر از کلمات کلید با دنباله بلند خواهند داشت. این موضوع ما را به گام بعدی می‌رساند.
ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی با دنباله بلند بر مبنای موضوعات مورد نظر.2
اینجا محلی است که شما بهینه‌سازی صفحات خود بر مبنای کلمات کلیدی خاصی را آغاز می‌کنید. برای هر یک از ستون‌هایی که تعیین کرده‌اید، از ابزار کلمه کلیدی برای یافتن ۱۰ کلمه کلیدی دنباله بلند که ارتباط عمیق‌تری با موضوع مرتبط با کلمه کلیدی اصلی دارند، بهره ببرید.
مثلاً ما به طور معمول برای موضوع «سئو» تولید محتوا می‌کنیم، اما دست یافتن به رتبه‌ای بالا برای کلمه کلیدی سئو در گوگل کار بسیار سختی است، زیرا این کلمه کلیدی بسیار محبوب و پرکاربرد است. همچنین این احتمال وجود دارد که با تمرکز بر این کلمه کلیدی با محتوای سایر صفحات خود ما که درباره سئو هست نیز وارد رقابت شویم. علاوه بر این ما محتوایی درباره پژوهش کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد راهبرد دوره سئو (که در حال خواندن آن هستید)، و سایر زیرموضوعات مرتبط با سئو تولید کرده‌ایم.
از زیرموضوعات در تولید محتوا و ایده پردازی صفحات وب مربوط به تشریح هر یک از موضوعات منتخب در مرحله ۱ استفاده کنید. این زیرموضوع‌ها را در ابزار پژوهش کلمات کلیدی به کار بگیرید تا کلمات کلیدی دنباله بلند برای هر یک از پست‌های وبلاگی را تعیین کنید.
با به کارگیری این زیرموضوع‌ها در کنار هم یه خوشه بسازید. بنابراین اگر شما ۱۰ موضوع ستونی را داشته باشید، هر یک از آن‌ها باید شامل خوشه‌هایی از ۵ تا ۱۰ زیرموضوع می‌شوند. هر یک از این مدل‌های سئو، «خوشه موضوع» نامیده می‌شوند و الگوریتم‌های مدرن موتورهای جستجو از آن‌ها برای برقراری ارتباط میان کاربران و اطلاعات مورد نظر آن‌ها استفاده می‌کنند.
این نکته را در نظر داشته باشید: هرچه محتوای شما دقیق‌تر باشد، دقیق‌تر نیازهای مخاطبان را مرتفع خواهید کرد و احتمال تبدیل ترافیک به مشتری بالقوه را افزایش می‌دهد. گوگل هم به همین شکل از طریق خزنده‌هایش ارزش وبسایت را تشخیص می‌دهد؛ هرچه محتوای سایت پیوستگی بیشتری با موضوع اصلی داشته باشد، پاسخ بهتری به عبارت جستجو شده توسط کاربر خواهد داد و در نتیجه رتبه بهتری خواهید داشت
3.ایجاد صفحه برای هر یک از موضوعات
زمانی که درباره وبسایت‌ها و بهبود رتبه در موتورهای جستجو بحث می‌کنیم، کسب رتبه چند کلمه کلیدی توسط یک صفحه کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. اما در اینجا خواهیم گفت که موضوع به این سختی‌ها هم نیست
۱۰ موضوع ستونی که در گام نخست فهرست کردید را در نظر بگیرید و برای هر یک از آن‌ها صفحه‌ای با کیفیت ایجاد کنید و از کلمات کلیدی با دنباله بلند که در گام دوم فهرست کردید، در آن‌ها بهره بگیرید. برای مثال: یک صفحه ستونی برای موضوع سئو می‌تواند شامل بخش‌های کوتاه در تشریح مفاهیم پژوهش کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر، راهبرد سئو و سایر موضوعات زیرمجموعه باشد. هر یک از صفحات ستونی را به عنوان فهرستی از محتوا در نظر بگیرید که باید خلاصه‌ای از موضوعات زیرمجموعه را به مخاطبان پست شما ارائه دهد.
از فهرست کلمات کلیدی خود برای تعیین تعداد صفحات ستونی مورد نیاز، استفاده کنید. در نهایت، تعداد صفحات ستونی که باید بسازید، رابطه مستقیمی با تعداد محصولات، پیشنهادات و مکان‌های کسب و کار شما خواهد داشت. به این ترتیب، مشتریان شما راحت‌تر کسب و کار شما را در موتورهای جستجو، بدون توجه به کلمه کلیدی جستجو شده، خواهند یافت.
هریک از صفحات بایستی شامل محتوای مورد علاقه برای مشتریان شما باشد و حاوی تصاویر و لینک‌های داخلی صفحات سایت شما نیز باشد تا تجربه کاربری کاربران را بهبود دهد. در گام چهارم درباره لینک‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.
4.راه اندازی یک وبلاگ
وبلاگ نویسی راهکاری بی‌بدیل برای افزایش رتبه سایت برای کلمات کلیدی و جلب توجه کاربران است. به هر حال، هر پست وبلاگی یک صفحه وب جدید است که شانس نوینی برای کسب رتبه در موتورهای جستجو ایجاد می‌کند. اگر در حال حاضر کسب و کار شما وبلاگ ندارد، زمان راه اندازی آن برای شما فرا رسیده است. وبلاگ جایی است که می‌توانید درباره زیرموضوع‌ها محتوا تولید کنید و خود را بیشتر به گوگل نشان دهید.
هر زمان که یک پست وبلاگی جدید تولید می‌کنید و خوشه محتوایی خود را توسعه می‌دهید، سه کار باید انجام دهید:
• نخست، هر کدام از کلمات کلیدی دنباله بلند را بیش از ۳ تا ۴ بار در هر یک از پست‌ها به کار نبرید. گوگل دیگر مثل گذشته از انطباق کلمات کلیدی استفاده نمی‌کند. در واقع، مثال‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند گوگل کلمات کلیدی را در فهرست «سوء استفاده از کلمات کلیدی» قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند به مجازات شدن سایت و کاهش رتبه منجر شود.
• دوم، در صفحات ستونی خود لینک‌دهی کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از بخش برچسب‌های سامانه مدیریت محتوای خود انجام دهید، و یا از لینک‌دهی در متن محتوا استفاده کنید.
• هرگاه که یک پست وبلاگی منتشر کردید، از صفحات ستونی دیگر که به این موضوع مربوط هستند به پست جدید لینک دهید. نکته‌ای که این صفحه را به سایر صفحات مرتبط می‌کند پیدا کرده و از آن‌ها برای لینکدهی بهره ببرید.
با ایجاد ارتباط میان ستون و خوشه‌ مرتبط با آن، شما ارتباط میان کلمات کلیدی دنباله بلند و سایر بخش‌های محتوای خود را به گوگل نشان خواهید.

  1. به روز رسانی هفتگی وبلاگ برای افزایش اعتبار صفحات
    نیازی نیست که همه پست‌ها یا صفحات وبی که شما می‌نویسید به یک خوشه موضوعی تعلق داشته باشد. نوشتن محتوایی با موضوعات مستقل که برای مشتریان اهمیت دارد نیز برای افزایش اعتبار سایت شما در گوگل مؤثر است. این کار به گوگل نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به محتوای منتشر شده در سایت شما داشته باشد.
    با در نظر داشتن این نکته،‌ حداقل هفته‌ای یک بار وبلاگ خود را به‌روز کنید. به یاد داشته باشید، شما در وهله اول برای مخاطبان خود وبلاگ نویسی می‌کنید، نه برای موتورهای جستجو. درباره چیزهایی که برای مشتریان شما جذاب است بنویسید و مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب در این متون استفاده کنید. مخاطبان به آرامی متوجه منظور شما خواهند شد و روی لینک‌ها کلیک می‌کنند.
    به یاد داشته باشید که همه موضوعات به یک اندازه مهم نیستند و هر یک از خوشه‌ها بر مبنای نیازهای کسب و کار شما بایستی اولویت بندی شوند. بنابراین فهرستی از صفحات وب مختلف تهیه کنید و آن‌ها را بر مبنای علاقه خود رتبه بندی کنید. سپس یک برنامه زمان‌بندی ایجاد کرده و بر مبنای آن ساخت صفحات خود را آغاز کنید.
    فهرست خود را به‌روز نگاه دارید و آن‌ها را برای دستیابی به بهترین نتایج و اهداف کسب و کار خود اولویت بندی کنید.

6 . برنامه ریزی برای فرآیند لینک سازی
ایجاد خوشه‌های موضوعی نقشه راه شما برای سئو در سال جدید است، اما تنها راه شما برای بهبود رتبه صفحات وبسایت شما نیست.
پنج گام نخست ما مربوط به روش‌های سئوی درون صفحه بود. لینک سازی اما مهم‌ترین بخش در سئوی off-page است و فاکتوری مهم برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است. اما لینک سازی چیست؟
لینک سازی فرآیندی است که لینک‌های ورودی موسوم به «بک‌لینک» را از سایر صفحات وب به سایت شما جذب خواهد کرد. به عنوان یک قانون کلی، هر چه اعتبار صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد بیشتر باشد، اثر بیشتری بر رتبه صفحات شما خواهد داشت.
با همکاران و هم‌تیمی‌های خود مدتی را برای طوفان مغزی وقت بگذارید تا با راه‌های مختلف کسب لینک‌های ورودی به وبسایت خود آشنا شوید. کار خود را در مقیاس کوچک شروع کنید، مثلاً از کسب و کارهای کوچک بخواهید به سایت شما لینک بدهند. چند پست وبلاگی بنویسید و آن‌ها را در توییتر، فیسبوک، و لینکدین به اشتراک بگذارید. تماس با سایر وبلاگ نویس‌ها برای انتشار پست مهمان و کسب بک‌لینک از این طریق به سایت خود را هم در نظر داشته باشید. یکی از راحت‌ترین راه‌ها درج رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر است.
یک راه عالی دیگر برای جذب لینک ورودی نیز استفاده از وبلاگ برای انتشار مقالات مرتبط با اخبار و رویدادهای روز است. به این ترتیب شما می‌توانید امکان لینک شدن توسط افراد تأثیرگذار و سایر وبلاگ‌های مرتبط با زمینه کاری خود را فراهم کنید.
7 . فشرده سازی فایل‌های چندرسانه‌ای پیش از قرار دادن در سایت
این مورد، گامی کوچک اما مهم در فرآیند سئو است. هر چه وبلاگ یا وبسایت شما رشد می‌کند، تعداد تصاویر، ویدئوها و فایل‌های چندرسانه‌ای شما هم افزایش خواهد یافت. این فایل‌های بصری باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما می‌شوند، اما فراموش نکنید که در نهایت همه آن‌ها فایل‌های رایانه‌ای هستند و هر فایل رایانه‌ای حجمی دارد.
به عنوان یک قانون کلی، هر چه حجم فایل بیشتر باشد، نمایش آن برای کاربران اینترنتی در سایت شما سخت‌تر است. این نکته زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانید سرعت سایت هم فاکتوری مهم برای رتبه سایت است و موتورهای جستجو در هنگام تصمیم گیری درباره ایندکس محتوای شما آن را هم در نظر می‌گیرند.
بنابراین هر چه اندازه فایل کوچک‌تر باشد، سایت شما سریع‌تر بارگذاری خواهد شد و در نتیجه، رتبه سایت شما در گوگل بهتر خواهد بود. اما چگونه حجم فایل را در رایانه کاهش دهیم؟
برای مثال اگر می‌خواهید یک تصویر را برای پست وبلاگی خود آپلود کنید، اول حجم آن را بررسی کنید. اگر در حدود مگابایت است، مثلاً ۱ مگابایت، بهتر است که قبل از آپلود کردن، حجم آن را با استفاده از یک ابزار فشرده سازی کاهش دهید و سپس عکس را آپلود کنید. سایت‌هایی مثل TinyPNG می‌توانند تعداد زیادی از تصاویر را به صورت یکجا فشرده کنند. همچنین ابزار Squoosh که تحت مالکیت گوگل است نیز می‌توانید اندازه فایل‌های تصاویر را تا مقیاس میکروسکوپی کاهش دهد.
در نهایت، حفظ اندازه تصاویر در حد کیلوبایت می‌تواند به بهبود سرعت سایت شما کمک شایانی کنید
مراقب باشید که تصاویر فشرده شده را پیش از انتشار در سایت بررسی کنید و اندازه واقعی آن را در رایانه خود مشاهده کنید. چراکه برخی از ابزارها به صورت واقعی حجم فایل را کاهش نمی‌دهند و از طرفی دیگر برخی از ابزارها هم پس از فشرده سازی تصاویر، کیفیت آن‌ها را به شکل محسوسی کاهش می‌دهند.
8 . دنبال کردن اخبار مرتبط با سئو
مانند سایر بخش‌های بازار، فضای موتورهای جستجو نیز دائماً در حال تکامل است. دنبال کردن دائمی اخبار و بهترین راهکارهای موجود کار آسانی نیست، اما منابع آنلاینی وجود دارند که می‌توانند دسترسی شما به اخبار جدید و تغییراتی که در سئو ایجاد می‌شود که بر وبسایت و راهبرد سئوی شما تأثیر بگذارد را تسهیل کنند

برخی از منابعی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر هستند

• SEOmoz
• SEOBook
• Search Engine Roundtable
• Search Engine Land
• Diggity Marketing
• This Blog!
9 . بررسی و پیگیری کردن موفقیت محتوا
سئو می‌تواند منجر به صرف زمان و هزینه زیادی برای شما شود. اگر این تلاش‌ها، زمان و هزینه صرف شده برای شما نتیجه‌ای در بر نداشته باشد چه فایده‌ای دارد؟ شاخص‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه بررسی کرده و راهبرد سئو خود را دنبال کرده و موفقیت خود را بررسی کنید.
از آنجا که شاخص‌های مورد بررسی شما به ترافیک ارگانیک (ترافیکی که از موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند) مربوط هستند، ابزاری که هم تعداد کل ترافیک ورودی به سایت شما ارائه می‌دهد و هم رتبه سایت شما در هریک از کلمات کلیدی دنباله بلند را نشان دهد را پیدا کنید. SEMrush ابزاری عالی برای این کار است.

سئو کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود
اگر تولید محتوای مناسب در سایت وجود داشته باشد می توان نصف مسیر را رفت. در سئو کلاه سفید فقط می بایست طبق استاندارهای و قوانین گوگل عمل کرد والا وب سایت قطعا دچار جریمه می شود و همه زحمات از بین می رود
سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.
استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

آیا می دانید چه عواملی در رتبه بندی وبسایت ها تاثیر دارند ؟
باید گفت هر عاملی که در فرآیند سئو موثر است منجر به تعیین رتبه بندی سایت می شود. مانند سرعت بالا یا مطالب و تصاویر جذاب و یا فعالیت و لینکدهی در شبکه های اجتماعی پربازدید
در صورتی که بخواهیم عواملی را که در رتبه بندی هایی که موتورهای جستجو انجام میدهند تاثیر دارند را لیست کنیم و باید بیش از صد عامل در سئو را مورد بررسی قرار دهیم

اهمیت سئو انواع قالب ها چیست؟
بسیاری از افراد فکر می کنند که سئو قالب های مختلف که در زمینه های متنوعی فعالیت می کنند یکسان است
در صورتی که اصلا این طور نیست و انواع قالب سایتهای مختلف شرایط متفاوتی برای بهینه سازی دارند
سئوبهینه بر اساس نوع کسب و کار شما و کاربری انواع قالب ها این فرآیند را انجام می دهد
انواع سایتهایی که کاربرد بیشتری دارند ، ویسایت شرکتی و سازمانی ، فروشگاه های اینترنتی و پایگاه های آنلاین خبری هستند.
هرکدام از این سایتها نحوه و روش خاصی را جهت سئو و بهینه سازی نیاز دارند. برای مثال سئوی یک فروشگاه اینترنتی به هیچ وجه مشابه با فرآیند بهینه سازی یک قالب سازمانی نیست.
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم :
1- سئو تکنیکال
استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
2- بازاریابی محتوا
فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.
3- لینک سازی هدفمند
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد..
علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.
ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.
بازاریابی سئو چیست؟

برخی این روش مارکتینگ را با بازاریابی محتوا اشتباه می گیرند. در حقیقت تولید محتوا بخشی از بازاریابی سئو می باشد و به عنوان زیرشاخه این فرآیند محسوب می شود. این مفهوم مجموعه ای از روش های تبلیغاتی را شامل می شود که مهم ترین آنها نگارش و انتشار محتوا ، بهبود تعامل با شبکه های اجتماعی ، افزایش شناخت و محبوبیت برند ، افزایش لینک های خارجی با کیفیت پرقدرت و افزایش بازدید و ترافیک وبسایت است که در نهایت به کسب درآمد و سود بیشتر منجر خواهد شد.
ابتدا ببینیم تعریف بازاریابی دیجیتال چیست و سپس به بازاریابی سئو چیست می پردازیم. منظور از بازاریابی دیجیتال یعنی انجام کلیه فعالیت های بازازیابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و اینترنت.
با در نظر گرفتن این تعریف، ایمیل مارکتینگ، سئو، گوگل ادز یا گوگل ادورزگوگل ادورز، تبلیغات بنری و کلیکی، تبلیغات نیتیو Native و ریتارگتینگ Retargeting و حتی پیامک و sms نیز جزو بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.
همانطور که در تعریف بازاریابی اینترنتی اشاره کردیم، یکی از همان ابزارهای دیجیتال یا اینترنتی که جهت بازاریابی در فضای آنلاین استفاده می شود، سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو است. بازاریابی سئو مزایای بسیار زیادی دارد، مانند:
– صرفه جویی و کاهش هزینه های بازاریابی.
– کمک و سرعت بخشیدن به فرایند برندسازی یا برند.
– هدف قراردادن مشتری نهایی و کاربری که به دنبال محصول شماست؟

سئو را از چه زمانی شروع کنیم؟
سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو یک فراینده پیوسته است که درست از لحظه قبل از طراحی وب سایت شروع می شود و تا هر زمانی که آن کسب و کار یا استارتاپ زنده است ادامه خواهد داشت.
وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو می باشد خیلی ها بر این باور هستند که پس از اینکه برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کردند حالا می بایست وب سایت طراحی شده را به یک سئو کار یا یک شرکتی که پروژه سئو انجام میدهند بسپارند و معمولا سئو را هم در کلمات کلیدی گذاشتن می شناسند و تصورشان بر این است که می بایست چند کلمه کلیدی به سئو کار بدهند و سایت خود را در عرض ۱ تا ۲ ماه در صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی مورد نظر ببینند.
البته باید بگوییم که خیلی هم بیراهه فکر نمیکنند چون متاسفانه خیلی از شرکتهای طراحی سایت و سئو از این عدم آگاهی کارفرما ها و صاحبین وب سایت ها سوء استفاده کرده و از این طریق مبالغ سنگینی از کارفرما ها دریافت می کنند.
سئو تضمینی و ضمانت صفحه اول گوگل
اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید خواهید دید در بیشتر شرکت های طراحی سایت یا شرکت های تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ که سئو و بهینه سازی سایت نیز از فعالیت های کاریشان می باشد از عبارات مختلفی نظیر، عبارت “ما سئو تضمینی به شما ارائه می دهیم” و یا عبارتی مثل ” سفارش سئو تضمینی ” یا “صفحه اول گوگل تضمینی” و عبارات مشابهی را تحت عناوین مختلف به کار می برند درصورتی که ما در این مطلب می خواهیم این واقعیت را بازگو کنیم که اولاً: عبارت سئو تضمینی یک دروغ بزرگ است و دوما: انجام پروژه سئو اگر به صورت اصولی و حرفه ای آغاز شود، نقطه آغاز آن، از زمان قبل از طراحی سایت شروع می شود نه پس از اینکه وب سایت طراحی گردید.

رضایت کاربران منجر به رتبه بهتر در گوگل
یکی از عوامل مهمی که در رتبه بندی سایت ها تاثیر دارد رضایت کاربران است که منجر به بهتر شدن وضعیت آن می گردد
رضایت کاربری به عنوان یکی از عوامل مد نظر موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت هاست.
هر چقدر شما بتوانید کاربر بیشتری را به صفحات خود ارجاع دهید در سئو سایت موفق تر خواهید بود ، در ادامه باید بتوانید مدت زمان حضور کاربر را افزایش دهید و همچنین با مطالب بهینه بازگشت مجدد کاربران به وبسایت خود را تضمین نمایید

تفاوت سئو و نتایج گوگل با یاهو در چیست ؟
باید گفت که این تفاوت به علت تفاوت در فاکتور های مورد توجه آنها ایجاد می شود. یاهو نتایج خود را از موتور جستجوی بینگ دریافت می کند که به نکاتی مثل تراکم بالای کلمه کلیدی توجه دارد در صورتی که گوگل در حال حاضر تراکم بالا را یک ضعف برای سئو می داند. البته این دو موتور جستجو شباهت هایی هم با هم دارند مثلا اینکه هر دو به بک لینک قوی و هدفمند اهمیت می دهند

سئو سایت های شرکتی و سازمانی
امروزه با توجه به اهمیت اینترنت و حضور گسترده سازمان ها و شرکت ها در فضای مجازی رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو وجود دارد
برای اینکه در این که یکسایت شرکتی و سازمانی در این رقابت پیروز باشد و بتواند بیشتر دیده شود باید بهینه شود اما سئو سایت و بهینه سازی که مختص احوال و شرایط و نوع کسب و کار آن شرکت باشد
در این نوع از سایت ها محتوا حرف اول را می زند و در عین حال باید جذابیت بصری زیادی هم داشته باشند
در کنار این موارد قابلیت های سایت است که باید به صورتی طراحی شود که وقتی که کاربر وارد صفحه اصلی می شود بتواند خیلی راحت به سایر صفحات مهم دسترسی داشته باشد

مزیت سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟
سخت ترین و پیچیده ترین نوع سئو مربوط به فروشگاه های اینترنتی می شود ، مخصوصا اگر آن فروشگاه بزرگ و دارای محصولات زیادی باشد
طراحی سیتم پرداخت آنلاین و ناحیه کاربری و سبد خرید ، سیستم مقایسه محصولات با هم زمانی مفید خواهند بود که کاملا بهینه سازی شده باشند.
بهینه سازی سایت خبری
پایه سئو سایت های خبری تولید و انتشار محتوا و اخبار است. معمولا سایتهای خبری از قالب های ساده تر و با کدنویسی سبک تری استفاده می کنند تا کاربر بتواند با سرعت بیشتری وارد صفحات شود
در این حالت سئو به نوعی برند سازی تبدیل می شود و باید طوری انجام شود که پس از مدت زمانی از تاسیس وبسایت خبری کاربران و مخاطبان با درج آدرس وبسایت و شناخت نام به آن رجوع کنند.
نقش بک لینک در سئو چیست؟
در گذشته بک لینک ها تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو سایت های اینترنتی داشتند اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر بک لینک ها در سئو کم رنگ تر شده است. البته نه به این معنا که کلا بی تاثیر هستند بلکه کماکان برای موتورهای جستجو ارزش دارند.
اما چه زمانی بک لینک ها تاثیر مثبتی بر رتبه گوگل دارند؟
زمانی که به صورت طبیعی و بدون تقلب تولید شوند و از وبسایت هایی با ارزش گرفته شده باشند.
بک لینک امروزه به شکل جدیدی تحت عنوان رپورتاژ آگهی ارائه می شود و از حالت تک کلمه ای یا درج کلمات کلیدی خارج شده است. زمانی بک لینک در سئو تاثیر دارد که ارزشمند باشد. برای مثال از سایتی گرفته شده باشد که آن وبسایت هم محتوای قدرتمندی داشته باشد و هم در زمینه نزدیک به شما فعالیت کند
در این مقاله این موضوع را بیشتر توضیح داده ایم : اهمیت بکلینک برای سئو چیست
بکلینک قوی سئو وب سایت را تقویت می کند
بک لینک های قوی سئو سایت را بدون شک تقویت می کنند و این تاثیر بر هیچ کسی پوشیده نیست. بکلینک قوی به لینک های خارجی اطلاق می شود که کاربران زیادی را با هدف مشخص روانه صفحه شخصی شما کند.
بکلینک هایی که نتوانند مخاطبی را برای سایت شما تامین کنند عملا بی استفاده و منفی خواهند بود و تاثیری در سئو ندارند
سئو منفی چیست؟
وقتی شما هزینه ای برای سئو یک وب سایت می پردازید باید از پرداخت این هزینه آسوده و مطمئن باشید. شرکت ما تمام خدمات را تضمین می کند اما معنای این حرف چیست ؟
به این معنی که ما به شکلی به شما خدمت رسانی می کنیم که صد در صد جواب بگیرید.
تضمین سئو سایت توسط ما شامل تعهد به اجرا و برآورده کردن تمام مواردی است که در قرارداد با شما ذکر می کنیم و حتی در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب شما کل هزینه قرارداد به شما عودت داده خواهد شد
تمامی خدمات دیگر ما نیز مثل طراحی وب و گرافیکی تبلیغات هم شامل تضمین کیفیت و هم ضمانت اجرایی می شوند.
با توجه به در اختیار داشتن متخصصین و سئوکار های حرفه ای و طراحان مجرب ما با تضمین در سریع ترین زمان ممکن بهبود و بهینه سازی سایت شما را به نتیجه می رسانیم
هدف از انجام سئو توسط ما رونق کسب و کار اینترنتی شما و افزایش سود حاصل از آن برای شما می باشد که بهترین تضمین برای شما می باشد.
بهترین راه برای سئو سایت چیست؟
بهترین راه ها مجموعه ای از عوامل و روش های کلاه سفید و طبیعی هستند که باید در کنار هم به صورت موازی اجرا شوند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو