دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هویت سایت چیست؟

هویت سایت ما اولین تصویری است که در دیدرس گوگل و رباتهای آن قرار می گیرد.

این اشتباه که میروند یک قالب وردپرس خریداری می کنند روی یک هاست راه اندازی می‌کنند، اطلاعات دمو را در آن درون ریزی میکنند و  کلی محتوا و تصویر و صفحات مختلف آن سایت اضافه می شود در حالیکه آن محتوا هیچ ارتباطی به ماهیت و موضوع وبسایت اصلی ما ندارد و این موضوع در در فضای وب فارسی بسیار رایج است.

ربات های گوگل این صفحات را بررسی می‌کنند و بر اساس آن چه که می بینند در مورد اعتبار و کیفیت سایت ما تصمیم می‌گیرند. اینجا ما یک تصویر اشتباه را داریم از سایت مان به گوگل ارائه می دهیم بعضی ها از آن و بوم می افتند می گویند تا من سایتم کامل نشده تا همه صفحات را به آن اضافه نکردم تا همه محصولات مقالاتم را وارد نکردم نباید آن را به گوگل معرفی کنم این هم اشتباه است چون ما یک مفهومی داریم به اسم سندباکس، در چند ماه اول گوگل فقط سایت ما را آنالیز می‌کند رفتارمان را بررسی می کند و  می خواهد بداند که آیا ما یک یک کسب و کار جدی هستیم یا یکی از آن هزاران سایتی که روزانه دارند در فضای وب منتتشر می‌شوند و در مدت کوتاهی فعالیتشان را متوقف می کنند.

برای اینکه مطمئن بشویم تصویر و هویتی که به گوگل معرفی می‌کنیم متناسب با اهداف کسب کار ما است چند نکته ساده را باید رعایت ‌کنیم .

اولین نکته عنوان صفحه اصلی سایت است که نام برند باید به درستی برای صفحه اصلی انتخاب شود.

نام برند:

عبارت کوتاه و اختصاصی که هر کسی با شنیدن آن متوجه آن شود که دارد به برند ما اشاره میکند این یکی از چالشهایی است که خیلی در فضای وب ب آن روبرو هستیم.

مثلاً یک سایتی که دارد در فروش لپ تاپ لوازم مرتبط با آن کار می کند فکر می کند اگر نام برندش را بگذارد فروش لپ تاپ میتواند جایگاه بهتری بگیرد در حالی که این باعث می شود هم  در ذهن مخاطب و هم در دید رباتهای گوگل هویت مشخصی نداشته باشد.

از این رو می بینیم که برندهای مطرح مثل بامیلو دیجیکالا اسنپ با انتخاب نام های مشخص و تکرار نشده برای خودشان هرچند که این نام مستقیماً زمینه کار ایشان را اعلام نکند توانستند که روی برندینگشان کار کنند.

پس نام یا برند کسب و کار ما باید کوتاه باشد نهایتاً یک یا دو کلمه، اختصاصی باشد و لزومی ندارد که مستقیماً به کسب و کار ما اشاره کند این نام و برند باید در انتهای عنوان همه صفحات ما باشد نه در ابتدا!

به عنوان مثال وقتی  وارد یک مقاله می شویم ابتدا عنوان نوشته شود سپس نام برند پس نام برند در انتهای عنوان قرار میگیرد.

صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت ما مهم ترین و ارزشمندترین صفحه در سایت ماست. محتوایی که در آنجا قرار می گیرد شامل متن، تصاویر، ویدئو، لینک سازی داخلی، عنوان ، توضیحات سئو و یا هر آن چه که در دیدرس کاربر است، اهمیت زیادی از دید گوگل برای تعیین موضوع ، تعیین اعتبار و کیفیت محتوای سایت ما دارد.

قبل از آنکه بخواهیم سایتی را به گوگل معرفی کنیم باید هر آنچه که در صفحه اصلی سایت ما است بهینه سازی کنیم. اگر که در سایت من در بخشی آمده از متن تصادفی یا تصویر کپی یا نامرتبط استفاده شده می تواند در اعتبار سایت من نمره منفی بگذارد.

در بخش های اصلی صفحه اصلی مانند لوگو، منوی اصلی، فوتر ،درباره ما، تماس با ما، سوالات متداول و شرایط و قوانین و هر چیزی که برای کاربر ما اهمیت دارد باید در شرایط ایده‌آل خودش باشد و متناسب با سایت و هدف ما بهینه سازی شده باشد.پ

درست است این صفحات قرار نیست در گوگل جایگاه بازدیدی بگیرند مستقیماً یک کلمه کلیدی هدفمند را دنبال نمی کنند ولی فضاهایی هستند که با استفاده از آنها گوگل می تواند اعتبار و کیفیت سایت ما را را بسنجد . تفاوت یک سایت واقعی کسب و کار جدی و واقعی با یک سایت اسپم در این صفحات می تواند مشخص شود.
دسته بندی ها ، آرشیو ها ، محصولات ، مقالات بدرستی مشخص شده باشند،  عنوان مناسبی داشته باشند توضیحات متا و یکی دو پاراگراف متن در صفحه دسته بندی  ها قرار بدهیم.

چیزی که در نگاه اول برای گوگل مهم است همین بهینه سازی سرعت سایت و موبایل فرندلی بودن آن است. اینها را هم قبل از اینکه سایت را به گوگل معرفی کنیم حتماً روی آن وقت می‌گذاریم و تمرکز می کنیم.

بعد از این مراحل سایت ما آماده است برای معرفی به گوگل ولی قبل از اینکه برویم در گوگل سرچ کنسول سایت خود را ثبت کنیم بهتر است که مطمئن شویم سایت ما با چند آدرس در دسترس نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *