فهرست مطلب

برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق شما نیاز به داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب و همچنین استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارید.

کمپین دیجیتال مارکتینگ بخش های زیر بنایی و سازنده یا اقداماتی در استراتژی است که شما را به سمت دستیابی به آن هدف هدایت می‌کند. در چشم انداز مدرن، بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما دیجیتال خواهد بود.

مصرف کنندگان و کسب و کارها به طور یکسان تقریبا همیشه آنلاین هستند، و شما می خواهید قادر به دسترسی به آنها باشید و رفتارشان را در جایی که بیشتر وقتشان را صرف می‌کنند مشاهده کنیدبه نظر می رسد که این چشم انداز همیشه در حال تکامل می تواند به سرعت غافلگیر کننده شود.

در حال حاضر به اندازه کافی کار برای انجام وجود دارد، بعلاوه قرار است یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ چابک را ایجاد، تنظیم و حفظ کنید.

• نمونه کمپین های دیجیتال مارکتینگ
۱) GoPro
رسانه های اکتسابی، ویدیو ساخته شده توسط کاربران GoPro به دلیل سبک بی نظیر فیلم های اکشن که همه با لنز فیش آی کلاسیک شرکت گرفته شده معروف شده است.

بسیاری از محتوای ویدئویی که در کانال یوتیوب اش مشاهده می کنید توسط GoPro ساخته نشده است، بلکه بیشتر توسط کاربران وفادار آن ساخته شده است. GoPro یک افراد ماجراجو را تشویق می‌کند تا فیلم های شگفت انگیز از ماجراهای خود را ضبط و آن را آنلاین ارسال کنند که اغلب برای GoPro اعتبار بهمراه دارد.

۲) Delta Air Lines
رسانه های شخصی، استوری های توییتر Delta Air Lines یک کاربر حرفه ای رسانه های اجتماعی است، به ویژه در توییتر خود. احتمالا باور نکنید که یک شرکت هواپیمایی به عنوان رهبر دیجیتال مارکتینگ خلاقانه باشد.

این برند از این حساب کاربری استفاده می کند تا مسافران بالقوه را به طرق مختلفی درگیر کند که هم به لحاظ زمانی و احساسی تحریک کننده است.

۳) Geico
رسانه های پولی، تبلیغات پیش نمایشی یوتیوب تنها چیزی که لازم است بدانید کلمه “Geico” است که به یاد بیاورید می توانید ۱۵ درصد یا بیشتر در بیمه اتومبیل خود تخفیف بگیرید. اما حتی شرکتی با چنین شعاری به یاد ماندنی اگر کمپین بازاریابی اش بیش از حد طولانی باشد می تواند خریداران خود را آزار دهد. برخی از شرکت ها سعی می کنند تا پیام های خود را حد ممکن کوتاه کنند، Geico از این فرصت بهترین استفاده را می‌کند.

۴) Wayfair
رسانه های شخصی، تگ های اینستاگرام Wayfair اینستاگرام فقط یک بازی فرهنگی نیست، بلکه یک صفحه خرید است. اینستاگرام به شرکت ها فرصتی می‌دهد تا فالوورها به برند شرکت نزدیک شوند، و پرده های روی کسب و کار ها را کنار میزند تا کارمندان و رویدادهایی که در سازمان هستند را ببینند. با استفاده از تگ های محصول در اینستاگرام، Wayfair برخی از زیباترین تصاویر داخلی خانه خود را در اینستاگرام قرار داده است و آنها را با تگ های محصول و قیمت برچسب گذاری کرده است. این یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است که به مردم قیمت دقیق هر آیتم درعکس را نشان می دهد، و به Wayfair کمک می کند.

۵) Mastercard
رسانه های شخصی، وبلاگ سفر
Mastercard منبای برند خود را بر داستان ها و ماجراجویی های دارندگان کارت هایش قرار می‌دهد. Priceless Cities، بلاگ مسافرتی Mastercard، به همراه کارت های اعتباری یک بروشور مکان های مسافرتی می دهد که خوانندگان برای پرداخت پول در مقصد کمک می کنند. این ایده بسیار خوبی است، زیرا این امر نه تنها به شرکت اجازه می دهد تا خود را بهتر با آنچه که مشتریانش می‌خرند هماهنگ کنند، بلکه با مکان هایی که مشتریانش می روند نیز آشنا می‌شود.

۶) ETF Securities
رسانه های پولی، محتوای اسپانسری لینکدین
ETF Securities یک شرکت کوچک خدماتی مدیریت دارایی در استرالیا است که دارندگان ثروت و سرمایه گذاران در اروپا خدمت می‌دهد. از آنجا که خدماتشان بسیار پیچیده است، این شرکت متوجه شد مشتریانش بیشتر وقت خود را در لینکدین می‌گذرانند و محتوای اسپانسری این شبکه اجتماعی علاقه بیشتری به سرمایه گذاری ایجاد می کند و به مشتریان برای تصمیم گیری های دقیق تر مالی کمک می‌کند.

۷) Red Bull
رسانه اکتسابی، اخبار سبک زندگی
در این کمپین دیجیتال مارکتینگ، ردبول به ما می آموزد که آنچه که شما می فروشید، همیشه استراتژی محتوای ایده آل نیست. بلکه سبک زندگی است که مشتریان شما آنگونه زندگی می کنند. Red Bull بیشتر به خاطر حمایت از ورزشهای خطرناک و هیجان انگیز شناخته شده است تا نوشیدنی های انرژی زا که می‌فروشد. این نوشیدنی ها مورد پسند افرادی است که این گونه ورزش ها را انجام می‌دهند. به جای تولید محتوای دیجیتال در صنعت نوشیدنی های انرژی زا، رد بول برای مخاطبانش مقالات و فیلم هایی در مورد آخرین اتفاقات و رویدادها در جامعه این ورزشی ها تولید می کند.

اهداف کمپین دیجیتال مارکتینگ
بهتراین است که تصمیم بگیرید قرار است در کمپین دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی‌ شما چه باشد؟اهداف انواع متفاوتی دارند که شما می‌توانید روی آن‌ها متمرکز شوید. بعضی از مهم‌ترین این اهداف که باید از آن‌ها آگاه باشید آگاهی برند، افزایش فالور، تبدیل و ایجاد سرنخ می‌باشند. اگر می‌خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال شما روی تبدیل‌هایی تمرکز داشته باشد باید به‌دنبال کسی باشید که مخصوصا تبلیغات شما را ببیند و یا ایمیل شما را باز کرده و از شما خرید کند.

تعریف اهداف بازار کمپین دیجیتال مارکتینگ
یک کمپین دیجیتال مارکتینگ دارای مخاطبهای تعریف شده‌ای است که توسط شما شکل داده می‌شوند، بله توسط یک دارنده کسب‌وکار! شما می‌توانید رقابت خود را با بقیه بررسی کنید تا ببینید چه کسانی مورد اهداف آن‌ها هستند، اما فقط مخاطبین آن‌ها را مورد هدف خود قرار ندهید. شما باید یک بازار جاویژه‌ای برای هدف خودتان بیابید که از چشم آن‌ها پنهان مانده است. شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا دیگر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان مورد هدف شما هستند یا خیر؟ شما نمی‌توانید هر کسی را مورد هدف خودتان قرار دهید. بازار جاویژه خودتان را بیابید.

۷ اشتباه مهلکی که ایده های شما در راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ موثر را از بین می برد

۱. مخاطب خود را درک نکرده اید یا به درستی تعریف نکرده اید:
مخاطب شرکت ما چه کسانی هستند؟ سعی کنید پرسوناهای نماینده را برای مخاطبان خود ایجاد و بر روی ارزش فردی، انگیزه ها و رفتارهای آنان تمرکز نمایید. یکی از مشکلات بزرگ و رایجی که بیشتر شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که نمی دانند مخاطب خود را چگونه تعریف کنند و قادر به درک نیازهای مخاطب خود نیستند. باید مدنظر داشته باشید چرایی ارتباط افراد با شماست. چرا مخاطب باید به پیامی که از طریق کمپین به دست او می رسانید توجه کند؟

۲. موفقیت از قبل تعریف نشده است:
اگر می دانید اهداف کسب وکارتان چیست و چگونه می توان به کمک بازاریابی به این اهداف دست پیدا کرد، در مسیر موفقیت قرار دارید. اهداف کسب وکار باعث فعال شدن اهداف SMART می شود و در نهایت باعث فعال شدن KPIهای مفیدی می گردد و باعث می شود کانال ها و تاکتیک های خاصی تعریف گردد. این مورد نیز یکی از رایج ترین مشکلاتی است که باعث موثر نبودن کمپین ها می شود.

۳. هیچ استراتژی ندارید:
استراتژی چرایی برند را توصیف می کند. استراتژی در مورد موثر بودن اجرایی کمپین بازاریابی دیجیتال نیست بلکه در مورد تاکتیک هایی است که به کار می رود. یک استراتژی خوب به شما کمک می کند موقعیت بازار، اهداف کسب وکار، کاراکتر برند، اهداف و پیام های ارتباطی، مخاطب،داده ها و بودجه ها، ROI موردنیاز و کانال ها و ترکیبات بازاریابی را درک کنید.

۴. قبل از برندسازی، محصولات خود را تولید می کنید:
نام تجاری شما قدرتمندترین عنصر در شرکت برای ایجاد علاقه به محتوا و رسانه های اجتماعی است. آن را به خوبی تعریف و از آن برای ایجاد روابط با مشتریان و طرفداران استفاده کنید. یکی از فرصت های بزرگی که به خصوص در رسانه های اجتماعی از دست می رود این است که افراد به جای ایجاد و استفاده از برند به عنوان وسیله ای در جامعه مخاطبان هدف خود، محصولات را تولید می کنند و آن را توزیع می نمایند.

۵. تفکر خلاقانه زیادی ندارید:
این عنصر یکی از موارد اصلی برای موفقیت بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه های اجتماعیاست. توانایی ما برای ترکیب ارتباط اقتصادی با برند باعث می شود بازاریابی به درستی پیش رود. بازاریابی نیازمند ایده ای است که بتواند مشتریان را در خود درگیر کند. کانال های دیجیتال به خصوص موبایل و رسانه های اجتماعی اینکار را ممکن می سازد. به کمک داده ها می توان موارد مختلفی را امتحان کرد. به همین خاطر وجود آژانس های دیجیتال مارکتینگ خوب می تواند مفید باشد.

۶. نبود اطلاعات در برابر اطلاعات های خوب:
اگر ما نتوانیم داده ها و اطلاعات خود را مورد بررسی قرار دهیم قادر نخواهیم بود کمپینی که راه انداخته ایم را مدیریت کنیم. از داده های موجود برای اشنایی با اهداف کمپین و KPI ها استفاده کنید و سپس از این اطلاعات در داشبورد کمپینتان استفاده کنید.

۷. ماهیت کمپین بازاریابی آنلاین را نمی شناسید:
بعضی از مواقع شرکت ها ماهیت کمپین بازاریابی آنلاین خود را نمی شناسند و همین امر باعث ایجاد مشکلات بالا می شود. شما باید بتوانید بر روی معنی و ماهیت اصلی کمپین های در حال اجرای خود تمرکز کنید و فعالیت های طبیعی تری را ایجاد نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو