در این مقاله به وب سایت مارکتینگ و فعالیت های مرتبط به آن می پردازیم . با مجله رویاکو همراه باشید:

1.وب سایت مارکتینگ (Website Marketing) چیست؟
وبسایت جدید، به‌جای در نظر گرفتن مارکتینگ به‌عنوان یک کل، تنها برای برآوردن یکی از عناصر موردنیاز کسب و کار در استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی شده است.یک وب سایت زیبا در عین سادگی می تواند مشتریان شما را به کسب و کار تان جذب کند. اینستاگرام یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قوی برای جذب مشتریان است که حتما باید از آن استفاده کنید. به روزی فکر کنید که این شبکه اجتماعی محبوب در کشور ما خارج از دسترس باشد. حال تکلیف مشتریانی که جذب کرده اید چیست؟ جدا از این مسائل اگر وب سایت نداشته باشید مشتریان هدفمندی که قرار است از گوگل شما را پیدا کنند غیر ممکن می شود! وب سایت شما اعتبار شماست. اگر وب سایتی نداشته باشید از دید مشتریان تان یک برند معتبر نخواهید بود!

طراحی وبسایت
در دنیای دیجیتال، برندهای امروز برای شروع و ادامه حیاتشان نیاز دارند تا ارتباطات بصری سازمان یافته ای داشته باشند. مرکز کانونی ارتباطات دیجیتال و گام اول در بازاریابی دیجیتال، داشتن یک نمایشگاه هدفمند تجاری، یا همان وب سایت است، تا شما میزبان نیازهای مخاطبانتان باشید. 81 درصد از مصرف کنندگان از طریق جستجوی آنلاین، کسب اطلاعات و سپس خرید می کنند و 6 نفر از هر 10 مصرف کننده انتظار دارند که کسب و کارها تمامی محصولات، خدمات، و آنچه که می توانند برایشان انجام دهند را به صورت آنلاین و در یک وب سایت در اختیارشان قرار دهند.

خدمات طراحی وب سایت
1- طراحی انواع وب سایت مطابق با نیازها و سلایق شما؛
2- طراحی و پیاده سازی انواع قالبهای وب سایت داینامیک (word press& …) با کدهای استاندارد و مطابق با الگوریتمهای جدید گوگل؛
3- طراحی گرافیک اختصاصی خلاقانه و جذاب برای تمام صفحات وب سایت؛
4- طراحی و پیاده سازی وب سایتهای ریسپانسیو (امکان مشاهده صفحات وب در انواع موبایل و تبلت در پلت فرمهای گوناگون (IOS Android windows) با قابلیت اجرا در کلیه مرورگرها؛
5- بهینه بودن قالب سایت، امنیت و سرعت بالا با استفاده از آخرین تکنولوژیها و برنامه نویسی های روز دنیا؛
6- طراحی سایت پرتابل و پیچیده و طراحی انواع فروشگاههای اینترنتی با قابلیت خرید و فروش آنلاین؛
7- طراحی و پیاده سازی انواع محتوای مورد نیاز و طراحی بانکهای اطلاعاتی الفبایی از محصولات یا خدمات شما؛
8- پشتیبانی فنی و سریع

طراحی وب‌سایت
در بازار دیجیتال امروز، وب‌سایت یک شرکت می‌تواند یکی از مهم‌ترین کانال‌های مربوط به انواع دیجیتال مارکتینگ‌ ها باشد. هنگامی‌که بازدیدکنندگان وارد وب‌سایت شما می‌شوند، برند شما را تصور می‌کنند. سایت شما همچنین به آن‌ها می‌گوید که چه چیزی نیاز دارند تا در این راستا محصولات و یا خدماتی که مشتریان به دنبال آن هستند را به آن‌ها ارائه بدهید. . طرح سایت کمک می‌کند تا مشخص کند که وب‌سایت شامل چه صفحاتی خواهد شد و چگونه بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می‌کند، درحالی‌که محتواهای نوشته‌شده تعیین می‌کند که بازدیدکنندگان چگونه وب‌سایت شما را ببینند و درک کنند. تصاویری که در سایت شما وجود دارد، مانند لوگو، عکس و سایر عناصر برند شما مهم هستند.

چرا طراحی وب‌سایت اهمیت دارد
اگر یک بازدیدکننده به سمت وب‌سایت شما آمد و بارگذاری سخت باشد، حرکت کردن در صفحات سخت باشد، وب‌سایت شما گیج‌کننده و یا ناخوشایند باشد، آن‌ها فقط یک نگاه اجمالی به سایت شما کرده و از آن خارج می‌شوند. هنگامی‌که چنین اتفاق‌هایی می‌افتد، شما فرصت خود را برای تعامل با رهبران خود از دست می‌دهید و در غیر این صورت ممکن است که وب‌سایتتان برای برند شرکت مفید واقع شود. یک کسب و کار جدید نیاز به ایجاد اعتبار و کسب اعتماد مشتریان آینده‌نگر دارد؛ و طراحی وب‌سایت شما نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. طراحی وب‌سایت و محتوایی که شما ارائه می‌دهید، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بهتر بفهمند که کسب و کار شما چگونه است و چگونه می‌توانید تأثیر مثبتی بر زندگی آن‌ها داشته باشید.

نحوه استفاده از طراحی وب‌سایت برای کسب و کار اینترنتی
برای اینکه بیشترین استفاده را از این تاکتیک دیجیتال مارکتینگ کرده باشید، باید یک سایت جذاب و بهینه‌سازی شده را توسعه دهید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربرپسند و آسان باشد. باید از منوها و لینک‌های منحصربه‌فردی استفاده شود تا بازدیدکنندگان آنچه را که می‌خواهند به‌راحتی پیدا کنند. علاوه بر بهینه‌سازی سایت برای ساختن یک تجربه عالی برای کاربر، شما باید محتوای خود را نیز بهینه‌سازی کنید. صفحات شما باید به‌گونه‌ای باشند که به‌درستی اطلاعاتی که مشتریان باید قبل از خرید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهید. محتوای وب‌سایت شما باید برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شود تا دسترسی آنلاین را به سریع‌ترین حد ممکن برساند. برای یک کسب و کار بسیار مهم است که مشتریان آن بدانند که سایت آن‌ها پاسخگو است. بیش از نیمی از فعالیت‌های اینترنتی در دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد. شما باید در طول زمان، بر معیارهای مختلف وب‌سایت خود نظارت داشته باشید. این معیارها به شما این امکان را می‌دهند که منابع مهم را شناسایی کرده و تعیین کنید که کدام محتواها در بین مخاطبان از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است.

2.بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو (SEO)
معمولاً اصلی‌ترین دلیل برای باز طراحی وبسایت ها سئو است. از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجو دارد ،با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو می توانید هدفمند ترین مخاطبین را داشته باشید مخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود. در این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می شود، سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد. وبسایت های متعددی قابلیت قرار دادن توضیحات متا، تگ‌های Alt و مواردی از این قبیل را به شکل دلخواه ندارند. این موارد جزو ساده‌ترین عناصر سئو هستند، لذا باید در طراحی شما تعبیه شوند.

 

3.بازاریابی محتوا (Content Marketing)
واژه‌ی بازاریابی (Marketing) در اصطلاح بازاریابی محتوا (Content) کمی محدودتر از چیزی است که به عنوان بازاریابی در فضای مدیریت می‌شناسیم و به کار می‌بریم در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می توانید آن ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می شود و بعد به شما اعتماد و خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتواهای آموزشی تان ارتباط دارند می شوند.

4.شبکه های اجتماعی (Social Media)
در حال حاضرکاربران اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. که همین امر باعث می شود بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به سر ببرند.در این شرایط راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ویروسی می توانند بهترین بازدهی ها را برای هر نوع کسب و کاری بوجود آورند. شبکه‌های اجتماعی علاوه بر سروکار داشتن با اشخاص (افراد، سازمان‌ها، کشورها) به عنوان واحدهای گسسته ، بر چگونگی ساختار رشته‌ها که اشخاص و روابط میان آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد نیز تمرکز می‌کند.

5.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
ایمیل مارکتینگ یعنی بهتر کردن رابطه با مشتری به کمک ایمیل که از طریق ایمیل ابزاری هیچ کسب و کار موفقی را نمی توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد.. شما می توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنیدو از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. ایمیل مارکتینگ مناسب ترین ابزار برای رابطه سازی است. یعنی شما فقط از طریق ایمیل می توانید پیشنهاد هایتان را به کاربران سایت بدهید و آن ها را مجاب کنید دوباره به سایت شما بیایند . با ایمیل مارکتینگ می توانید فروش های بی نظیری را در همان لحظات ابتدایی که کاربر تازه با سایت شما آشنا شده است ایجاد کنید.

 

6.بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
یکی از روش‌های بازاریابی که در سال‌های اخیر به دلیل تاثیرگذاری بالای آن، مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار قرار گرفته ،بازاریابی ویدئویی است .ویدئو مارکتینگ ابزاری است در بازاریابی دیجیتال که بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطب می گذارد. یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است. محتوای ویدئویی خیلی خیلی بیشتر می توانند تاثیر گذار باشند. بازاریابی ویدئویی را می‌توان جزء یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوایی به شمار آورد. محتواهای بصری همواره به دلیل تاثیرگذاری بیشتر، مورد توجه بشر قرار گرفته اند. محتوای بصری به سادگی پیام و مفهوم مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌کند و در ذهن ماندگارتر هست.

7.بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)
برای موفقیت در بازاریابی چریکی شما باید کاری کنید که مردم نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که قبلا وجود نداشته است. کسب و کار کوچکی که نمی تواند هزینه سنگین تبلیغات اینترنتی یا سنتی را بدهد می تواند از روش بازاریابی چریکی استفاده کند.در بازاریابی چریکی سعی می شود با کمترین هزینه بیشترین بازدهی دریافت شود.. یکی از هدفهایی که در بازاریابی چریکی دنبال می شود این است که به مشتریان فعلی بیشتر بها داده شود تا اینکه به دنبال مشتریان جدید بود. مشتریان فعلی می توانند برای شما پولسازی کنند. هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.

8.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)
یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اول اینکه شما از طریق رپورتاژ آگهی می توانید بک لینک های با کیفیت و دائمی دریافت کنید. دوم اینکه ممکن است از طریق لینک منبع ترافیک سایت شما بالا برود. سوم اینکه به برند سازی شما کمک می کند. و در آخر که مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی این است که به سئوی سایت شما بسیار بسیار کمک می کند. امروزه انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید

9.بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
یکی از ابزارهای فوق العاده قوی و زودبازده تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ است .اگر اصول و قواعد بازاریابی پیامکی را به خوبی بدانید می توانید بازدهی خیلی خوبی از این ابزار قدرتمند دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. اس ام اس مارکتینگ صرفا به ارسال پیامک های تبلیغاتی و تخفیف های دوره ای ختم نمی شود! بلکه یک ابزار مهم در ارتباط با مشتریان است.

10.پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)
پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی شما را دریافت می‌کند. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن پیام های زیادی در روز برای کاربران اینترنت ارسال و از بسترهای مختلفی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *