لینکسازی سایت بر اساس گروه خونی سایت

گروه خونی سایتها را اگر بشناسیم و بتوانیم تشخیصش بدهیم به انتخاب فضایی که میخواهیم لینک سازی کنیم به مشکل نخواهیم خورد.
این گروه خونی بر اساس زمینه تخصصی سایت و تنوع لینک های خروجی آن است ،یعنی به چه سایتهایی تا الان لینک داده میتوان تعریف کرد.
این چیزی نیست که از اسناد گوگل برداشت و یا بگوییم بروید این سایت ها را بخوانید. این را بر اساس تجربیات شخصی بدست می آوریم وبه این شکل توضیح میدهم که شما بهتر مفاهیم را درک کنید، با مثال و شبیه سازی کمک میکنیم که مفاهیم لینک سازی برای شما عمیق باشد.
انواع گروه های خونی؛ ما چهار گروه خونی اصلی O ، A ، B ، AB داریم هر چقدر موضوع سایت تخصصی تر باشد و محتواش به یک حوزه کوچکتری محدود شده باشد گروه خونی به سمت AB حرکت میکند و هرچقدر تعداد لینک های خروجی آن بیشتر باشد یعنی به سایتهای بیشتری لینک داده شده باشد گروه خونی به سمت O میرود .

ویژگی گروه خونی O در سایت چیست؟میتواند به همه خون بدهد .

ویژگی گروه خونی AB در سایت چیست؟ میتواند از همه خون بگیرد، اینجا خون منظورمان همان لینک است.

پس سایتی است که خیلی به سایتهای زیادی لینک های خروجی دارد و چون تنوع موضوع محتوای آن زیاد است جزء دسته O و سایتی که خیلی تعداد لینکهای ورودی آن زیاد است ، به سایتهای زیادی لینک نداده است و موضوع آن هم خیلی تخصصی است جزء دسته ABمیشود و سرو ته این لیستی که ما داریم.
حالا میتوانید مثال بزنید که چه سایتهایی در دسته O باشند ؟ سایتهای خبری.

دسته AB چه سایتهایی میتوانند باشند؟ سایتهای گردشگری ، پزشکی،تخصصی،خودرو بانک ، تخصصی تکنولوژی اینها AB میباشند. یعنی اینکه خیلی ها به اینها لینک داده اند و اینها به جایی لینک ندادند. اینکه لینک زیاد نداده باشند هم زیاد مهم است مثلا خودرو بانک همه در آن رپورتاژ دارند، فروشگاه اینترنتی یک نوع محصول خاص باشد، شاید خیلی جاها باشد ،ویکی پدیا خیلی لینک دارد.

سایتهای پزشکی و علمی بهترین نمونه آن هستند. سایتهای خبری و سرگرمی نمونه خیلی واضحی از گروه O هستند.

سایت های دولتی و دانشگاهی نمونه خیلی شفافی از گروه AB هستند که به ندرت به سایتهای دیگر لینک میدهند و سایتهای زیادی به آنها لینک داده اند.

سایت هایی که دارند محتوای تخصصی در یک حوزه خاص ارایه میدهند می شوند گروه A،

سایتهایی که دارند خدمات یا محصولاتی ارایه میدهند در یک زمینه خاص یعنی تجاری هستند و بحث محتوای خاصی ندارند میشوند گروه B،
اگر سایت من در حوزه خودرو یا فروش خودرو اقساطی ،نقدی یا هرچیزی برایش گروه O میشود عصرایران نمناک و … . تقریبا برای همه سایتها گروه O تا حد زیادی مشخص است ،

محتوای تخصصی میشود سایتی مثل سایت پدال ، خودرو بانک .

فروشگاهی یا خدماتی میشود مثل باما یا سپند خودرو، که دارد مستقیم ماشین میفروشد.

دولتی و دانشگاهی میشود سایت ایران خودرو، سایت سایپا.

حالا ما به چه نحوی میخواهیم از آنها استفاده کنیم؟
ما میخواهیم ارتباط موضوعی را پیدا کنیم ،خیلی وابستگی دارد که از چه گروه خونی است؟ هرچقدر که ما به سمت AB برویم اهمیت ارتباط موضوعی بیشتر میشود و هرچقدر به سمت O میرویم تنوع در انتخاب انکرتکست و استفاده از تکنیک های مدرن لینک سازی مهمتر میشود.

مثال میزنیم: ما میگوییم وقتی میرویم به سمت AB ارتباط موضوعی خیلی مهم است، ما یک سایتی داریم در حوزه فروش خودرو کار میکند، یا آشنایی داریم مدیر سایت دانشگاه علوم پزشکی ایلام است. میگوید فلانی من میتوانم در سایت دانشگاه لینک سایت شما را بگذارم. میدانیم که سایت معتبری است ، آیا این لینک برای ما مفید است یا مضر ؟

چون گروهش میشود AB ارتباط موضوعی خیلی مهم میشود ، پس من هیچوقت از یک سایت پزشکی برای یک سایت خودرو لینک نمیگیرم آن هم از سایتی که انقدر تخصصی و معتبر است حتی اگر مفت باشد.

همینجا میبینیم این تبلیغاتی که برای رپورتاژ های edu در سایتهای دانشگاهی خارجی است و می آیند با یک مبلغ پایینی برای شما 10 یا 20تا رپورتاژ در سایتهای edu حالا آنها بیشتر در سابدامین یا وبلاگها هست که این خودش یک سطح ارزش را پایینتر آورده ، میبینیم که اصلا به درد ما نمیخورد ، من دارم کرکره پرده میفروشم و رفتم در سایت MIT برای خودم لینک گذاشتم این اتفاقا یکی از آن چیزهایی است که گوگل خیلی راحت میتواند تشخیص بدهد که این لینک واقعی نیست چون رفته است در سایت دانشگاه دولتی به این شکل نیست که بیاید به یک موضوع بی ربط لینک بدهد پس این لینک غیر طبیعی است، در بهترین حالت نادیده میگیرد و در بدترین حالت جریمه میکند.

حالا می آیم سمت O من یک سایت دارم در حوزه جرثقیل است و هیچ سایت تخصصی در حوزه AB وA،B نیست که به ما لینک بدهد میرویم سراغ O،
همه میتوانند از سایت O لینک بگیرند چون در آنجا ارتباط موضوعی هم اینکه فقط در یک صفحه اتفاق بیافد کافی است ،اون صفحه متن رپورتاژ آگهی من است که خودم دارم مینویسمش و این خودش ارتباط موضوعی را ایجاد میکند . اینقدر در این سایت پراکندگی موضوعات بالا است که عجیب نیست که یک نفر بیاید در مورد جرثقیل بنویسد ،فردا یکی در مورد طراحی سایت بنویسد یا در مورد ایدز بنویسد.

پس من میتوانم درO خیلی در مورد بحث ارتباط موضوعی حساس نباشم ،باز رویA کمتر،روی B یک ذره کمتر و روی AB برای من خیلی مهم است من در سایتی که گروه خونیAB است هیچوقت لینک نامرتبط نمیگذارم و خط قرمز من است. اینجا A , B مثبت و منفی تعریف میشود یعنی اگر موضوعش بمن میخورد AB مثبت است اگر موضوعش به من نمیخورد AB منفی است بدرد من نمیخورد.

حالا می آییم میگوییم که من میخواهم تنوع انکرتکستم ایجاد کنم میخواهم از تکنیک های مدرن لینک سازی هم استفاده کنم بروم سمت کو سایتیشن ،میخواهم روی برند لینک سازی کنم ،میخواهم منشن ایجاد کنم که بتوانم اگزَکت و فریز هم داشته باشم.

برای اینکه هم تعادل را حفظ کنم و هم بیشترین بهره را از این کمپین لینک سازی خودم ببرم کاری که انجام میدهم این است که می آیم تکنیکهای مدرن را روی سایتهای O,A که در دسترس ترند را انجام میدهم تا آن تنوع انکرتکست، لندینگ و زمان ، فالو و نوفالو همه اینها را داشته باشم و بعد تکنیکهای سنتی فرِیز مچ و اگزَکت مچ را روی گروه B وAB اگر که بتوانم پیدایشان کنم ، اگر نه مجبورم روی موضوع خاصی که شاید شما بگویید در سایت A هم پیدا نمیشود من همه را O میروم اگزَکت و فریز را هم همان جا میروم ولی در دنیای ایده ال اگزَکت و فریز را میروم سمت B , AB کو سایتیشن ، منشن ، برند، فریز و نی کد را می آورم سمت O وA و این تعادل را حفظ میکنم همه جا و در همه مدل گروه خونی ها من امکان استفاده از برند و NAKED URL دارم.

اینجا انکرتکست هدفمند نیست وقتی که دنبال پیج رنک نیستک و دنبال کلمه ارزش آفرین نیستم گوگل روی من حساس نمیشود و من همه جا میتوانم آن تکنیکها مربوط به اعتبار برندینگ رو داشته باشم. عقبتر دیدیم که گروه بندی هایی که انجام دادیم و مدلهای مختلف انکرتکست که میتوانیم به تکنیکهای مدرن و سنتی و روشهای مختلفی که به برندینگ واعتبارمان میتوانند کمک کنند بگذاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو