فهرست مطلب

در دوره آموزشی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو در خدمت  شما دوستان عزیز هستم.

 سئو یک پروسه کاری هست که میتواند برای  شما خیلی سود آور باشد شما در این پروسه میتوانید  وب سایت هایی را در نتایج جستجو ارتقاء بدهید که در روز اول شروع به کار شما، آنها جایگاهی در 10 یا 20 صفحه اول گوگل یا موتورهای جستجو دیگر ندارند.

هدف ما این هست که بتوانیم با استفاده از تکنیک هایی که در سئو وجود دارد کمک بکنیم به مشتریهایمان که بتوانند حجم بیشتری  از بازار را بگیرند،شاید شما خودتان میخواهید به عنوان کسی که به تنهایی و به شخصه میخواهد این کار را شروع بکند کار طراحی سایت یا سئو را،یا یک تیمی را ایجاد کردید و میخواهید  این کار را انجام بدهید نیاز به سئو دارید. حتی برای وب سایت خودتان ،تا اینکه بتوانید بین میلیونها وب سایت که وجود دارند وب سایت خودتون رابهینه بکنید و آن را در نتایج جستجو به رتبه های اول بیاورید.

میدانید که کاربرها وقتی سرچ میکنند ، خود شما هم همینطور هستید وقتی گزینه ای را سرچ  میکنید، خیلی کم پیش می آید که  به صفحه های دوم و سوم  سر بزنید و تقریبا بیش از 90%کلیک ها در صفحه اول انجام میشود، البته درصد اینا خیلی بیشتر هست شاید 90 خورده ای درصد فقط برای سه تا رکورد اول در صفحه اول هست، پس میبینید که رقابت چقدر  پیچیده هست.

اکثرا فکر میکنند اگر یک وب سایتی داشته باشند با یک دیزاین خیلی حرفه ای و شیک قطعا میبرند و وب سایتشان فروش خواهد داشت در صورتی که اصلا اینطوری نیست، شما وب سایتی را ایجاد میکنید لازم هست که آن را به مشتریان خودتان به نمایش بدهید برید ببینید چه مشتریانی دنبال خدمات شما هستند و کاری بکنید که وب سایت شما را بتوانند  ببینند با استفاده از گوگل و در نتیجه فروشتان را بالا ببرد .شما میدانید زمانی که یک نفر در گوگل سرچ میکند قطعا میخواهد آن خدمات را تهیه بکند و نسبت به تبلیغات سنتی ، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو میتواند بهترین راه باشد حالا شما میتوانید این خدمات برای خودتان صرفا استفاده بکنید میتوانید برای پروژه های مشتریانتان انجام بدهید و در آمدهای بسیار زیادی را داشته باشید.

خیلی از دوستان هستند که صرفا فقط کار سئو را انجام میدهند یعنی کار طراحی وب سایت انجام نمیدهند . فیلدی بسیار پرسود ده و قطعا هم بسیار تخصصی است.

ما سعی داریم در این دوره به شما یاد بدهیم که چطور باید یک وب سایت را بهینه کنید،تمام نکات را به شما یاد بدهیم تا شما بتوانید بعد از این دوره به راحتی و به عنوان یک سئو کار که کاملا حرفه ای هست بتوانید این کار را انجام بدهید.

هدف ما واقعا این هست که شما یک متخصص عملی بشوید.

هدف این نیست در این دوره به شما صرفا یکسری توضیح واضحات بدهیم ، یکسری نکاتی که میتوانید سرچ کنید براتون توضیح بدهیم . هدف این هست که شما را کاملا کاربردی به یک متخصص تو این زمینه تبدیل بکنیم.اما پیش نیازهای این دوره چیست؟

نیاز هست یکسری موارد را بدانید زمانی که وارد این دوره می شوید، بهترین حالت این که شما در طراحی قالب کاملا متخصص باشید یا حداقل تمامی طرحها و نحوه کارشان را بدانید، بدانید چطور میشود  با آنها کار کرد.

در زمینه سئو لازم نیست شما به یک قالب را طراحی بکنید باید بدانید چه تگی کجا بکار میرود، باید بدانید در این تگها چطور ادیت کنید باید با ابزارها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بروید داخل آن ، خصوصیت ها را تغییر بدهید و کاری را انجام بدهید که آن وبسایت پایه سئو را داشته باشد، پس لازم هست که شما دانشی را نسبت به کد نویسی Client Site داشته باشید.

تقریبا پیش نیازی دیگری این دوره لازم ندارد ما سعی کردیم این دوره را جوری تدوین کنیم که کسی که خیلی تخصصی هم ندارد بیاید و اگر با این دوره کاملا پیش برود به یک متخصص حرفه ای تبدیل بشود.

تمرکز اصلی که در مرحله اول دارم انتخاب صحیح کلمات کلیدی هست،شاید بنظر شما خیلی ساده باشه ولی اینطوری نیست ، تیم های زیادی هستند ک کار سئو انجام میدهند شرکتهای مختلفی هستند که این کار را انجام میدهند اما شاید به علت اینکه مشاوره درستی به کارفرماها نمیدهند در انتها نتیجه خیلی خوبی برای کار فرما حاصل نمیشود ببینید من اگر به عنوان یک سئو کار فقط این فیلد کار را ببینم که آمدم یک وب سایت را بهینه کنم تا آن وب سایت در نتایج جستجو بیاید بالا و من پولم را بتوانم از کار فرما بگیرم این خیلی مسیر درستی نیست و نمی تواند کار من را ادامه دار بکند ،من به عنوان یک سئو کار هدفم این هست که اولا بازدید بیشتری  را داخل وب سایت کارفرما بیاورم یعنی یوزرهای بیشتری را جذب بکنم داخل وب سایت کار فرما و در مرحله دوم هدفم این هست ک آن کاربرهایی ک وارد وب سایت میشوند را به مشتری تبدیل بکنم و در واقع نرخ تبدیل وبسایت را بیاورم بالا، حالا ما در زمان های بعدی با یکسری اصول و پایه وکلمات آشنا میشویم.

پس هدف ما این شد که مشتریان بیشتری وارد وب سایت بکنیم و نهایتا در فروش کارفرما تاثیر بگذاریم.این قطعا میتواند بهترین گزینه باشد وقتی فروش کار فرمای من بالا برود بهترین حالت هست. اما اگر من بیایم و یکسری کلماتی را کار بکنم که وب سایت در نتایج جستجو بالا بیاید اما نتیجه یا فروشی برای کار فرما نداشته باشد این خیلی به درد من نخواهد خورد. وب سایتهایی میشناسیم که چندین هزار بازدید روزانه از گوگل دارند اما تبدیل نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و خریدار وبسایت بسیار پایین هست و این قطعا چیزی نیست که کار فرما میخواهد و برای آن هزینه میکند.

انتخاب صحیح کلماتی که در آن حوزه کاری کارفرما جستجو میشود این نکته بسیار مهمی هست ، قرار نیست در هر کلمه ای که کار فرما گفت من کار بکنم و آنذ را بالا بیاورم ، من میتوانم به کارفرما توضیح بدهم که آقای کارفرما این کلمه ای که شما انتخاب کردید کلمه مناسبی نیست، علت برای آن بیاورم ،آمار بازدید و آمار سرچ را به آن نشان بدهم، بگویم در زمینه کاری شما این کلمات بیشتر سرچ شده اند و بهتره که شما روی این کلمات کار کنید حالا ممکنه شما بگویید نه کار فرمای من تاکید دارد روی آن کلمه خاص کار بکند، در چنین مواقعی دیگر مشکلی وجود ندارد و در واقع کارفرما برای ما تعیین میکند که ما بروی چه کلمه ای کار بکنیم اما به عنوان یک مشاور، سئوکار قبل از اینکه بخواهد کار سئو را انجام بدهد یک مشاوره سئو هست، بهتر هست که بهترین مشاوره را به کارفرما بدهد که اگر شما اینکار را انجام بدهید برای شما بهترین حالت هست.

یک زمانی هم هست که کار فرما تاکید موکد دارد نه حتما ین کلمه ای که من میگم باید سئو بشود، آن هم کاری نداره شما تکنیک ها را بلدید کار را بلدید چکار باید انجام بشود میدانید کاملا آنها را انجام میدهید و وبسایت در همان کلمه کلیدی سئو میشود، پس اگر انتخاب کلمه کلیدی مناسبی را داشته باشید در حوزه فعالیت ها میتوانید تا حدودی به موفقیت وب سایت امیدوار باشیم.

دومین مرحله سئو داخلی سایت هست ،ببینید من داخل وب سایت را باید سئو بکنم چیده مان معماری تگ ها و دستورات را مرتب بکنم، خصوصیات را کنترل بکنم، یکسری تگ ها لازم هست یکسری خصوصیت ها داشته باشند محتواهای داخلی ، لینکهای داخلی و کلی امکانات داخلی هست که باید آنها را رعایت بکنم محتوا را مدیریت بکنم،کاری بکنم که موتورهای جستجو بتوانند بهتر صفحات من را اصطلاحاً  index یا ذخیره بکنند آدرسش را که در نهایت بتوانند به مشتری ها پیشنهاد بدهندُ باید صفحات وب سایتی که من دارم نسبت به هم دیگر متمایز باشند. مثلا یکسری تگ ها وجود دارد که باید آنها را رعایت بکنم ،کلمات کلیدی را داخل وب سایت کنترل بکنم ،حجم این کلمات کلیدی را ،تصاویر را لازم هست سئو بکنم، لینکها باید سئو بشوند، کلی کار در این بخش داخلی وب سایت داریم ، باید آدرس دهی و  url ها ،سرعت لود وب سایت کنترل بکنیم و به حد نرمال برسانیم پس سئو داخلی خودش یک بخشی هست که کلی کار باید برای آن انجام بدهیم ،تازه وب سایت من قدم اول را در زمینه سئو برمیدارد.

سئو خارجی: لازم   هست که حالا خارج وب سایت را سئو بکنم ،چقدر لینک دارم ، روی link building کار بکنم، ببینم رباتها چطور وب سایت من را میبینند، آنها را مدیریت بکنم،لازم هست ترافیک بیشتری وارد وب سایتم بکنم از روشهای رایگان در واقع افزایش ترافیک استفاده بکنم، و همچنیبن از روشهای پولی افزایش ترافیک استفاده بکنم و وب سایتم را از لحاظ سئو خارجی یا off site seo ارتقا بدهم که این گزینه میتواند در مدیریت من بسیار موثر باشد.

لازم هست که من زمانی که سئو خارجی وب سایت را انجام میدم کار اشتباهی انجام ندهم چون قطعا وب سایت من داخل Google Sandbox یا پنالتی گوگل میرود و کار بسیار بسیار سخت میشود. دیگر از آن مرحله بیرون آوردن آن سخت و زمانبر است، تقریبا باید با آن دامین مدت طولانی خداحافظی بکنیم…

در مرحله نهایی لازم هست من ابزارهایی یاد بگیرم و کار بکنم که بهترین نتایج را به من میدهند ، بهترین گزارشها را بمن میدهند که من بتوانم وب سایت خودم و وبسایتهای دیگران را بررسی کنم، بعضی از این ابزارها رایگان هستند و بعضی از این ابزارها پولی هستند و لازم هست شما برای آن هزینه ای را صرف کنید تا بتوانید به آن ابزار کار بکنید، ابزارهایی که بسیار به شما کمک میکنند که در سئوی سایتتان بتوانید مراحل مختلفی را طی بکنید،کارهایی را انجام بدهید که 100%برای شما نتیجه بخش خواهد بود.

در مطالب بعدی،در مورد الگوریتم های موتورهای جستجو بررسی خواهیم کرد، راجع به site map صحبت میکنیم انتخاب صحیح کلمات  کلیدی، off-site SEO و on-site SEO.

کل موارد سئو که میتواند به شما کمک کند را با همدیگر بررسی خواهیم کرد تا اینکه شما در انتهای این دوره به یک متخصص ارشد در زمینه  سئو تبدیل بشوید. برای اینکه شما کاملا دانشتان را هم تبدیل بکنید به تخصص و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

مطالب بعدی ما را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو