فهرست مطلب

فهرست  آموزش بازاریابی اینستاگرام:

1.بازاریابی اینستاگرام چیست؟

2.چرا اینستاگرام یکی از محبوب ترین بسترهای بازاریابی امروزی است؟

3.نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام؟!

4.ایده هایی برای پست های بازاریابی اینستاگرامی

5.نتیجه گیری

 

جدای از فیس بوک ، احتمالاً اینستاگرام مهمترین شبکه ی اجتماعی برای مشاغل است. در واقع ، بسیاری از برندهای جدید، نحوه ی استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی را ترکانده اند و اکنون اینستاگرام، کانال اصلی بازاریابی آنها به شمار میرود.

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، فقط با فیس بوک قابل رقابت است.

در سالهای اخیر ، اینستاگرام از یک اپلیکیشن فقط اشتراک عکس به یک فضا و مکان مبتنی بر مکالمه برای افراد همفکر تبدیل شده است. در نتیجه ، اینستاگرام تنها شبکه ی اجتماعی است که ارتباط گسترده ای با مشارکت خارق العاده مشتری دارد. جای تعجب نیست که اکثر مشاغل امروز سعی دارند بر بازاریابی اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی خود تأکید کنند.

 

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی در اینستاگرام چیزی نیست جز راهی که برند ها از اینستاگرام برای ارتباط با مشتریان احتمالی و گفتگو در مورد آنچه که ارائه می دهند استفاده می کنند. ویژگی های خاصی وجود دارد که اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم و سکو، منحصر به فرد می کند.

در حالی که بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر سعی در اقتباس از این ویژگی ها داشته اند ، اما آنها تنها از Usp اینستاگرام که همان مزیت فروش منحصر به فرد است استفاده می کنند و دلیل این است که مردم به سمت این برنامه می روند. این موارد شامل ویرایش درون برنامه ای عکس ها ، هشتگ ها ، اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه و استوری های موقت اینستاگرام (که بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند) هستند. یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام اکنون جزئی جدایی ناپذیر از هر استراتژی جامع بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

چرا اینستاگرام یکی از محبوب ترین بسترهای بازاریابی امروزی است؟
در حالی که اینستاگرام مدت هاست که وجود دارد. اما در چند سال گذشته محبوبیت آن بسیار زیاد و در حد انفجاری است. به همین دلیل است که بیش از 25 میلیون کسب و کار تصمیم گرفته اند تا نام تجاری و برند خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند.

1. نسل هزاره، عاشق اینستاگرام هستند.
22٪ از این نسل ، اینستاگرام را به عنوان پلتفرم مورد علاقه ی خود در شبکه های اجتماعی رتبه بندی می کنند. در واقع ، 65٪ از کاربران اینستاگرام بین سنین 18 تا 34 سال هستند. بنابراین اگر مخاطبان کمتری را هدف قرار می دهید ، اینستاگرام بستر لازم برای این کار است. بسیاری از دسته هایی که جوانان را هدف قرار می دهند ترجیح می دهند رویکرد بازاریابی Insta-first ( اول، اینستاگرام) را انتخاب کنند. اینها شامل خطوط آرایشی عالی قیمت ، محصولات تناسب اندام و مواد غذایی عالی است.

2. اینستاگرام دارای میزان سرگرمی و مشغولیت خارق العاده ای است.
57٪ عظیم کاربران اینستاگرام هر روز به این پلتفرم دسترسی پیدا می کنند و 35٪ چندین بار آن را بررسی می کنند. در واقع ، نرخ تعامل در اینستاگرام 15 برابر بیشتر از توییتر و 20 برابر بیشتر از فیس بوک است. چنین شکاف گسترده ای بلافاصله بازاریابی اینستاگرام را به یکی از موثرترین تاکتیک های موجود تبدیل می کند.

مصرف کنندگان در سراسر جهان با محتوای بیش از حد و پیام رسانی از برندها، اعم از فیس بوک یا ایمیل از طرف آنها اشباع شده اند. در نتیجه ، افراد تمایل دارند که گوشی خود را بخاطر این حجم از محتوای تبلیغاتی خاموش کنند . جای تعجب نیست که برند ها می خواهند خود را در پلتفرمی بازاریابی کنند تا بتوانند سرگرمی خارق العاده ای برای کاربران خود ایجاد کنند تا آنها را از دست ندهند.

3. اینستاگرام برای برند های تجارت الکترونیکی بسیار کارساز است.
کاربران اینستاگرام معمولاً خریداران آنلاین مشتاق هستند. در واقع ، 72٪ از کاربران اینستاگرام گفته اند که پس از مشاهده ی چیزی که دوست دارند در اینستاگرام خرید آنلاین کرده اند.

علاوه بر این ، برای برند های آنلاین آسان تر است که محصولات خود را به صورت جذاب بصری در اینستاگرام نمایش دهند. بیش از 70٪ از کاربران اینستاگرام برند تجاری را در این سیستم عامل دنبال می کنند. این یک واقعیت است که مخاطبان اینستاگرام دارای اهداف بالایی هستند و چون قدرت انتقال سریعی دارند بنابراین مصرف کنندگان اشتیاق زیادی نسبت به برند های تجارت الکترونیکی دارند. این امر به ویژه در مورد دسته هایی مانند لوازم آرایشی ، جواهرات ، لباس و لوازم جانبی بیشتر صدق می کند.

4. اینستاگرام از ابزارهای هیجان انگیز بازاریابی برخوردار است.
سالهاست که اینستاگرام تصمیم گرفته است که بر روی محصول خود تمرکز کند و تبلیغ کنندگان را از فاصله دور حفظ می کند . همین اواخر اینستاگرام بسیاری از ابزارهای جذاب تجزیه و تحلیل اینستاگرامی با موضوع تجارت را ارائه داده است. آنها تبلیغ محصولات خود را به روشهای ابتکاری بسیار برای برند ها آسان می کنند. اینها شامل لینک هایی در استوری های اینستاگرام و پست های قابل خرید اینستاگرام است. این ابزارها به شما کمک می کنند تا نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام را درک کنید.

5. اینستاگرام یک پلتفرم قابل اعتماد و حرفه ای برای بازاریابی اینفلوئنسری است
اینفلوئنسرها، افرادی هستند که محتوای منحصر به فرد و خلاقانه ای در پروفایل شبکه های اجتماعی خود دارند. بسیاری از افراد به دلیل محتوای جالبی که ارسال می کنند ، این تأثیر گذاری را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. اگر از نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام مطمئن نیستید ، دنبال کردن پیج اینفلوئنسرها، مکانی عالی برای شروع است.

بازاریابی اینفلوئنسر به تبلیغ برند شما از طریق همکاری با اینفلوئنسرهایی گفته می شود که مخاطبان یکسانی با شما دارند. در یک نظرسنجی از 2500 اینفلوئنسر خرد ، 60٪ گفتند که اینستاگرام بهترین سکو برای بازاریابی اینفلوئنسری است. فیس بوک با تنها 18 درصد در رتبه دوم ایستاد.

6. طبیعت بصری و تازگی آن باعث جذابیت اینستاگرام می شود.
داده های فیلم ها و تصاویر، 60 برابر سریعتر از متن پردازش می شوند. علاوه بر این ، درخواست تجدیدنظر بصری در 93٪ مواردی که مردم خرید می کنند ، اهمیت دارد. کاربران اینستاگرام را دوست دارند زیرا این سهولت، جستجو و تفحص را با فیلم ها و تصاویر جذاب بصری ترکیب می کند.

7. اینستاگرام از طریق هشتگ به مخاطبان جدید دسترسی پیدا می کند.

اینستاگرام با استفاده از هشتگ ها دسترسی به مخاطبان جدید را برای برندها آسان تر می کند. ایجاد یک پست با هشتگ اطمینان حاصل می کند که پست به همه ی پست هایی که با آن هشتگ به اشتراک گذاشته شده اند پیوند میخورد.

حال آنکه 5 تا 10 هشتگ بهینه هستند ، شما باید اطمینان حاصل کنید که هشتگ ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به برند شما مربوط می شوند. این امر باعث می شود که کشف نام تجاری شما برای افراد بسیار آسان باشد ، به خصوص اگر از هشتگ های معروف استفاده کنید.

 

نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام؟!

در حالی که بازاریابی در اینستاگرام قطعاً باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد ، انجام این کار مهم است. با بیش از 25 میلیون کسب و کار که برای جلب توجه مشتری درگیر رقابت هستند ، درست فهمیدن و پیش بردن اصول اولیه ضروری است. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه ی استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی آورده شده است:

1. یک حساب تجاری اینستاگرامی تنظیم کنید
هنگام ایجاد و بهینه سازی حساب اینستاگرام برند تجاری خود برای تجارت ، موارد زیر را بخاطر داشته باشید:

الف) از ایمیل تجارت خود برای راه اندازی حساب اینستاگرام خود و نه حساب فیس بوک یا شناسه ی ایمیل شخصی خود استفاده کنید.

ب) در بخش “نام کامل” در جزئیات حساب ، نام کسب و کار خود را وارد کنید. این نام کاربری شما در اینستاگرام است و به کاربران در شناخت شما کمک می کند. اگر نام تجاری گرفته اید پس مطمئن شوید که نام تجاری شما در نام کاربری ذکر شده است.

ج) نام کاربری را انتخاب کنید که برجسته ، قابل شناسایی و یافتن آن آسان باشد. pepsi ،levis_in ،newyorkermag همگی این ها مثال های خوبی هستند.

د) برای عکس پروفایل خود از یک آرم یا هر تصویر دیگری مترادف با نام تجاری خود استفاده کنید.

و) بیوگرافی اینستاگرام شما باید خلاصه ای از آنچه نماینده شماست و اینکه چرا مردم باید شما را دنبال کنند، ارائه دهد. به یاد داشته باشید ، قسمت بیوگرافی، محدودیت نوشتن 150 حرف را دارد. بیوگرافی شما همچنین تنها مکانی است که می توانید لینک یک سایت بیرونی را داشته باشید، بنابراین با دقت انتخاب کنید.

ر) مطمئن شوید که پروفایل تجاری مناسبی را انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد تا محتوا را تبلیغ کنید ، اطلاعات عمیقی کسب کنید و دسترسی راحت مردم به خودتان را آسان کنید.

ز) همچنین می توانید نظرات ( کامنت ها) را با کلمات کلیدی یا عبارات خاصی مخفی کنید. برای انجام این کار ، باید عبارات و کلمات کلیدی را در تنظیمات وارد کنید. این می تواند به شما کمک کند نظرات نامناسب و توهین آمیز را پنهان کنید.

2. از ابزارهای رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید.
اگر در مورد چگونگی بازاریابی در اینستاگرام به طور موثر سردرگم هستید ، می توانید از بازبینی (insights) اینستاگرام برای درک اینکه چه چیزی مفید است یا خیر، استفاده کنید. مشابه بازبینی در فیسبوک، این ابزار به شما کمک می کند تا میزان دسترسی و درگیر شدن پست های خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید داده های جمعیت شناختی شامل سن ، ساعات فعال ، مکان و جنسیت را مشاهده کنید. این امکان نه تنها برای حساب کلی شما بلکه برای پست های فردی نیز وجود دارد. می توانید از این ابزارها برای دیدن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی بهبود می یابد، استفاده کنید.

3. از بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنید.

مسلماً بازاریابی توسط اینفلوئنسر، موثرترین استراتژی بازاریابی اینستاگرام است. برای انجام و شروع تبلیغ کار خود و همچنین تعجب کسانی که از شما می پرسند چگونه میخواهید با استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی اقدام کنید ، با جستجوی اینفلوئنسرها شروع کنید. اینستاگرام از اینفلوئنسرهای مشهور با میلیون ها فالور گرفته تا اینفلوئنسران کوچک (کمتر از 10 هزار فالوور) گزینه های زیادی دارد.

مهم است که بفهمید کدام اینفلوئنسرها، مناسب شما هستند. بسیاری از برند ها با استفاده از اینفلوئنسرهایی که فقط چند هزار دنبال کننده داشتند کمپین های موفقی داشته اند. نکته ی اصلی این است که مطمئن شوید این اینفلوئنسر، فالوران مشتاقی دارد و معرفی برند شما با چنین اینفلوئنسری به موفقیت منجر خواهد شد.

یک مثال عالی در مورد نحوه ی استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی ، کمپین موفقیت آمیز بازاریابی اینفلوئنسری اینستاگرام در مورد کمپین “Fiji Water” است. آنها با اینفلوئنسر معروف آقای دانیل برنشتاین ( Danielle Bernstein) همکاری کردند که در فیلم های 8 دقیقه ای تمرین با مربی و فرهیخته اریک جانسون حضور داشت. آنها با ساختن ماهرانه ی این فیلم ها و صحبت در مورد اینکه چرا آبرسانی در تناسب اندام مهم است و استفاده از محصولات این برند در فیلم ها ، به طرز مهمی بر استفاده از “Fiji Water” تأکید کردند.

4- بررسی تعداد پست ها و زمان ارسال ها
دریافت صحیح تعداد پست های اینستاگرام کاملاً مهم است. این در حالی است که تعداد زیادی از پست های شما ممکن است توسط فالورهایتان دیده نشوند و تعداد کمی از پست ها نیز ممکن است شما را از جدول زمانی آنها کاملاً دور کند. بهترین راه برای ایجاد این موضوع، ارسال پست فقط در مواقعی است که می دانید کاربرانتان آنلاین و فعال هستند. با کمال تعجب ، به گفته Coschedule ، بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام بین 8:00 صبح تا 9:00 صبح و 2:00 بعداز ظهر است. علاوه بر این ، طبق گزارش SimplyMeasured ، بهترین روزها برای ارسال پست روزهای دوشنبه و پنجشنبه است، حال آنکه روزهای چهارشنبه و یکشنبه بدترین روزها است.

5- معیارهای مهم را دنبال کنید.

دنبال کردن معیارهای درست مهم است تا واقعاً از چگونگی روند بازاریابی اینستاگرام خود مطلع شوید. به عنوان مثال تعداد کل فالورها، یک معیار پوچ است و نشان نمی دهد که تلاش های فعلی شما چگونه پیش می رود. از طرف دیگر ، میزان افزایش تعداد فالورهای واقعی شما معیاری است که به شما نشان می دهد مردم واقعاً محتوای شما را دوست دارند یا خیر. ابزاری مانند ” Influencer Dashboard ” به شما کمک می کند تا میزان افزایش فالورهای خود را حفظ کنید.

یکی دیگر از معیارهایی که باید با وسواس پیگیری و دنبال کنید ، میزان تعامل شماست. اشتیاق و پیگیری پست های شما با تعداد لایک و کامنت ها نشان داده می شود. شما باید هم میانگین درصد تعامل با کل دنبال کنندگان خود و هم میانگین میزان تعامل را در هر پست اندازه بگیرید. این به شما کمک می کند تا در نحوه ی عملکرد صفحه و پیج خود شفافیت پیدا کنید. اگر پیروان کمتری دارید ، باید به دنبال میزان بالاتری از تعامل باشید.

6. استفاده از انواع مختلف پست های اینستاگرام
قدرت اینستاگرام در کارهای مختلفی است که می توانید با پست های خود انجام دهید. از قالب های مختلف محتوا و ویرایش درون برنامه ای تا پست هایی با اهداف متفاوت. در اینجا انواع مختلف پست های اینستاگرام و نحوه ی استفاده ی بهینه از آنها وجود دارد:

الف) تصاویر

تصاویر، رایج ترین قالب برای ارسال های اینستاگرامی( پست و اشتراک گذاشتن)، هستند. اگرچه استفاده از تصاویر با وضوح بالا و فیلترهای چشمگیر بسیار خوب است ، اما مهم است که عکس شما اصالت داشته باشد. مشتریان به دنبال محتوایی هستند که به آن متصل می شوند و تصاویر خسته کننده یا بیش از حد تبلیغاتی نتیجه ی معکوس خواهند داد.

ب) ویدئوها( کلیپ ها)

فیلم ها، در قالب های مختلف زمانی در اینستاگرام در دسترس هستند و میزان تعامل بسیار بالایی را مشاهده می کنند. با توجه به اینکه 64٪ از بازاریابان می گویند ویدئو کانون استراتژی بازاریابی آنها خواهد بود ، این یکی از شکل های محتوایی است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

ج) استوری های اینستاگرام

استفاده از استوری های اینستاگرام برای بازاریابی مزایای بسیاری دارد. از آنجا که آنها بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند ، لازم نیست بیش از حد در مورد زیبایی و کیفیت بالا نگران باشید. می توانید با قالب های جالبی مانند GIF ، بومرنگ ، ویدئوهای پشت صحنه و فیلم های زنده آن را به نمایش بگذارید. علاوه بر این ، شما می توانید اینفلوئنسرها را بر روی استوری هایتان تگ کنید و حتی لینک محصول خود را در استوری ها اضافه کنید.

 

ایده هایی برای پست های بازاریابی اینستاگرامی

در اینجا چند ایده ی عالی برای پست های بازاریابی اینستاگرامی با استفاده از قالب های مختلف محتوای ارائه شده را به شما معرفی میکنیم:

1_ پست های سبک زندگی یا Lifestyle ها
به جای تمرکز روی تصاویر و فیلم های محصول خود ، سعی کنید شخصیت برند خود را تعریف کنید و پست های مربوط به سبک زندگی و لایف استایل را در این زمینه طراحی کنید.

2- پشت صحنه
تصاویر پشت صحنه نیز ایده ی بسیار خوبی است. آنها نگاهی اجمالی به عملکردهای داخلی کسب و کار شما دارند که افراد می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

3- ارسال مجدد پست های کارکنانتان

بازنشر مجدد محتوای مربوطه از صفحات اینستاگرام کارمندان خود، راهی عالی برای بدست آوردن محتوای معتبر است. همچنین به انسانی سازی (humanize )، برند شما برای پیروان شما کمک می کند. برند شما برای فالورهایتان کمک می کند.

4- پست کردن محتوای شما توسط اینفلوئنسرها
همانطور که بحث شد ، اینفلوئنسرها برای صحبت در مورد محصول شما راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدفمند برای پیج شما هستند. مطمئن شوید که با اینفلوئنسر خود برای برنامه ریزی زمان و موضوع پست ها از قبل همکاری می کنید. داشتن هشتگ های مشترک ، زمان بندی و موضوعات پست می تواند به کل تلاش های شما در این مسیر کمک کند.

5- محتوای تولید شده توسط کاربر

دقت در محتوا از کاربران و دنبال کنندگان خود و ساختن استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود پیرامون آن، ایده ی بسیار خوبی است. به ایجاد باور و اعتبار برای برند شما کمک می کند. با تشویق کاربران برای ایجاد محتوای مربوط به برند ، می توانید با خلق و راه اندازی مسابقات نیز یک هیاهوی اضافی ایجاد کنید.

نتیجه گیری

با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، برند ها دیگر قادر به چشم پوشی از بازاریابی در اینستاگرام نیستند. بسیاری از بازاریاب ها با درخواست نسل امروز و مد روز، ممکن است فکر کنند که اینستاگرام مناسب آنها نیست.

با این حال ، اینستاگرام با رشد سریع خود در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است. این زمان مناسب برای تهیه ی یک استراتژی بازاریابی کاملاً اندیشیده شده در اینستاگرام قبل از شلوغ شدن سیستم عامل است. مطمئن شوید که نکات موجود در این مقاله را دنبال می کنید تا رویکرد بازاریابی اینستاگرام خود را درست انجام دهید.

روزهایی که از شبکه های اجتماعی فقط برای تعامل استفاده می شد گذشته است. اکنون ، با تکامل بازاریابی دیجیتال ، رسانه های اجتماعی به یکی دیگر از پلتفرم های ارزشمند تبدیل شده اند که توانایی رشد تجارت شما را دارند.

منبع: digitalvidya

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین رویاکو